Risager 10 Anmeld indhold Skrevet June 6, 2010 Hej alle, jeg skal købe ny bil, og skal sælge den gamle evt. med i handel. Men når men snakker med sælger kuigger de en lille bog, og tilbyder derefter en pris. Men nu mit spørgsmål, kan man se denne bog på nettet?? Vil er blevet tilbudt mellem 55.000 og 80.000 og alle har kigget i bogen ;-) Men jeg vil godt se hvad der står... Håber I kan hjælpe.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2010 Bogen svarer så vidt jeg ved til DAFs brugtbils katalog, som bliver udgivet hvert år. Det er et opslagsværk over ca. priser på en given model mv med et given km. interval. Men den siger intet om markedsprisen her og nu, og du kan rolig regne med at prisen altid er lavt sat. Skræmmende, at en forhandler ikke ved hvad hans vare er værd - uden at skulle slå det op. Ville vælge et andet sted og handle. Har selv været ude for det, og vendte mig om grinende og gik. De kan i det mindste prøve at skjule, de ikke aner en skid om pris og produkt hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Risager 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2010 Nu er det prisen på den gamle bil de kommer med. Men jeg vil gerne se i den også for at se hvid jeg skulle sælge den selv... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2010 Blocket eller lign Hvorfor ikke bare gå på blocket eller en anden side og se hvad de ligger på? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Risager 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2010 Håbede jeg kunne slippe for det ;-) men når en vil give 80000 ved køb af ny bil og en kun vil give 55000 blive jeg i tvivl om hvad der står i bogen. De kiggede begge to i en grøn/hvid bog... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2010 De kigger i bogen, og ser en middelpris fra nogen der har forfattet bogen FØR året startede. I bedste tilfælde fra midten af året. Og så bestemmer de selv en pris de vil give dig - igen min holdning er at det er en skidt forhandler, der ikke ved hvad han snakker om. Burde hellere kigge på blocket, bytbil etc etc for at danne sig et billede over markedet lige nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2010 Jeg bruger www.bilpriser.se. Der kan du indtaste model, kilometertal osv, så kommer den med en ca. pris. Du kan også bare indtaste et registreringsnummer, så finder den selv bilmærke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2010 Der er stor forskel på, hvad forhandlere tilbyder i indbyttepris. Da jeg skifte bil sidst, var jeg blevet budt mellem 190-245.000 for bilen. Jeg valgte at køre til Gøteborg og købe ny bil - og dermed få 50.000 mere for min 3 år gamle bil - end forhandlerne i Malmø ville give... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
henke 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2010 hvad hvad er det for en bil, du kan jo evt. lave en annonce herinde? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Risager 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2010 Xsara Picasso 1,6 - 2007 benzin - kørt 76000 km Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
henke 10 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2010 Det ser ud som om de meget stabilt ligger omkring 100.000 hos forhandlere. Så hvis du kan få 80.000 af forhandler et sted er det vel ikke så dårligt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites