Jump to content
Risager

Salg af bil i Sverige

Recommended Posts

Hej alle, jeg skal købe ny bil, og skal sælge den gamle evt. med i handel. Men når men snakker med sælger kuigger de en lille bog, og tilbyder derefter en pris. Men nu mit spørgsmål, kan man se denne bog på nettet?? Vil er blevet tilbudt mellem 55.000 og 80.000 og alle har kigget i bogen ;-) Men jeg vil godt se hvad der står... Håber I kan hjælpe..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bogen svarer så vidt jeg ved til DAFs brugtbils katalog, som bliver udgivet hvert år. Det er et opslagsværk over ca. priser på en given model mv med et given km. interval. Men den siger intet om markedsprisen her og nu, og du kan rolig regne med at prisen altid er lavt sat. Skræmmende, at en forhandler ikke ved hvad hans vare er værd - uden at skulle slå det op. Ville vælge et andet sted og handle. Har selv været ude for det, og vendte mig om grinende og gik. De kan i det mindste prøve at skjule, de ikke aner en skid om pris og produkt hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De kigger i bogen, og ser en middelpris fra nogen der har forfattet bogen FØR året startede. I bedste tilfælde fra midten af året. Og så bestemmer de selv en pris de vil give dig - igen min holdning er at det er en skidt forhandler, der ikke ved hvad han snakker om. Burde hellere kigge på blocket, bytbil etc etc for at danne sig et billede over markedet lige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er stor forskel på, hvad forhandlere tilbyder i indbyttepris. Da jeg skifte bil sidst, var jeg blevet budt mellem 190-245.000 for bilen. Jeg valgte at køre til Gøteborg og købe ny bil - og dermed få 50.000 mere for min 3 år gamle bil - end forhandlerne i Malmø ville give...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites