bananas 14 Anmeld indhold Skrevet June 15, 2010 Det er måske også byens største lejlighed. 14 mio. svenske kroner for 316,4 m2 i Västra Hamnen på en af de bedste placeringer overhovedet. Bemærk også månedsafgiften på 16.451. http://www.hemnet.se/beskrivning/706726?r=2 Sikkert en dejlig lejlighed men prisen virker lige lovlig højt sat. Det er en kvadratmeterpris på 44.248, og en afgift på 51,99 kr per m2 per måned. Sammenlign med den næst største lejlighed i Västra Hamnen, der måske placeringmæssigt ligger en lille smule under, men man kan stadig se solen gå ned over havet: http://www.hemnet.se/beskrivning/664262?r=2 176,7 m2 for ca. 6,5 mio + afgift på 7017 kr/måned. Det giver en kvadratmeterpris på 36,757 kr. og en kvadratmeterafgift på 39,71 kr/måned. Men hvem ved - måske kommer der en sheik forbi :D. Der ser faktisk ud til at være flere "guldjægere", der også håber på at en sheik kommer forbi: 9,5 mio. + 10.406 i afgift for 172 m2. http://www.hemnet.se/beskrivning/702646?r=2 7,2 mio + 6785 i afgift for 139 m2 http://www.hemnet.se/beskrivning/658989?r=2 ok - de 2 ligger ret godt, men.... Topmålet af idiotiske priser vil jeg nok kalde denne her projektlejlighed: 7,5 mio. + 7473 m2 for 152 m2. http://www.hemnet.se/beskrivning/684436?r=2 Hvad mægleren glemmer at nævne ved den er, at den også får udsigt til Kockum Fritid, en 2-sporet vej, med trafikpropper hver eftermiddag, og at solen går ned bag de andre bygninger foran! Og det er en projektlejlighed - dvs. at antallet af byggefejl stadig er ukendt, og derudover kan det stadig nås at entreprenør og/eller bygherre kan gå konkurs inden opførelsen er færdig med dertil hørende kaos. Fantastisk deal! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2010 Det virker ikke som om sælgerne til disse fine lejligheder har travlt med at få solgt. Faktisk så undrer det mig lidt at mæglerne seriøst mener at der er købere til den pris inden for overskuelig fremtid? Nuvel, det kan jo være at en Zlatan kommer forbi med en skarp pris :). Men det er jo ikke så tosset hvis man skal låne lidt penge med sikkerhed i boligen. Banken benytter typisk en mæglerens vurdering af pantet. Hvis mægler igen benytter udbudspriserne i området, ja så er der positiv feedback og pantet bliver mere værd på papiret. Så kan man låne lidt flere penge eller omlægge hele sin boliggæld ned i bundlånet og få en ekstra lav rente. Er man konspiratorisk, så kunne man jo tænke sit om nu det prislege er helt reelt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2010 Kunne nu forestille mig Turning Torso var dyrere.. :-P Selvom de godt nok ikke er større.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2010 Kunne nu forestille mig Turning Torso var dyrere.. :-P Selvom de godt nok ikke er større.. Turning Torso er jo ren udlejning. Den går ikke at købe - endnu altså ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2010 Jeg så faktisk godt, nogle ledige på første sal der var til udlejning.. men troede at det var fordi folk ikke ville købe dem dernede.. på første sal var der en udlejningspris på omkring 21.000 tror jeg det var.. Er der nogen der ved hvad der så koster i toppen? Af ren nysgerrighed.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DKSEFR 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Det kommer meget an på størrelsen af lejligheden. Der er mange forskellige hele vejen op. Jeg betalte ca. 14.000 sek for en på ca. 80 m2 på 41 etage og mener ca. 15.000-16.000 sek for en på 100 m2 på 23 etage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Aahh okay.. Mærkeligt der ikke er forskel i husleje fra 1-3 og op til 41. etage.. Nu tænker jeg udsigtsmæssigt også.. Anyway, ved du så hvor søren folk parkere henne når de bor der? Altså Turning Torso.. Det har vi tit undret os en del over.. Kan man egentlig godt komme op på toppen udenfor uden videre? Eller er det lukket, så det kun er beboerne der kan komme ind? Kunne være fedt med nogle billeder deroppe fra :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Anyway, ved du så hvor søren folk parkere henne når de bor der? Altså Turning Torso.. Det har vi tit undret os en del over.. Kan man egentlig godt komme op på toppen udenfor uden videre? Eller er det lukket, så det kun er beboerne der kan komme ind? Man parkerer i det P-hus, der ligger lige ved siden af Turning Torso. Man kan tilmelde sig en rundvisning af Turning Torso, som inkluderer et besøg på toppen af huset. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2010 Vi havde godt lagt mærke til den bygning - men tænkte det var mærkeligt hvis beboern først skulle udenfor og så over i p-huset.. Men der er sikkert også en anden måde de kommer derover på.. Yes, tak for info, den havde jeg lige spottet... Kunne godt være man kunne komme udenom en pris :-P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DKSEFR 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2010 Der er en gang under jorden fra garagen til torsoen :-) Der er forskel i prisen for den samme type lejlighed afhængig af om den ligger på f.eks. 16 eller 40 etage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2010 Igen er det simpelthen sygt at HSB tager 200 kroner for at beundre udsigten fra toppen - SYGT simpelthen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2010 Jeg ved ikke om det ligefrem er sygt, men jeg har i hvert fald ikke lyst til at give de penge.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2010 Jeg ved ikke om det ligefrem er sygt, men jeg har i hvert fald ikke lyst til at give de penge.. Jeg kommer af og til i en lejlighed på 51. etage i Turning Torso. Det er helt sikkert en storslået oplevelse, men næppe prisen værd. Det var mere fedt, da jeg besøgte toppen af Storebæltsbroen he he... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2010 200 kr er lidt meget for at tage en elevator op - man må føle sig rimelig skuffet hvis det så ender med at blive tåget på den dag man skal bestillle i forvejen. På den anden side er det ikke et beløb som de fleste har svært ved at betaler, hvis de for alvor er interesserede. Det er lidt åger, men det skal vel være med til at fastholde eksklusiviteten og de høje hyror i luksus-lejligheder, som godt nok har en dejlig udsigt, men hvor der jo ikke er nogen balkoner/terasser eller muligheder for fx. at grille, lige smutte ud of få lidt frisk luft osv.osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites