dk-se-borger 10 Anmeld indhold Skrevet July 25, 2010 Hej øresundere, Håber I nyder ferien, der er lidt stille på debatten, men måske dette indlæg kan sætte lidt skub i debatten?? Okay det som jeg prøver at finde ud af, er om det er lovligt at eje en bostadsrätt og en villa (begge i Sverige) på samme tid? Jeg har allerede bostadsrätt og overfejer at købe en villa for at sætte den istand. Går udfra i at jeg i så fald skal beholde min officielle adresse i bostadsrätten?? Et tillægsspørgsmål er: kan man have indeboende i nogle af værelserne i Villaen mens man sætter andre istand?? Er det lovligt?? og hvad med skat?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2010 Okay det som jeg prøver at finde ud af' date=' er om det er lovligt at eje en bostadsrätt og en villa (begge i Sverige) på samme tid?[/quote']Kan ikke se hvad problemet skulle være i dét. Du skal have din adresse der hvor du bor, præcis. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2010 Du kan ikke uden videre udleje en bostadsrätt, men hvis du rent faktisk bor der, mens du istandsætter et hus, kan du godt både have en bostadsrätt og et hus. Du skal dog være opmærksom på, hvad banken siger. I øjeblikket vil de først godkende køb af hus, når en eventuel bostadsrätt er solgt. Jeg har lige haft en mægler ude for at se på min bostadsrätt, der gjorde mig opmærksom på problematikken, og har fået bekræftet den af min bank... Så mit bytte er skudt lidt ud i fremtiden (skal lige finde ud af, hvor jeg kan bo, hvis der bliver et overlap mellem overtagelse af bostadsrätten og huset). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites