kafer 10 Anmeld indhold Skrevet June 19, 2010 Hej Jeg håber meget i kan Svare på nedenstående spørgsmål da jeg ikke kan finde informationen andetsteds. Min kone og jeg overvejer at flytte til Sverige (Malmö) men samtidig beholde vores job i Danmark. Min kone er dog født i Brasilen men er lige blevet dansk statsborger efter at have boet i Danmark i 13 år. Kan hun risikere at miste sit danske statsborgerskab eller arbejdstilladelse ved at flytte til Sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2010 Det danske statsborgerskab beholder man, selvom man flytter til udlandet. Med det danske statsborgerskab følger der en arbejdstilladelse, så man altid kan arbejde i Danmark - også selvom man ikke er bosat i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kafer 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2010 Hej Markowitch Mange tak for svaret det er jo super gode nyheder! Er du helt sikker, og ved du evt. hvor vi kan se reglerne for det ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2010 Den dag hun fik sit danske statsborgerskab blev hun fuldstændigt ligestillet med alle os andre danskere, og det er efterfølgende fuldstændigt ligegyldigt om hun er "ny" eller "medfødt" dansk statsborger. Når først hun har statsborgerskabet kan det ikke fratages eller mistes kun opgives, eksempelvis ved at man søger statsborgerskab i et andet land og får det. Se evt lov om dansk indfødsret for mere info. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites