larscph 18 Anmeld indhold Skrevet June 15, 2010 Hep... Så kommer man hjem i dag og finder et fint brev fra den kære Øresundsbro - indeholdende en regning på 2 stk "violation" á 300 sek plus 40 kr i ekspeditionsgebyr + 25% moms, i alt 800 sek... Disse violations er på angivne datoer/tider men uden yderligere specifikation. Umiddelbart tænker jeg på noget med fart - men intet fremgår. Og deres kundeservice er selvsagt lukket nu så man kan ikke lige ringe og spørge. Er der andre der har haft fornøjelsen af sådan nogen og undersøgt hvad i alverden det drejer sig om?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2010 Okay det er fandme spøjst...... Gu' ve' hvad de nu har fundet på... Hep... Så kommer man hjem i dag og finder et fint brev fra den kære Øresundsbro - indeholdende en regning på 2 stk "violation" á 600 sek plus 40 kr i ekspeditionsgebyr + 25% moms, i alt 800 sek... Disse violations er på angivne datoer/tider men uden yderligere specifikation. Umiddelbart tænker jeg på noget med fart - men intet fremgår. Og deres kundeservice er selvsagt lukket nu så man kan ikke lige ringe og spørge. Er der andre der har haft fornøjelsen af sådan nogen og undersøgt hvad i alverden det drejer sig om?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2010 Ja - mega underligt... Nå jeg ringer i morgen og hører... Det er i øvrigt på vejen mod DK. Der er ikke noteret noget bizz-nr på regningen - det får mig til at tænke at de måske har registreret at jeg har passeret men ikke min brobizz altså "sneget" mig forbi på en andens regning ved en fejl. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2010 Lyder sgu mærkeligt. Lad os endelig høre, hvad de har at sige, når du engang kommer igennem til dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2010 Sommeren er jo højsæson for "skojarbolag", der sender regninger ud til alle mulige, der måske betaler. Og hvis de ikke betaler de falske regninger, er det bare ærgerligt for forbryderen. Polisen kunnne ikke drømme om at gribe ind over for disse "skojare", der opererer fuldstændigt åbenlyst, da mange af dem enten ikke tager telefonen eller er meget "otrevliga". Ligesom svenske brandfolk med støtte i arbejdsmiljøloven aldrig går ind i et brændende hus, hvis det kan være forbundet med fare, så kan arbejdsgiveren ikke forlange af en svensk polis, at han kontakter personer, der måske vil optræde ubehageligt, hvilket desværre udelukker de fleste kriminelle. Men hvert år har det svenske politi ca. 5.000 sager vedrørende personer, der lader vandet udendørs, og de håndterer disse sager fantastisk dygtigt og vigtigst af alt, så har de det rart imens. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Nu har jeg talt med dem. Og det var sørme fordi de to specifikke passager var blevet fejl-registeret på en anden persons brobizz i stedet for min, vedkommende havde så klaget og så havde de ved kontrol af deres videoovervågning set, at det var mig der passerede. Hmm... Flot ellers! Og da de "ikke kunne finde at jeg havde en aftale med den" havde de altså sendt en regning. Flot nok da, mit regnr er skam helt korrekt registeret på min aftale... :) Anyhow... De flytter dem til min rigtigt aftale og så skulle alt være på plads... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Skojarbolag! Intet mindre....(tak Nils) :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Skojarbolag! Intet mindre....(tak Nils) :) Det står dig frit for ikke at handle med dem ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Det står dig frit for ikke at handle med dem ;-) Ja faktisk.. Der er jo super-mange alternative leverandører af servicen "over Øresund"... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Du skal la' væ'r med at køre så tæt på folk Lars.....Fandme aggressivt og farligt.....:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Hehe.. Ja det fik jeg også læst og påskrevet om.. Fis i en hornlygte siger jeg bare - det gør jeg for det første ikke.. Jeg kører "som jeg plejer" og har aldrig været ude for det før - så er det sgu underligt det pludselig sker 2 gange på 14 dage... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Jeg kan stadig ikke forstå logikken i at gult lys i brobizz banerne betyder "kør frem" som der skrives på skiltet ved siden af trafiklyset. I alle andre sammenhæng betyder gult lys enten "stop", eller blinkende gult lys "giv agt" Citat: Færdselsloven "Gult lys betyder stop. Det angiver, at signalet snart vil skifte til rødt, men har i øvrigt samme betydning som rødt." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Men faktum er at der da alt andet lige har været grønt lys da jeg passerede bommen :) Jeg har i forvejen totalt paranoia over den der bom der fiser op og ned.. Fjollet, og de må da for pokker sørge for at deres system fungerer og ikke bare sende tilfældige regninger ud i de tilfælde hvor det så åbenbart ikke fungerer. Nu har de også svaret på den mail jeg skrev i går aftes inden jeg besluttede at ringe til dem her til formiddag - "Vi har bilder som tydligt visar att det med din bil gjordes två passager vid nämnda datum. Violation betyder att du passerat Öresundsbrons betalstation utan att betala broavgiften. Ha en fortsatt trevlig dag! " Eh - så må man spørge hvorfor de ikke bare har trukket passagen på den brobizz som altid befinder sig i min bil... Eller modsat hvorfor de har åbnet bommen hvis deres anlæg ikke har kunnet aflæse den korrekt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Det står dig frit for ikke at handle med dem ;-)Nå ja...*gg* Eller rettere, nårh nej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Hej. Der er vel bare gået svensk edb-syge i systemet. En af mine venner var på vej igennem en aften- måske ikke så hurtigt som visse i dette forum - men med normal hastighed. Han fik bommen i skallen! Forruden holdt ikke. Broen erkendte at de havde bøvl med systemet, og betalte. Måske du bare var heldig. Hilsener Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites