Jump to content
LBM

PAS - hvorhenne?

Recommended Posts

Hej, Jeg skal have fornyet mit pas og bor I sverige - kan jeg så stadig gøre det i Borgerservice i KBh eller skal det være på det danske konsulat?
Jeg fik mit fornyet hos borgerservice i den kommune jeg arbejder i (Glostrup) for 3 måneder siden. Du skal dog selv afhente passet (et par uger senere), da de ikke vil sende det til udlandet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fik mit fornyet hos borgerservice i den kommune jeg arbejder i (Glostrup) for 3 måneder siden. Du skal dog selv afhente passet (et par uger senere)' date=' da de ikke vil sende det til udlandet.[/quote'] Kan man fornye sit danske pas i KBH uden at have arbejde i DK? Pris i DK: 625 dkk. Pris i SE: 1800 sek.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan man fornye sit danske pas i KBH uden at have arbejde i DK? Pris i DK: 625 dkk. Pris i SE: 1800 sek.
Hvad mener du? Skulle du få pas i det land du arbejder i da? ;-) Selvfölgelig kan du fornye dit danske pas i Kbh, du er jo dansk statsborger! (ved dog ikke hvad det er for priser du henförer til, jeg har lige skaffet svensk pas (ja, jeg er svensk statsborger) og det kostede 350,- SEK)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen problemer med at få sendt passet til din adresse i Sverige. Jeg bestilte nyt pas for 3 måneder siden i borgerservice i København. Tre hverdage senere lå det i min postkasse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er ingen problemer med at få sendt passet til din adresse i Sverige. Jeg bestilte nyt pas for 3 måneder siden i borgerservice i København. Tre hverdage senere lå det i min postkasse.
Sendte du dem så et nyt foto af dig? Havde de allerede dine fingeraftryk? (som der skal i de nye pas pr. 1.1.12)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sendte du dem så et nyt foto af dig? Havde de allerede dine fingeraftryk? (som der skal i de nye pas pr. 1.1.12)
Jeg havde et foto med i borgerservice. Det var ikke helt rigtigt da jeg sagde at det var for 3 måneder siden. Slog lige op i mit pas, og kan se at det var for 5 måneder siden. Altså lige før årsskiftet og der blev derfor ikke taget fingeraftryk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
har lige fået lavet pas' date=' og hvis man henvender sig på bogerservice med billede, samt får taget fingeraftryk, så kan de sende det til din svenske adresse.[/quote']Godt at høre. Jeg læste bare de steder jeg fandt, at det skulle udleveres ved personlig henvendelse. Rart at der er lidt fleksibilitet, trods alt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
har lige fået lavet pas' date=' og hvis man henvender sig på bogerservice med billede, samt får taget fingeraftryk, så kan de sende det til din svenske adresse.[/quote'] Rigtigt gode nyheder, skal nemlig også have fornyet mit. Takker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er muligvis noget de har lavet om, men da jeg boede i nord sverige (kom hjem for under et år siden) ville de gerne sende det - jeg skulle dog snakke for min "syge moster" da jeg havde meget lagt til danmark på det tidspunkt _____________________________________________________________________________________________ knus Hannah Arbejder med tog

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Heh. Morsomt at de bruger billeder af røde diplomatpas' date=' fremfor almindelige rødbedefarvede pas.[/quote'] Har de ændret fotoet siden dit indlæg ? Det er almindelige danske rejsepas der er afbilledet - ikke diplomatpas Danske diplomatpas har rødt omslag med påskriften "Danmark - Diplomatpas". se de forsk. off. typer dk identifikation her: http://prado.consilium.europa.eu/da/categories/dnk/showalldocuments.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har de ændret fotoet siden dit indlæg ? Det er almindelige danske rejsepas der er afbilledet - ikke diplomatpas
Samme billede som sidst. Jeg synes bare farven er for rødt på billedet. Jeg bemærkede godt at der ikke stod Diplomatpas, men farven på billedet er nærmere mit diplomatpas end mit rødebedepas.
Danske diplomatpas har rødt omslag med påskriften "Danmark - Diplomatpas".
Det ved jeg ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nu skrankepaverne IKKE vil sende til Sverige, kan man alternativt få det sendt til sin danske arbejdsplads ( måske ). Det lykkedes i hvert fald for mig, endda i en kommune der ikke lige var vant til at håndtere grænsegængere ( Herning ).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites