Marraffay 10 Anmeld indhold Skrevet July 5, 2010 Efter et weekendophold i DK, kommer jeg søndag eftermiddag hjem til min hybel her i Malmö. Der er noget galt, for stedet ligner ikke helt sig selv som da jeg forlod det. Der ligger nemlig væltede blomster, lamper og vaser over det hele. Og ikke nok med det, det flyder med fugleklatter i hele lejligheden! På min computer, på min bøger, på min sofa, under og over spisebordet og i vindueskarmene! Det lader til at fordi jeg lod min altandør stå åben inden jeg tog til DK, har jeg haft ubudne gæster på besøg imens. De har ikke stjålet noget, men hold kæft hvor har de festet igennem! Det lader til at der har været mere end en fugl herinde med alle de ekskrementer jeg er stødt på. De fjer eller dun jeg har fundet har været hvide og grå, så der er nok højst sandsynligt snakke om duer og ikke måger eller krager eller skader som der ellers er mange af i området. Har I nogen sinde oplevet noget ligende før??? PS: Husk at luk jeres altan dør når i går! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2010 Sidste år i sommervarmen havde jeg efterladt altandøren åben oppe på min øverste etage, mens jeg lå og sov længere nede. Næste morgen kunne jeg se en fugl, som desperat prøvede at slippe ud igen, men den var så dum, at den kun lå og baskede op af de andre vinduer, som jo ikke var åbne, mens den ikke kunne finde åbningen med altandøren. Den havde åbenbart prøvet ret længe for der var forbistret mange fugleklatter i alle vindueskarmene! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kiwi 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2010 Ja, vi prøvede det to gange i sidste uge, først en lille gråspurveunge som sked over det hele på den halve time den var her. Og så i forgårs hvor det var en kæmpe skade, der både væltede ting og sked ret så meget. Heldigvis var der nogen hjemme begge gange, men man må pænt vente til de har slået sig selv halvt bevidsløs før man kan fange dem og få dem ud igen, for de er jo ikke så kloge at de kan finde ud samme vej som de kom ind. Problemet den ene gang var at jeg faktisk skulle skynde mig til en jobsamtale og bare ikke kunne fange kræet, og jeg var jo ikke vild med at efterlade den alene i mange timer. Heldigvis lykkedes det. Jobbet venter jeg dog stadig besked på :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2010 Det var da altid noget, jeg havde på fornemmelsen at min episode var nærmest en "enlig svale"... Det er åbenbart alle slags fjerkræ der er dumme nok til at forvilde sig indendørs men ikke kan finde skiltet med "exit" når de skal ud igen. Den eneste vej at undgå det på er vel at lukke døren, bare ikke nemt for mig da jeg gerne vil have minusgrader når jeg sover nærmest. Eller skulle man overveje at sætte et fugleskræmsel op eller elektrisk hegn? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2010 Den eneste vej at undgå det på er vel at lukke døren' date=' bare ikke nemt for mig da jeg gerne vil have minusgrader når jeg sover nærmest. Eller skulle man overveje at sætte et fugleskræmsel op eller elektrisk hegn?[/quote']Nogle mener de her hjælper. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites