Marraffay 10 Anmeld indhold Skrevet June 15, 2010 Hej alle. Har nu været på kassen i et lille stykke tid, og det ser bare ikke ud til at der er noget arbejde til mig forude desværre. Så jeg fik den lyse ide at tage min overbygning på CBS her til efteråret. Det jo fint nok. Men for at blive optaget mangler jeg lige et ekstra fag som jeg skal tage på "Summer Uni". Jeg har forhørt mig hos CBS som fortæller mig at de enkelte fag de udbyder på Summer Uni IKKE er SU-berettiget. Vil det så sige at jeg kan fortsætte med mine dagpenge og selvfølgelig samtidig søge arbejde mens jeg læser enkeltfag på CBS? Er bare lidt skræmt ved tanken om at meddele a-kassen det og jeg så får frataget mine dagpenge... Jeg er godt klar over at når jeg starter på det endelig studie i september så er det SU-berettiget og jeg er derfor ikke længere berettiget til dagpenge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2010 Du behøver da ikke være skræmt over at rådføre dig med din a-kasse. Den er faktisk til for dig. Du skal bare bede om at blive vejledt i, hvorvidt det vil have nogen indflydelse på dine dagpenge. Så vidt jeg husker, kan man tage aftenkurser og deslige i op til 20 timer uden for normal arbejdstid, uden at det får nogen indflydelse på, hvorvidt man anses for at stå til rådighed for arbejdsmarkedet eller ej. Men altså: Spørg din a-kasse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites