MartinW 10 Anmeld indhold Skrevet July 14, 2010 Hej allesammen. Jeg har et spørgsmål, jeg er p.t. låst i en forsikring i 1 år mener jeg - Købte den under stress, og jeg har imellem tiden fået et langt bedre tilbud, hvordan kommer jeg ud af min forsikring? - Kan man afmelde bilen, og tilmelde den igen for at tage den nye forsikring? (Mener jeg læste forsikringen følger én indtil man skifter ejer på den). Mit andet spørgsmål er, om forsikring selskaber har et register de deler med hinanden, hvor man kan se om bilen har været udsat for hærværk, uheld eller tyveri? Jeg håber i kan hjælpe med spørgsmålene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2010 Jag tror knappast att de delar register med varandra, men de kommunicerar med varandra om man byter försäkringsbolag. Jag vet inte vad som står om bilen i CRM, men det är bolagen uppkopplade till. Finns också register för icke-välkomna kunder. Varför kan du inte säga upp den? Det där med ett år gäller väl inte längre? Har du pratat med dem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MartinW 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2010 Ja, jeg har snakket med dem. De forklarer jeg skal melde mig ud ca. 6 mdr. fra nu og gør jeg det ikke præcis der fortsætter den et år til!! Jeg blev påkørt og skaden skulle laves før jeg kunne komme videre, ellers ville jeg have afmeldt forsikring og taget det bedre tilbud jeg fik. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2010 "Mit andet spørgsmål er, om forsikring selskaber har et register de deler med hinanden, hvor man kan se om bilen har været udsat for hærværk, uheld eller tyveri?" Forsikringsselskaberne har et fælles register, her registreres ifl SALU "skadetype,skadedato,skades - organisations og personnr" Umiddelbart ser det, for mig, mest ud som om, de vil sikre sig mod personer, der vil snyde sig lidt bonusklasse til. Det kan dog ikke udelukkes at de også vil bruge det til genkendelse af bilen, registreringsnr kan jo let bruges som nøgle hertil. Hilsener Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MartinW 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2010 Hej Thage, tak for info. Det mere fordi at de skader jeg har været ude for, er andre der har påkørt - Men hver gang jeg snakker med forsikring, skal jeg selv minde dem om, at det ikke er nogen jeg har forvoldt, også siger de "nåååååh ja". Men ligemeget, kan jeg komme ud af en forsikring ved at afmelde bilen for at tilmelde den igen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2010 Jeg avstälte min bil ifm et kommisionssalg, og fik en avställningsförsäkring - da jeg valgte at tage bilen tilbage, skulle den forsäkres igen. Som default så blir det samme selskab man havde før - HVIS - man ikke gør noget aktivt. Jeg fik besked fra mit nye forsikringsselskab, at jeg skulle opsige forsikringen hos det gamle selskab, før de kunne lægge en ny forsikring på. Det var der så heller ingen problemer i - men den stod også avställt i 3½ måned, så var ikke proforma jo. Men i princippet skal du vel gøre det samme ? - avställa får automatisk avställnings forsikring på, lade tingene ændre status etc - og så kan du vælge et andet selskab, og opsige avställningsforsikringen hos det gamle. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites