Junkeren 10 Anmeld indhold Skrevet July 17, 2010 Da SEK faldt til under kurs 70 havde bron travlt med at sætte prisen op på SEK. Nu hvor vi er tilbage i kurs 79 er det vist på tide at normalisere. Har tænkt at skrive et brev til hr. Vestergaard. Nogen der kan huske hvornår og hvor meget priserne steg? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2010 Det vil da være ganske naivt at tro prisen i SEK falder. Prisen vil sikkert bare blive hævet i DKK da der nu er forskel i forhold til SEK. Ellers har Broen jo altid undskyldninger der kan hives op ad sækken efter behov der kan forsvare højere pris eller tilsvarende niveau: Høj arbejdsløshed, lav arbejdsløshed, krise, for meget tryk på kedlerne, for mange danskere anvender broen, for mange svenskere anvender broen osv ... Jeg husker dersværre ikke stigninen i SEK, men er sikker på nogen herinde fører nøjagtig statistik. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ClausN 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2010 Da SEK faldt til under kurs 70 havde bron travlt med at sætte prisen op på SEK. Nu hvor vi er tilbage i kurs 79 er det vist på tide at normalisere. Har tænkt at skrive et brev til hr. Vestergaard. Nogen der kan huske hvornår og hvor meget priserne steg? 20/8-09 betalte jeg 1775 for et togkort. Gangen efter 28/9-09 betalte jeg 1900 SEK. Så et sked imellem de to datoer steg prisen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2010 Det vil da være ganske naivt at tro prisen i SEK falder. Prisen vil sikkert bare blive hævet i DKK da der nu er forskel i forhold til SEK. Ganske givet, men de skal da gøres opmærksom på at vi ikke glemmer deres svinestreger. @ClausN - Jeg var egentlig på udkig efter prisstigning til bil, men du har ret: Prisen på toget steg også. Det må være DSB Last der skal ruskes her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
elbilen 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2010 :fight:de har skam også sænket prisen igen, men kun på SVENSKE BROPASAFTALER ???? http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3804&grupp=10945&artikel=3591301&sida=9 http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1971150/nu-sanks-priset-pa-oresundsbron P.s Har ihvertfald ikke fundet noget info på at prisen er sænket på andre kontrakter, umiddelbart ser det ud som en regulær svinestreg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2010 :fight:de har skam også sænket prisen igen, men kun på SVENSKE BROPASAFTALER ???? http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3804&grupp=10945&artikel=3591301&sida=9 http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1971150/nu-sanks-priset-pa-oresundsbron P.s Har ihvertfald ikke fundet noget info på at prisen er sænket på andre kontrakter, umiddelbart ser det ud som en regulær svinestreg. Hm ... spændende. Har lige fundet et par gamle kontoudtog frem: Indtil 1/1-10 betalte jeg 188 SEK for 1-16 ture Efter 1/1-10 betalte jeg 196 SEK for 1-16 ture Med denne prisændring sænkes prisen for 1-16 ture til 185 SEK. http://se.oresundsbron.com/page/16 Lader til jeg skal have min Tur-over-Øresund-beregner opdateret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2010 Lader til jeg skal have min Tur-over-Øresund-beregner opdateret. Sådanne ... min lille beregner af prisen. Husk at aktivere makro og automatisk refresh ved start - så hentes der priser fra den danske nationalbank. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2010 Gode input til tråden - havde ikke set at prisen var dumpet igen og interessant at den faktisk er en smule lavere end før SEK dalede. Det er sjovt de ikke har haft mere travlt med at kommunikere lavere priser til os pendlere, men de gider måske ikke ha for mange der swapper valuta efter hvordan kursen ligger. For en gangs skyld kudos til Bron for at holde hvad de lovede. Men ofte vekslende priser er altså ikke noget der får mit tillidsbarometer til at stige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2010 Jeg skiftede mastercard fra S til DK for nylig da det var break even igen. Og med din beregner kan jeg se at det fortsæt skal betales med det danske kort Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dk-se-borger 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2010 JEg bryder lige ind i tråden, men mener I at man kan skifte kort (dansk/svensk) og derved skifte den valuta man betaler i?? Det er i hvert fald ikke tilfældet for mig, for jeg har betalt med mit svenske mastercard i sidste måned og kan se at ydelsen varierer med kursen, så går udfra at de trække DKK på mit svenske kort. Nu har jeg lige skiftet mine betaler til et dansk kort. HVad gør I få at skifte valuta, skal man have 2 aftaler?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2010 Måske er det ikke svaret på dit spørgsmål, men når kursen ændrer sig og det bedst kan betale sig i den anden valuta, ringer jeg bare til kundeservice og opgiver mit aftale nummer (eller personnummer) og ændrer kortoplysningerne til det kort jeg har i det andet land. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dk-se-borger 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2010 Tror da det er svaret. Når du ændre kortet til dit danske betaler du da i DKK og vise versa? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites