Jump to content
mealth

Ingen hælp fra SKAT til selvangivelse.

Recommended Posts

Jeg har modtaget en skrivelse fra SKAT der vil ændre mine skatteforhold. De giver mig flere valgmuligheder og vil i øvrigt ikke vejlede i hvad der er bedst for mig, så nu spørger jeg her :thumbup: Jeg havde arbejde i dk fra 1/1 2009 til 31/7 2009 men havde over 75% af min indkomst i DK så jeg vil beskattes som grænsegænger. SKAT vil ændre forholdene så jeg er fuldt skattepligtig fra 1/1 til 31/7 hvorefter jeg er begrænset skattepligtig fra 1/8 til d. 31/8 og er ikke skattepligtig i DK efter d 31/8 2009. Hvor kommer grænsegænger ind i det? og hvad med perioden fra d. 31/8 til 31/12 ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har modtaget en skrivelse fra SKAT der vil ændre mine skatteforhold. De giver mig flere valgmuligheder og vil i øvrigt ikke vejlede i hvad der er bedst for mig, så nu spørger jeg her :thumbup: Jeg havde arbejde i dk fra 1/1 2009 til 31/7 2009 men havde over 75% af min indkomst i DK så jeg vil beskattes som grænsegænger. SKAT vil ændre forholdene så jeg er fuldt skattepligtig fra 1/1 til 31/7 hvorefter jeg er begrænset skattepligtig fra 1/8 til d. 31/8 og er ikke skattepligtig i DK efter d 31/8 2009. Hvor kommer grænsegænger ind i det? og hvad med perioden fra d. 31/8 til 31/12 ?
Din situation ligner min. Jeg havde også min indtægt i DK i samme periode og fra 1. august i S. Da jeg udfyldte selvangivelsen på nettet, fik jeg mulighed for både at vælge beskatning som grænsegænger OG to muligheder for at vælge fordelingen af fradrag: enten så de følger indtjeningsperioden eller så hele årets fradrag kunne bruges i perioden. Det sidste så ud til at være smartest, så det valgte jeg og har ikke hørt andet end, at det var godkendt. Jeg er dermed "fraflyttet" DK 1/8 men kan alligevel udnytte hele årets fradrag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du var så græsnegænger hele året selv om du var stoppet med at arbejde i DK? Du valgte så at blive grænsegænger og begrænset skattepligtig indtil du stoppede arbejde i DK og ikke skattepligtig, men grænsegænger efter du var stoppet med at arbejde i dk? Jeg har i øvrigt ikke nogle valgmuligheder på nettet, men skal udfylde alt i papirform..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du var så græsnegænger hele året selv om du var stoppet med at arbejde i DK? Du valgte så at blive grænsegænger og begrænset skattepligtig indtil du stoppede arbejde i DK og ikke skattepligtig, men grænsegænger efter du var stoppet med at arbejde i dk? Jeg har i øvrigt ikke nogle valgmuligheder på nettet, men skal udfylde alt i papirform..
Ja, jeg sidder lige og kigger på den tilsendte årsopgørelse, som viser: Min løn er ganget op, så den viser, hvad jeg ville tjene over et helt år. Det samme er sket med mit fradrag. Derefter er skatten regnet ud. Det så ud til at være den bedste mulighed. Et overslag inden viste, at jeg ville slippe billigere i skat på den måde og billigere end jeg havde troet på forhånd. Måske kan den info hjælpe, hvis du snakker med dem igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, jeg sidder lige og kigger på den tilsendte årsopgørelse, som viser: Min løn er ganget op, så den viser, hvad jeg ville tjene over et helt år. Det samme er sket med mit fradrag. Derefter er skatten regnet ud. Det så ud til at være den bedste mulighed. Et overslag inden viste, at jeg ville slippe billigere i skat på den måde og billigere end jeg havde troet på forhånd. Måske kan den info hjælpe, hvis du snakker med dem igen.
Tror du ikke nærmere at det er en helårsomregning du har fået lavet i stedet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo' date=' men kan du ikke gøre det samme?[/quote'] Det skriver de ikke som en valgmulighed. Det kan vist også kun svare sig hvis man har en indkomst på over 500000 DKK.. Bad du dem om at få et overslag.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I følge de papirer man får ved møder med Skat kan helårsomregningen betale sig ved en månedsløn under 38.000 dk.kr. Der skal sættes x i rubrik 69/felt 722, hvis man ønsker personfradrag med helårsomregning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I følge de papirer man får ved møder med Skat kan helårsomregningen betale sig ved en månedsløn under 38.000 dk.kr. Der skal sættes x i rubrik 69/felt 722' date=' hvis man ønsker personfradrag med helårsomregning.[/quote'] Det vil så passe til min indkomst, men den mulighed har jeg desværre ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites