Jump to content
kafer

Kan man miste dansk statsborgerskab eller arbejdstilladelse ved at flytte til Sverige

Recommended Posts

Hej Jeg håber meget i kan Svare på nedenstående spørgsmål da jeg ikke kan finde informationen andetsteds. Min kone og jeg overvejer at flytte til Sverige (Malmö) men samtidig beholde vores job i Danmark. Min kone er dog født i Brasilen men er lige blevet dansk statsborger efter at have boet i Danmark i 13 år. Kan hun risikere at miste sit danske statsborgerskab eller arbejdstilladelse ved at flytte til Sverige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den dag hun fik sit danske statsborgerskab blev hun fuldstændigt ligestillet med alle os andre danskere, og det er efterfølgende fuldstændigt ligegyldigt om hun er "ny" eller "medfødt" dansk statsborger. Når først hun har statsborgerskabet kan det ikke fratages eller mistes kun opgives, eksempelvis ved at man søger statsborgerskab i et andet land og får det. Se evt lov om dansk indfødsret for mere info.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites