Jump to content
Thomas

Renovering af badeværelse!

Recommended Posts

Hmm. Nu prøver jeg igen... Har efterhånden henvendt mig til 10 forskellige firmaer ang. mit badeværelse og har haft 2 ude og give pris. Et firma ville have 50k bare for at ligge gulvvarmen:rolleye: Det er ca. 8m2. Et andet gav en pris på hele badeværelset incl. fliser og opsætning af møbler, når jeg så ringede og sagde ok, hørte jeg aldrig mere fra dem:surprise: Et 3de firma skulle komme idag kl. 10... De dukkede ikke op, jeg ringede til dem 10.15, de ville komme inden for en time! Kl. 12 ringer jeg til dem igen for at sige at de kan rende mig et vist sted, de svarer ikke men lidt efter får jeg en sms, om at de er kommet ud for en arbetsplats olycka og de må sige nej til at komme... Hva fanden sker der??? Ikke nok med at de sætter priserne gevaldigt op, efter rot-avdraget er kommet, de har tilsyneladende også så meget at lave at de bare kan vælge og vrage..... Nu har jeg væltet væggene i badeværelset, brækket gulvet op, kappet en 380v. ledning:scared: Damn der blev mørkt der... Der røg også lige et par vandrør:( Hvem fanden ligger sådan noget Crap 5 cm. nede i betongen, og undrer hvis ide, det var at ligge 30cm. betong i gulvet.............. Hmm. Mon de svenskere var så dygtige dengang for 40 år siden, vel igennem betongen støder jeg på armeringen:surprise: nede i sandet.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan kun sige jeg har samme opfattelse af hvordan det "ikke" fungere i Sverige når noget skal bygges. Vi har nu haft kontakt til samlet 19 forskellige firmaer over de sidste 2 år, for at få bygget en stor muret garage (140m2) Det er kun lykkedes at modtage et tilbud, fra et firma som så ikke ville alligevel. Vi har på intet tidspunkt talt pris!! så det er ikke det der har skræmt dem... vi fatter det simpelthen ikke. Det eneste kriterier som vi har valgt ud fra er at det skal kunne tage hele opgaven, så vi ikke selv skal have fat i alle de forskellige håndværkere der skal til. Man kan jo ikke forstå at de ikke siger det koster x og jeg kan bygge det om 9 måneder.... det er vel bedre at have bøgerne fyldt end at man skal finde opgaver hele tiden. Så du er ikke ene om den oplevelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er efterhånden ved at have samme opfattelse, omend vi ikke er nået helt så langt som jer. Vi vil gerne have renoveret 1. salen på vores hus, men de håndværkere vi har kunnet få fat på har virket meget lidt interesseret. Det er kun lykkes os at få 2 håndværkere ud og se på det. Den ene gav et tilbud der var helt absurt dyrt og den anden gav aldrig et tilbud eller ringede tilbage selvom vi har forsøgt at få fat på ham igen 10+ gange. Man undres virkeligt og kan vel efterhånden kun konkludere at de svenske håndværkere har det alt for godt og at der mangler konkurrence på markedet. Heldigvis har jeg skruet hænderne ordentligt på og kan lave det selv. Det må så bare tage et år i stedet for en måned. Til gengæld kan vi jo så bruge de mange tusinde kroner vi har stået og viftet med et andet sted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det er noget med deres (svensk) mentalitet ;-) Har haft 5 forskellige ejendomsmæglere for at vurderer + sælge min bolig...alt går fint og de vil ringe i morgen. På vej ud af døren, tjekker de om det har fået det rigtigte tlf.nr. Hej hej vi snakkes... Ringer aldrig tilbage....?? De kan/kunne tjene mellem 50.000 og 80.000 sek... Det forstår jeg ikke....at de forventer at jeg skal ringe til dem om spørge om de vil måske tjene 80.000 sek.........:) Een fra bo-laget har spurgt mig om hun kunne låne en kulepen (ejendomsmægler uden kulepen:rolleye:)...vi blev enig om udgangspris og jeg vil underskrive kontakt her og nu...Men hun har ikke kontrakt med...det kan hun sende til mig via email :rolleye: Og hun vil ringe i morgen....he...ringer aldrig tilbage..........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hjælper ikke at ringe :-) jeg besluttede mig for ved nummer 15 at nu ville jeg have et tilbud.... Så jeg ringede til dem 2 gange om ugen i 3 måneder inden jeg gav op (ville ikke have dem til at bygge når de var så sløve, men ville bare se om det kunne lade sig gøre at få et tilbud) Jeg må desværre krybe til korset og sige at jeg blev træt før dem.... Vi har dog opdaget at grundet pris og størrelse er der krav fra kommunen om en kvalitets ansvarlig rådgiver/inspektør, og det er en mega show stopper for de fleste firmaer. Nå er vi ved at kontakte et par danske firmaer og ser om det er en løsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i Helsingborg, og har samme problem. El arbejde får jeg udført af Nelab AB, de kommer ud dagen efeter, og begynder på opgaven efter en uge - og prisen er rimelig. VVS måtte jeg ringe til ca. 40 forskellige inden jeg fandt en der kunne komme relativt med det samme. jeg har presset dem som sindssygt bare for at få jobbet færdigt, og nu har det så lagt stille i 2 uger. de kommer (måske) i morgen - det må vi da håbe. Resten af arbejdet får jeg Duck Consult fra Kokkedal (Ring til Nikolaj på 39299999 - de laver det gerne i Sverige, kommer hurtigt, og det er fandme i orden når de kører igen - og prisen er rimelig. De laver alt fra fundament, murerarbejde, tømrer + malerarbejde osv. osv - Nej, jeg kan ikke få ROT på det, men jeg arbejder også i Danmark, så for mig er det ligemeget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i overvejet at få et tilbud fra en polsk håndværker ? der kan i naturligvis ikke bruge ROT fradraget, men det kan nok godt svarer sig aligevel, specielt for os danske skatteydere der ikke kan bruge ROT til noget aligevel. Vi skulle sidste år have ombygget 2 bad, 2 køkkener + lagt fliser i kælder ca. 75 m2 + trægulve i 4 værelser ca. 60 m2, der skulle både rives vægge ned og trækkes strøm + helt nye vandrør hele vejen igennem. Vi skrev ned på et papir hvad vi ville have lavet, fik det oversat til polsk (google translator) også ellers google efter polsk håndværker i sverige, vi fik ret hurtigt 3 - 4 tilbud, og da vi ikke kendte nogen af dem tog vi billigste tilbud. Det skal så siges at denne løsning kræver at man selv sætter sig ind i diverse regler og fornuftige løsninger, men hvad du ikke ved kan googles, ellers spørg i byggemarkedet, og der kan jeg klart anbefale Hornbarch, de var en kanonhjælp, jeg var der 4-5 gange om ugen i de 2½ måned byggeriet stod på, hvergang var der en eller flere kompetente svar fra Dem, lidt anderledes end i Bauhaus :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bare nævne at jeg har haft fornøjelsen af JWN's service vedr den der irriterende revne jeg havde i husmuren. Ikke jordens største job - men: Top-fin service, overholder sine aftaler og bare i orden.... Tak for det! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da ikke godt med de svenske håndværkere. Er det lykkedes dig at få det lavet? Jeg selv i gang med at renovere mit badeværelse, og har haft kigget på den svenske hjemmeside http://www.vvsochbad.se/ hvor jeg har overvejet at købe nogle af materialerne. Men ved du kvaliteten af deres materialer er lige så dårlig som deres håndværkere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kvaliteten på varene fejler ikke noget. Vi er også igang med bade værelse hvor vi har været heldige at finde en god VVSér, Köhler vvs, til el bruger vi TotalEl pålidige begge to men man skal være i god tid. Nå men husk og sætte dig godt og grundigt ind i de svenske (burekratiske) regler ellers kan der komme problemer hvis der skal sælges senere hen. Jacob

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder da ikke godt med de svenske håndværkere. Er det lykkedes dig at få det lavet? Jeg selv i gang med at renovere mit badeværelse' date=' og har haft kigget på den svenske hjemmeside http://www.vvsochbad.se/ hvor jeg har overvejet at købe nogle af materialerne. Men ved du kvaliteten af deres materialer er lige så dårlig som deres håndværkere?
ja også kaldt billigvvs.dk i Danmark... tit kan du ud fra det svenske RSK nummer finde samme vare med dk vvs-nummer og købe den billiger i Danmark end sverige...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites