Rikke Rost 11 Anmeld indhold Skrevet June 11, 2010 http://www.sydsvenskan.se/sverige/article898062/Michael-har-trottnat-pa-fortkorare.html Michael har tröttnat på fortkörare Text: Ulrika Wangel Uppdaterad 11 juni 2010 10.41 Publicerad 11 juni 2010 1.15 [+] [-] Textstorlek | Skriv en kommentar | Vollsjö.Michael Kristensen i Vollsjö by tröttnade på fortkörandet utanför huset och började lägga ut egna farthinder, trots att polisen sagt till honom att låta bli. Samtidigt har han själv blivit polisanmäld av Trafikverket för att ha varit aggressiv mot personal som skulle hämta hindren. – Man kan ju knappt känna sig trygg i trädgården längre, säger Michael Kristensen, som sedan ett par i år bor i ett av husen vid vägen genom Vollsjö by. Under den tiden har han själv råkat ut för en bil som kört av vägen och in i trädgården, medan en granne på andra sidan vägen nyligen fått renovera en husvägg efter att en rattfyllerist voltade in i trädgården och mot huset. Antalet tillfällen när bilar kör förbi i långt högre fart än tillåtna 50 kilometer i timmen går inte att räkna, hävdar Michael Kristensen. – Att folk kört i 70-80 kilometer är en sak även om det är alldeles för fort, det gör säkert åtta av tio bilar. Men det händer också att det kommer bilar mycket fortare än så, i 100-120. Efter att ha fått besked från polisen och tidigare Vägverket om att det inte finns tillräckligt med resurser tröttnade han – och köpte själv in två farthinder. I lördags började han lägga ut dem. Reaktionerna från bilister har varit blandade. – De som kör fort är såklart sura. Men jag har också fått stöd av en del som bor här. Polisen och Trafikverket, tidigare Vägverket, har inte alls gillat tilltaget. Sedan Michael Kristensen började lägga ut hindren har Trafikverket låtit underentreprenörer åka ut för att plocka bort hindren, som antingen körts till Svevia i Sjöbo – där Michael fått hämta dem – eller lagts vid sidan av vägen. – Man får inte göra så här helt enkelt. Det är vi som är väghållare och ansvariga för säkerheten på vägen, säger Suzanne Stjärnström som är trafiksäkerhetsutredare på Trafikverket i Skåne. Och från Trafikverkets sida har man också gjort en polisanmälan mot Michael Kristensen, dels för själva utläggningen av hindren, dels för att han enligt Trafikverket varit hotfull mot personal som skulle hämta farthindren, uppger Suzanne Stjärnström. Från polisens sida har man informerat Michael om att det inte är tillåtet att lägga ut hindren, och förklarat att man kommer att gå vidare med rättsliga åtgärder om han fortsätter lägga ut dem – vilket han gjorde ändå på torsdagsmorgonen. Senare under förmiddagen kom en polispatrull och flyttade bort hindren igen – Trafikverket vill inte längre befatta sig med att hämta dem. Efter ytterligare diskussioner med polisen i Sjöbo bestämde sig Michael Kristensen under torsdagen för att låta bli att lägga ut hindren tills vidare. – Jag hoppas på att de gör några fartkontroller och ser hur fort det går här. Som jag ser det är det självförsvar att lägga ut hindren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2010 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2010 aftonbladets artikel er bedre og 26000 mennesker har stemt om hvorvidt de synes det er ok ... 56% har stemt ja Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2010 Har du husket at skilte at bumpene er der? Jeg husker alt for godt den ballade der var herinde for noget tid tilbage hvor skiltningen ikke var i orden ved bumpene før told-husene på broen :) Men ja, hvor er det mega irriterende at man ikke kan finde ud af at køre fornuftigt hvor der bor og opholder sig andre mennesker... De kunne gøre som på vejen ud til Kalmar herfra, der er kameraer i stort set alle de små byer man passerer på vej derud - det fungerer ret effektivt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2010 Har du husket at skilte at bumpene er der? Jeg husker alt for godt den ballade der var herinde for noget tid tilbage hvor skiltningen ikke var i orden ved bumpene før told-husene på broen :) "Jag hade köpt en varningsskylt. En sådan med två bulor på. Men den slarvade Trafikverket bort när de tog farthindret och skylten, säger Michael Kristensen." -- http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7285463.ab Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2010 Hihi... Cool så... :) Jeg læste kun artiklen fra Sydsvenskan... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2010 "Jag hade köpt en varningsskylt. En sådan med två bulor på. Men den slarvade Trafikverket bort när de tog farthindret och skylten' date= säger Michael Kristensen." -- http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7285463.ab Hmmm! Kan du ikke alliere dig med nogle af naboerne således at bump skiltet står på privat grund og ikke offentlig grund. så kan du/I sagsøge trafikverket hvis de prøver at fjerne skiltet :) Når skiltet først står, så kan du lave lidt gurillia taktik med at smide bumpene ud i nogle timer af gangen. Keep 'em guessing ;-) Desuden er det jo komplet til grin at der ikke er resourcer til at sætte et bump op, men masser af tid og penge til at håndhæve bumpene ikke skal være der ......... *tager sig til hovedet* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2010 Desuden er det jo komplet til grin at der ikke er resourcer til at sætte et bump op' date=' men masser af tid og penge til at håndhæve bumpene ikke skal være der ......... *tager sig til hovedet*[/quote'] Jae, sådan virker et ikke-anarkistisk samfund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DKSEFR 10 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2011 Nogen som har et mobil nummer til Michael? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
slk55 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2012 Jeg vil nu mene, at manden bør spærres inde. Selvtægt er nu engang ulovligt. Fordi nogen (i dette tilfælde stort set alle) kører for stærkt, så tillader det da ikke, at man opsætter egne vejbump, med risiko for at smadre folks biler. Jeg går ikke ud fra, at Michael har tænkt sig, at yde erstatning for ødelagte undervogne/fælge, hvis nogen skulle være så uheldige?? Derimod er jeg helt enig i, at der skal gøres noget for at afhjælpe det store problem der er. Men jeg er uenig i måden han håndtere det på. Der er altså også nogen ting, som bør være op til folk selv at erkende. Bor man i første hus indenfor et byskilt, så må man sku regne med at der forekommer tilfælde af for høj hastighed. Ligesom der forekommer støj fra motorvejen, hvis man køber et hus ved siden af den. Og har man et hus som ligger i et 90 graders sving, så er der altså en risiko for at der en dag kommer uventede gæster. Og så er der jo om at have gevalia´en klar... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2012 Han blev taget med en ordentlig røvfuld skunk på vej over broen, så han ser ikke sollys de næste 6 år.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2012 Han blev taget med en ordentlig røvfuld skunk på vej over broen' date=' så han ser ikke sollys de næste 6 år....[/quote']Det forklarer jo hans pludselige forsvinden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2012 Han blev taget med en ordentlig røvfuld skunk på vej over broen' date=' så han ser ikke sollys de næste 6 år....[/quote'] Hvis dette passe så hold da op en klaphat han er. Træder offentligt frem og klynker over biler kører for hurtigt foran hans hus samtidig med han smugler narko. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2012 Hvis dette passe så hold da op en klaphat han er. Træder offentligt frem og klynker over biler kører for hurtigt foran hans hus samtidig med han smugler narko. selvfølgelig passer det og ja han er en klaphat...... han har jo også taget røven på flere herinde.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2012 selvfølgelig passer det og ja han er en klaphat...... han har jo også taget røven på flere herinde.... Fik de ikke deres skunk? Ej, jeg kunne bare ikke dy mig der... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2012 fik de ikke deres skunk? Ej, jeg kunne bare ikke dy mig der... hæhæ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2012 Jeg var ellers så småt begyndt at savne hans usædvanligt velformulerere, relevante og fornuftige indlæg... Har man ikke adgang til internet i svenske fængsler?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2012 Jeg syntes det er KANON - tak! Og held&lykke med kampen. Vi har samme problem her - der er endda 30 km/t, men vi har traktorer og landbrugsmateriel som kører mindst 70-80. Der har været kontakt med kommunen, som bare siger at vejen ikke må have bump da den skal bruges til brand vej (?). Jeg har haft tanken selv at smide fart bump ud som protest / selvforsvar - da ingen af områdets børn for lov til at gå på gaden eller lege pga bilerne. /Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
slk55 10 Anmeld indhold Besvaret April 11, 2012 Til Thomas Lund: Uden at min kommentar skal opfattes som provokation, men er vejene ikke beregnet til biler og ikke børn? Igen holder jeg med dig i, at folk bør overholde fartgrænser (det gør jeg altid selv *fnis fnis. Pudser glorien*. Ej spøg til side. Det er vel en risiko, som man desværre altid løber, hvad enten man bor i en lille landsby, eller midt i Malmø centrum. Hvis man som fodgænger opholder sig på fortovet, så er man i hovedtræk "sikret". Alligevel sker der dog ulykker, hvor biler kommer på afveje, af den ene eller anden årsag. Og bevares, så er det lettere at få kontrol over en bil med 30 km/t end 70 km/t. I hvert fald for nogen... Jeg mener bare ikke, at man fordi man flytter "på landet", og har en forventning og drøm om, at "nu kan mine børn løbe frit over til naboen, og hygge sig med at cykle på vejen om sommeren", kan bestemme, at der skal lægges vejbump ud. Blot fordi "det synes jeg". Man er nu engang kun herre på egen grund. Med hensyn til din kommunes svar og forslag om bump, hvad så med at foreslå dem et fartkamera?. Det plejer som regel også at få folk til at sætte farten ned. Og det forhindre ikke brandbilerne i at køre igennem. Jeg er, som tidligere skrevet, imod at folk leger rallystage i et villakvarter. Svenskeren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2012 Til Thomas Lund: Uden at min kommentar skal opfattes som provokation, men er vejene ikke beregnet til biler og ikke børn? Du bor tydligvis ikke på landet ;-) Vi HAR ingen fortove herude og dermed deles biler og børn, voksne, hunde, barnevogne, cykler osv om vejen : Ja, bevares de sidstnævnte er i vejkanten men det er fucking belastende! at biler ikke tager hensyn og mener de har RET TIL at køre med hovedet under armen (ja sådan føles det). Der er seriøst bilister som mener at vi andre ikke må færdes i vejkanten, men hvor søren skal vi ellers være??? Jeg har flere steder set at folk har lagt børnecykler i vejkanten, så tror bilister der er børn i nærheden og sænker farten (forhåbentlig) :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites