Jump to content
Emmi

bliver forældre og brug hjælp.

Recommended Posts

Hej både konen og jeg arbejder i dk, men bor i sverige.. skal lige siges at jeg har prøvet at søge og læse de forskellige indlæg. men bliver mere og mere forvirret. er der en som kan hjælpe step by step. vi har valgt at konen skal føde i DK hvideovre, da familien og venner har letter ved at komme.. konen er sat til 12/9. det jeg nogenlunde har styr på er at jeg skal have fødselsattest og navneattest med til skatteverket for at få registret vores barn. og derefter tilmelde sig til en jordmor, men hvor finder man en der er tæt på hvor vi bor. hvordan gøre man med børnepenge. skal man oplyse noget til DK (da vi skal have det derfra).. eller sker der pr automatik. og er der ellers andet vi skal have styr på.. PS det er vore første barn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej både konen og jeg arbejder i dk, men bor i sverige.. skal lige siges at jeg har prøvet at søge og læse de forskellige indlæg. men bliver mere og mere forvirret. er der en som kan hjælpe step by step. vi har valgt at konen skal føde i DK hvideovre, da familien og venner har letter ved at komme.. konen er sat til 12/9. det jeg nogenlunde har styr på er at jeg skal have fødselsattest og navneattest med til skatteverket for at få registret vores barn. og derefter tilmelde sig til en jordmor, men hvor finder man en der er tæt på hvor vi bor. hvordan gøre man med børnepenge. skal man oplyse noget til DK (da vi skal have det derfra).. eller sker der pr automatik. og er der ellers andet vi skal have styr på.. PS det er vore første barn.
Tillykke med det :) er selv sat d. 20/9 og skal også føde på Hvidovre. Så længe i arb. så sker det med børnepengene aut. de skal dog have et papir fra SE om at i ikke modtager herfra. Kan ikke lige huske hvad attesten hedden E401 tror jeg, men det kan i helt sikkert søge på herinde. og mon ik du kan finde den bvc der er nærmest dig her : http://www.skane.se/templates/Page.aspx?id=241247

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Emmi Tillyk, det er en af livest største glæder at få sådan en lille en..... Min kone skal føde d. 29/8 på Rigshospitalet (planlagt kejsersnit) så der får vi dreng nr. 2 :-) Det er en god ide at ringe til BVCen før i føder, få aftalt hvornår og hvordan, så i ikke ender med først at komme til når i har fødselsattest, navneattest, regget i sverige osv. og så derefter først skal bestille tid hos BVCen Vi bor selv i almvik (kvartettgatan) og benytter: www.skane.se/bvclindangen som ligger 10 min. gang herfra (eller 1-2 min i bil, men det tager næsten længere tid med parkering osv. end at gå) Børnepenge er først 20 oktober (og så hver 3 måned), så der er et stykke tid at løbe på - vi kontaktede vores fraflytterkommune som tilsendte en E401 blanket som vi sendte tilbage til dem og så har det kørt automatisk lige siden.... Vi skal dog i gang med øvelsen om små 2 uger, så kan lige skrive en opdatering....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites