Jump to content
cme

Audi A8

Recommended Posts

Hej, Jeg har kigget på sådan en Audi A8 fra 03-05, den med 4.2 liter. Nogen der ved hvor langt sådan en realistisk kører på literen?:confused: Og er den til at betale i service?
Seriøst, hvis du spør om det! Er det ikke sådan en du skal have.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Havde en årgang 2000 Audi S8 Den gik 8-10km/l 5 i byen..... Service var ikke så galt, hvis du holder dig fra DinBil! Men en 2003-2005 er den nye model, den har vist en del elektronikproblemer...så forvent det værste. Dejlige biler hvis du kører under 10.000km om året, over 10.000km om året, skal man holde sig væk....med mindre du mangler et sted at bruge nogle "sorte penge"....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, Jeg har kigget på sådan en Audi A8 fra 03-05, den med 4.2 liter. Nogen der ved hvor langt sådan en realistisk kører på literen?:confused: Og er den til at betale i service?
Min erfaring siger at når man erhverver sig en V8 eller større så skal man ikke tænke på økonomien, da man ofte gerne vil prøve sit legetøj af, og der ryger alt hvad der hedder fornuftige KM/L selvom bilen sagtens kan klare det. FX. MB E63 AMG kan klare ca 10 KM/L med blandet kørsel hvis man kører "normalt", men er sikker på at alle som har haft en AMG/M-serie/RS serie Audi vil give mig ret i at det IKKE er det man reelt kører.. Hvis du har det mindste tvivl om du kommer til at have råd til den eller at den kommer til være dyr for dig i drift, så lad det ligge... Hvis penge ikke er en udfordring så glem alt om bensin økonomien, køb den og få dig en JOY-RIDE...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg pendler for tiden til Hørsholm. Hvis der ingen køkørsel er kan jeg få den til at køre 10km/l....min RS6......men hvis jeg kører 130km/t.....ja så ryger økonomien....7-8km/l :-) Men....nej købte den ikke for at køre økonomikørsel!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg pendler for tiden til Hørsholm. Hvis der ingen køkørsel er kan jeg få den til at køre 10km/l....min RS6......men hvis jeg kører 130km/t.....ja så ryger økonomien....7-8km/l :-) Men....nej købte den ikke for at køre økonomikørsel!!
Og det er jo heller ikke sjovt at køre som "driving miss Daisy" når man har en raket motor under hjelmen ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, Jeg har kigget på sådan en Audi A8 fra 03-05, den med 4.2 liter. Nogen der ved hvor langt sådan en realistisk kører på literen?:confused: Og er den til at betale i service?
Mit gennemsnit plejer at ligge på 13-14 L/100 km (inverter selv til L/km). Der er både en del bykørsel og motorvejskørsel. På vej til og fra en skiferie hvor der fortrinsvis er motorvejskørsel med en fuldt lastet bil, ligger den på omkring 11,5 L/100km. Men det er alt det andet uden om som koster - dæk, service, forsikring og sliddele + evt reparation af elektronisk udstyr. Den kan nøjes med long-life service ved hver 30.000 km eller hvert andet år (hvad der kommer først). Service ved 120.000 km kostede 20.000 SEK. Ved 150.000 kostede det 15.000 SEK (det var dog inkl. et nyt batteri til 3500). Hvis bezin er ca. 1,5 SEK/km skal du nok regne med i hvert fald det samme ovenpå i andre variable omkostninger i form af dæk, service, bremseklodser/skiver, reparationer osv. Hvis du har det med at lave småbuler/parkeringsbuler skal du ikke have en A8. Fordi den er af aluminium kan en mindre bule ikke bare rettes ud - hele den bulede plade skal skiftes og det nærmeste sted de kan gøre det er oppe i Ängelholm - koster nemt en 20.000 - 30.000 per bule. Det kan en helforsikring så betale for, men dette er nok en af årsagerne til at forsikring på en A8 er relativt dyrt. Skal du have en så tag dig god til at prøve at finde en A8, hvor du kan teste alt det elektroniske udstyr af, så du ved præcist hvad der virker og ikke virker. Sæt gerne en VAG-com på. Mange af dem har problemer med det elektroniske udstyr når det bliver ældre. Men på positivlisten: Motoren er ikke til at slide op. Kørekomfort er fortrinlig. Air suspension gør at man nærmest har en følelse af at flyve hen over jorden. Ved hastigheder på under 70 km/t kan man de første par gange være i tvivl om man rent faktisk kører, for det mærkes stort set ikke. På Autobahn kan man godt snige bilen lidt langsomt op på en hastighed af 200 km/t uden at passagererne bemærker andet end at landskabet udenfor bevæger sig hurtigere forbi og at der kommer en lille smule vindstøj - motoren høres ikke før omkring 200 km/t, med mindre man trykker speederen i bund. I indkøbpris får man dog meget bil for pengene. Den dyreste omkostning i en A8'ers levetid er stadigvæk det voldsomme værditab som sker i de første 2-3 år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mit gennemsnit plejer at ligge på 13-14 L/100 km (inverter selv til L/km). Der er både en del bykørsel og motorvejskørsel. På vej til og fra en skiferie hvor der fortrinsvis er motorvejskørsel med en fuldt lastet bil, ligger den på omkring 11,5 L/100km.
Tak for meget fyldestgørende svar, det er meget brugbart.:thumbup: Økonomien betyder ikke det store, men derfor er det jo meget rart at have nogle tal at budgettere med. Syntes bestemt det lyder realistik med priser på service osv. og dæk i den klasse er altid dyre, sådan er det jo. Var ude og prøve en Audi A8 med 3.0 diesel motor og syntes godt nok den var lidt kedelig, så tænkte at gå efter benzinmodellen. Har selv haft en bmw 740 fra 04. Den kørte perfekt og lå omkring samme niveau, driftmæssigt. Det jeg dog udelukkende er ude efter er en STILLE bil, var meget skuffet over støjniveauet i 7-serien og har været ude for det samme i en tidligere S-klasse (02) jeg havde, som endda også havde luftundervogn. Kan man overhovedet høre dæk og vindstøj ved normal motorvejskørsel? Tænker 110-130 km i timen. Har også kigget på en vw pheaton, nogen der har erfaringer med sådan en i forhold til Audi A8'eren? Tænker udelukkende støjniveau her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at snuppe en tur i en 4,0 TDI eller 4,2 TDI... De kører langt bedre end de små V6 TDI motorer... Men forbered dig på at går der noget på den, så koster det spidsen af en jetjager... Både kvalitet, støjniveau og regninger fra værkstedet har jeg meget bedre erfaring med S-klasserne fra Mercedes... Og jeg har haft både en A8 D3 og en W220 S-klasse...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kan man overhovedet høre dæk og vindstøj ved normal motorvejskørsel? Tænker 110-130 km i timen.
Helt lydløst bliver den jo aldrig - Men der er ikke meget larm - vindstøj ved den hastighed er der stort set ikke - motorstøj er der ikke. Lidt dækstøj måske. Dækstøj kommer an på dækkene og vejbelægningen. Jo større tommer, jo mere larm - og jo mere slidte de er, jo mere larm. Men man kan gå efter de mest støjsvage dæk - jeg gjorde det med mine vinterdæk og blev positivt overrasket. Men desværre er der sparet så meget på asfalten heroppe i Skandinavien at det ofte er den mest larmende slags de har smidt på. Det er der ikke rigtigt nogen bilver som kan skjule. Da de lavede D3-modellen gjorde de vist noget særligt ud af at designe frontparti, forrude og viskere spåledes at det gav så lav vindstøj som muligt. Oppe i toppen af hjulvælvingerne har de lagt filt ind for at dæmpe dækstøjen. Men du er nok nødt til at prøve en.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Prøv at snuppe en tur i en 4,0 TDI eller 4,2 TDI... De kører langt bedre end de små V6 TDI motorer... Men forbered dig på at går der noget på den, så koster det spidsen af en jetjager...
Har som sagt tidligere haft en Mercedes S-klasse (S500) fra 2002, os en W220 og syntes ikke den var specielt stille i kabinen - det er muligt det var pga. dårlige dæk. Men den kørte utrolig godt og var rimelig kvik. Var også overrasket over hvor billig den var i drift, både i service og benzinøknomi. Har du prøvet den nye S-klasse?
Helt lydløst bliver den jo aldrig - Men der er ikke meget larm - vindstøj ved den hastighed er der stort set ikke - motorstøj er der ikke.
Endnu engang tak for dit svar. Har ellers været ude og prøve nogle stykker, men glemte selvfølgelig at lægge mærke til det. Var mere optaget af de mange funktioner og knapper. Men ja, må ud og prøve igen, så jeg kan danne mig en ordentligt indtryk. Vidste ikke det var discount asfalt vi havde her i norden, men det giver god mening. :o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har som sagt tidligere haft en Mercedes S-klasse (S500) fra 2002, os en W220 og syntes ikke den var specielt stille i kabinen - det er muligt det var pga. dårlige dæk. Men den kørte utrolig godt og var rimelig kvik. Var også overrasket over hvor billig den var i drift, både i service og benzinøknomi. Har du prøvet den nye S-klasse?
Sammenholdt syntes jeg t S-klassen (W220) støjer mindre end en A8... Så det må næsten ha været sløje dæk du har kørt med... Men den nye S-klasse har jeg ikke prøvet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

testede lige lyden i min VW Phaeton idag hen over broen Lige under 80 db ved 160 km/t, har desværre ikke digital db måler men den svingede fra lige under 80 til lige over. og ca. 90 db når man køre over samlingerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
testede lige lyden i min VW Phaeton idag hen over broen Lige under 80 db ved 160 km/t, har desværre ikke digital db måler men den svingede fra lige under 80 til lige over. og ca. 90 db når man køre over samlingerne.
Dejlig slæde :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
testede lige lyden i min VW Phaeton idag hen over broen Lige under 80 db ved 160 km/t, har desværre ikke digital db måler men den svingede fra lige under 80 til lige over. og ca. 90 db når man køre over samlingerne.
Okay, det lyder jo yderst fornuftigt. Målte du med iPhone? DBmeter? ;) Er støjen betydeligt lavere ved 100-130 km/t? Hvordan er sådan en Phaeton ellers at pendle i? Har kun prøvet at sidde bag i en, men det var bykørsel, så det var som forventet meget behageligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Okay, det lyder jo yderst fornuftigt. Målte du med iPhone? DBmeter? ;) Er støjen betydeligt lavere ved 100-130 km/t? Hvordan er sådan en Phaeton ellers at pendle i? Har kun prøvet at sidde bag i en, men det var bykørsel, så det var som forventet meget behageligt.
Ja det er målt med iPhone, jeg syntes ik der var nogen betydelig forskel ved lavere hastigheder. Den er dejlig at pendle i, en rigtig flyder, masser af komfort

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det er målt med iPhone, jeg syntes ik der var nogen betydelig forskel ved lavere hastigheder. Den er dejlig at pendle i, en rigtig flyder, masser af komfort
Må jeg spørge hvilken model du har og årgang? Læste de skulle have opdateret CDC i modeller efter 2005. Hvad kører den på literen i gennemsnit?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...