dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2014 Så er det ved at være tid for mig til at få fornyet pas. Er der nogen som har erfaring med om det går nemt hos borgerservice på Amager? https://www.borger.dk/Sider/handlingsside.aspx?DomainServiceId=7bb097ea-5570-405d-86db-108d02e3fcd6&PageId=26ec298b-ba0f-41ed-ac91-a4f041c9250e Kan man ligefrem få taget foto der? Der ligger vist en foto-handel i Amager Centret, som kan lave pasfotos på drop-in-basis. Fremkaldelse tager vist en halv times tid, sådan som jeg lige husker det. Men jeg vil tillade mig på det kraftigste at anbefale Borgerservice på Tårnby Rådhus i stedet. Fremragende service! Vi var først hos Borgerservice i Amager Centret i dag kl. 13:00, og IT-systemet i relation til udstedelse af pas m.v. var nede, så vi fik beskeden, at vi skulle komme igen en anden dag. Fedt nok, når man har hevet datteren med over broen og taget flere timer fri fra jobbet osv, osv. I stedet kørte vi så forbi Tårnby Rådhus, hvor servicen var en helt anden. De havde også lidt vrøvl med deres system, men de var meget proaktive og fandt nogle workarounds plus lidt manuel behandling - og wupti, 1 stk pas på vej til vores datter! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2014 Jeg er enig - min datter og jeg var forbi Tårnby Rådhus for at forny pas. Vi havde ikke bestilt tid (det kan man ellers netop dér) da jeg ikke var sikker på hvor lang tid det ville tage at få lavet billeder inden. Men vi kom til inden for 30 minutter og super service minded og behagelig ekspedition. De tager billeder (cirka samme pris som hos fotohandleren) af voksne så ingen grund til at besøge en fotohandler først - det er kun ved små børn (vist under 5 år) hvor de ikke tager billeder. Og så kan man når man har små børn passende tage ud forbi flyvergrill'en bagefter for at se på fly og tale om hvornår det så er man skal bruge sådan et pas :) Plus de serverer fine pølser med brød og ketchup derude! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2014 Så er det ved at være tid for mig til at få fornyet pas. Er der nogen som har erfaring med om det går nemt hos borgerservice på Amager? Kan man ligefrem få taget foto der? Min søn fik sit første pas på Frederiksberg (det passede lige med at vi var dér). Mit eget fik jeg fornyet i Tårnby. Det husker jeg som værende problemfrit. Jeg havde selv taget et foto som jeg medbragte. Pasreger På Frederiksberg kan man vist uploade sit pasbillede elektronisk Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2014 Borgerservice på Hovedbiblioteket i KBH fungerer også fint med mulighed for at få taget pasfoto. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2014 Var der ikke noget med at Borgerservice skulle til at opstille pas automater, hvor det skulle forgå på en eller anden automatisk måde - som her i Høje Taastrup (fra deres test periode): http://www.business.dk/digital/faa-nyt-pas-paa-5-minutter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2014 De har automater som ligner dem på billeder i Tårnby. Til små børn (op til 5 så vidt jeg husker) skal man stadig selv medbringe foto. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2014 De har automater som ligner dem på billeder i Tårnby. Til små børn (op til 5 så vidt jeg husker) skal man stadig selv medbringe foto. Som jeg har læst det, så er disse automater til voksne og større børn (ældre end 5 år) - og ja, man kan godt spare det beløb som borgerservice skal have for et billede i automaterne, og så tage det med selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites