mealth 10 Anmeld indhold Skrevet July 16, 2010 Jeg har ladet mig fortælle at det nu er muligt at have arbejde i både DK og SE for hver sin arbejdsgiver uden at komme i klemme skattemæssigt.. Er der nogle der kan bekræfte det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2010 Det har jeg ikke hørt - snarere det modsatte. Efter de danske og svenske politikere havde mødtes sidste gang i Juni sagde de efterfølgende, at de havde prøvet at blive enige på dette område, men at de ikke blev det. Om en 2 års tid ville nye EU-regler i hvert fald løse problemet (sagde de), men de mente at det var for længe at vente, så de ville prøve at løse problemet før. Men det skal jo nok løbe ud i sandet, og EU reglerne skal nok blive forsinkede. Du skal ikke tro på noget som helst, før du ser en officiel melding på skrift fra det svenske Skatteverket - det er ligesom dem, der er problemet, når de kommer og vil kræve sociale afgifter af den danske arbejdsgiver. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mealth 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2010 Ja det har du vist ret i. Men det lader ikke til at de regler gælder hvis jeg starter eget foretag i Sverige ved siden af mit faste arbejde i DK. Her skal arbejdsgiveren så ikke betale de sociale afgifter. Utroligt at det skal være så besværligt at tjene penge! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2010 Jeg har ladet mig fortælle at det nu er muligt at have arbejde i både DK og SE for hver sin arbejdsgiver uden at komme i klemme skattemæssigt.. Er der nogle der kan bekræfte det? Tværtimod! Kender et firma der lige har fået en regning på afgifter til Sverige 3 år tilbage. De er ikke glade :( (havde glemt citatet i første udgave af svaret) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mealth 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2010 Tværtimod! Kender et firma der lige har fået en regning på afgifter til Sverige 3 år tilbage. De er ikke glade :( Det kan ikke lade sig gøre hvis han har haft egen virksomhed i sverige ved siden af arbejdet i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites