Jump to content
skallstorp

Dobbelmoral

Recommended Posts

Tror de fleste af os bosiddende i Sverige meget hellere ville betale svensk skat - fremfor den danske. Så man kan betale til det sted man bruger og slider på, i stedet for til et land hvor man ingen stemmerettigheder har, eller indflydelse. For ikke at nævne at man for manges vedkommende formentlig opholder sig væsentlig mere i SE end i DK det meste af året. Artiklen får det til at lyde at vi gør alt for at betale skat til DK - de glemmer helt at interviewe den almindelige verdensborger, hvad holdningen er i samfundet. Udover det er der jo også rigtig mange indfødte svenskere, der arbejder i DK - og betaler skat der. Det glemmer de ligesom også at fortælle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det helt væsentlige er at vi faktisk betaler skat til Sverige. :th2: Indirekte, men helt reelt. Danmark overfører hvad der svarer til vores kommuneskat til Sverige. men internt i Sverige har de så ikke en udligning, der gør at pengene lander i skåne, hvor vi bor :cry: Og at vi 'vælger' at betale danske skat er noget vrøvl. Det dansk skattetryk er betragteligt højere end det svenske, så de fleste ville nok vælge den laveste skat hvis de kunne. Personligt er jeg glad for at jeg ved at betale skat i Danmark stadig har visse rettigheder (sundhedssektoren f.eks.), som en slags 'kompensation' for det betragtelige besvær det er at skulle håndtere og manøvrere mellem 2 landes forskellige love og regler. Se bare på alle de diskussioner om kapitalindkomst og beskatning, der er her på forumet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ufattelig at denne lortaftale mellem Sverige og Danmark ikke kan opsiges' date=' og hvis den kan, hvad går der så galt for de Svenske politikkere ?[/quote'] Tja kan da lige se at min arbejdsgiver skal til at finde ud af svenske skatteregler. Derudover vil det også åbne op for skattespekulation. Jeg synes det er fint som det er - jeg er på det danske arbejdsmarked og betaler skatten dertil og som larsk nævner flyttes så en del af pengene til Sverige. De kære journalister glemmer også at Sverige ikke har alle de udgifter som de har ved 'normale' svenske borgere, da en del danskere f.eks. i høj grad benytter det danske sundhedsvæsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kostet Jeg har kostet Sverige penge de år jeg har arbejdet i DK. Jeg har aldrig benyttet det Dankse sundhedssystem, haft flere börn i skole, har et barn tilknyttet barnhabaliteringen o.s.v. Jeg har IKKE väret glad for at skulle betale til DK. I övrigt ville det aldrig väre din arbejdsgivers problem med Svensk skat. Arbejder man i et andet land (Som det var för de lavede skatteaftalen) betaler man selv skatten ind hver måned.

Tja kan da lige se at min arbejdsgiver skal til at finde ud af svenske skatteregler. Derudover vil det også åbne op for skattespekulation. Jeg synes det er fint som det er - jeg er på det danske arbejdsmarked og betaler skatten dertil og som larsk nævner flyttes så en del af pengene til Sverige. De kære journalister glemmer også at Sverige ikke har alle de udgifter som de har ved 'normale' svenske borgere, da en del danskere f.eks. i høj grad benytter det danske sundhedsvæsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De kære journalister glemmer også at Sverige ikke har alle de udgifter som de har ved 'normale' svenske borgere' date=' da en del danskere f.eks. i høj grad benytter det danske sundhedsvæsen.[/quote']Er du nu også så sikker på det? Og derudover -hvis du tänker på hvilke aldersgrupper af danskere som först og fremmest bor her.... Unge mennesker, börnefamilier nicht wahr? Hvor tit bruger 25-40 årige sundhedsystemet? Frem for hvor tit bruger deres börn det -og er det i DK, nej vel. Hvor går börnene i institution/skole -ikke DK vel. Det er meget muligt at DK betaler en andel af jeres skat i SE, meeeeen den aftale er meget fordelagtig for DK. Svensken var naiv da de lavede den aftale! Vi danskere er i höj grad en udgift for det svenske samfund!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

SE har virkelig lavet en pivringe aftale og jeg forstår ikke den ikke bliver revideret. Vi er begge offentligt ansatte. Har født et barn herovre. Har i de +3 år vi har boet her kun brugt det danske sundhedssystem til en nakkefoldsscanning. Resten er foregået i SE. Knægten går nu i Dagis herovre. Vi er en KÆMPE byrde for det svenske samfund og jeg fatter ikke de finder sig i det. Vi burde betale til samfundet herovre. Imens vi ikke gør det nyder DK de skattekroner vi betaler hver måned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SE har virkelig lavet en pivringe aftale og jeg forstår ikke den ikke bliver revideret. Vi er en KÆMPE byrde for det svenske samfund og jeg fatter ikke de finder sig i det. Vi burde betale til samfundet herovre.
Well, man skal väre 2 til at indgå en aftale :) Hvad skal SE göre når DK ikke vil ändre på noget...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En bilateral aftale kan vel altid opsiges af en af parterne' date=' men svenskerne er vel politisk korrekte og konsensussøgende.[/quote']Jeg ved ikke hvad en bilateral aftale er, men et bilateralt dyr kan spejles på midten:rolleye: Men hvad skal svenskerne sige? "vi vil ikke være med længere i jeres dumme aftale"? Mon så ikke Danmark bare siger: "nej okay, så får I bare slet ingen penge...":sick: Eller kan de rent faktisk gøre noget? Alle de svenske politikere jeg har hørt udtale sig om sagen, er utilfredse med aftalen, men det er måske bare valgflæsk fra stockholmske politikere for at skaffe vælgere nede i skåneland...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites