Jump to content
Thyper

Kan min arbejdsgiver få refusion under forældreorlov

Recommended Posts

Jeg har lgie holdt 14 dages forældreorlov med fuld løn. Nu har jeg fået papirer fra min arbejdsgiver jeg skal udfylde så de kan få dagpengerefusion for perioden. Det er imidlertid de papirer der bruges i Danmark. Kan min danske arbejdsgiver få refusion fra min danske arbejdskløshedkasse/kommune nu hvor jeg bor i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du arbejder i DK, så skal du bare blande de svenske myndigheder helt uden om alt hvad der hedder børnepenge, barselsdagpenge, dagpenge (til dels) og deslige! Så ja - din arbejdsgiver skal have refusion i DK. Kan i øvrigt slet ikke forstå at du gider spekulere over det... Det er jo bare at udfylde papirerne og levere dem retur til arbejdsgiveren. Hvor de vil sende dem hen for at få deres penge, det er jo deres problem... :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem fanden ville ansætte en der boede i sverige hvis de ikke kunne få refusion :-) Men du betaler jo skat til danmark og får derfor penge derfra, samme gør sig gældende hvis din kvinde kun har ½ års betalt barsel og f.eks vælger at gå ½ år på barselsdagpenge, der kommer pengene også fra danmark Det er kun så længe du ikke stå til rådighed for det danske arbejdsmarked eller betaler skat dertil at du kommer i problemer....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites