louras 10 Anmeld indhold Skrevet June 28, 2010 Sidder her i sidste time med den forpulede selvangivelse og er nu stødt på et problem: Hvor fa´ en skriver man pengegaver til godkendte foreninger henne?? Ifølge googlesøgningen skulle det være rubrik 55, men den findes ikke på selvangivelsen! Vil det sige, at man som boende i Sverige ikke kan drage nytte af dette fradrag? Kan se, at Skat har modtaget oplysninger om beløb mv. fra foreningen, så det undrer mig.... På forhånd tak:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2010 Og HVORNÅR er det 90 kr. og hvornår 50? Hvem I alverden kan få 90 kr. i fradrag ... dykkere? Bil og motorcykel kan ihvertfald ikke få det. Er det DM i kryptisk sprog de er i gang med? http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1714456&vId=203337&search=%F8resundHer står du: Borger > Information > Vejledninger > Skatten 2009 > Ligningsmæssige fradrag > Rubrik 51: Befordring Pendlere over Storebælt og Øresund Version: Skatten 2009 (Gældende fra den 16. februar 2010) Yderligere oplysninger - klik her. Pendlere over Storebælt og Øresund Er du pendler og kører i bil over Storebæltsbroen til arbejde, kan du få et fradrag på 90 kr. hver vej ud over dit almindelige kilometerfradrag. Bruger du kollektiv trafik, får du ud over kilometerfradraget et fradrag på 15 kroner hver vej. Kører du i bil eller motorcykel over Øresund, får du et fradrag på 50 kr. hver vej ud over dit almindelige kilometerfradrag. Bruger du kollektiv trafik, får du ud over kilometerfradraget et fradrag på 8 kr. hver vej. Du skal kunne dokumentere udgiften til passage af Storebæltsforbindelsen og Øresundsforbindelsen. For bilisters vedkommende er der således kun tale om ét fradrag, uanset hvor mange der er i bilen. Hvis I er flere, der ønsker at dele udgifterne og fradraget, kan det for eksempel ske ved, at afgiften betales skiftevis af de pågældende. Modtager føreren af bilen i stedet penge fra medkørerne, er føreren ikke skattepligtig af beløbet, og de medkørende har ikke fradrag for udgiften. .. og Louras... jeg tror at de fradrag skal på den svenske selvangivelse. Hvorfor gøre det nemt? Hår i går, hår i dag, skaldet i morgen - når skattevæsenet er klar, for jeg fatter ikke en meter af de spørgsmål. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2010 De 90 kr er storebæltsbroen??? Der står endda at det er til storebæltsbroen, i den tekst du refererer til Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2010 Skattepanik. 'Nough said! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louras 10 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2010 Hmmmm, undrer mig endnu mere, hvis det skal på den svenske selvangivelse, når det er pengegaver til en dansk forening.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2010 Sidder her i sidste time med den forpulede selvangivelse og er nu stødt på et problem: Hvor fa´ en skriver man pengegaver til godkendte foreninger henne?? På forhånd tak:) Jeg talte med skat i DK om samme problem. De sagde, at de kunne se det i oplysningerne fra foreningen, så det var indregnet og skulle ikke påføres af mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louras 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2010 Super, tak for svar :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites