Jump to content
CpX

Erstatning fra P plads, ved dæk/fælge tyveri?

Recommended Posts

Nej men når man betaler for en p plads hos et privat firma, så er det da lidt mærkeligt de ikke vil se optagelserne igennem så man evt. har en sag at gå videre med til politiet. I hvilke tilfælde skulle de bruge deres optagelser da?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man må som privatperson eller firma ikke efterforske, dvs. kigge videoovervågning igennem, der skal det være politiet der beder om at få det udleveret og de gider nok ikke kigge det igennem for et biltyveri....... Som privatperson må man efterforske "så langt øjet kan se", dvs. at man ikke må sætte sig ned og læse logs, se videoovervågning osv. så gør man noget strafbart.
Sikke engang sludder - P-huset må kigge alt den overvågning igennem som de vil, men de kan af gode grunde ikke lade dig som ejer af den stjålne bil kigge med eller udlevere materialet til dig. Og politiet kigger skam den slags igennem - hvis de kan se hvem det er og fange forbryderne er det jo et plus i deres statistik - og den er vigtig at holde. De smider skam ikke den slags på gaden. Det de ikke gider er at efterforske biltyverier, hvor der ikke er vidner eller videooptagelse - det er simpelthen nær umuligt at løse sådan en sag. Med mindre de er heldige og ser bilen på gaden med tyven eller hæleren i. Du må også gerne se dit eget tv overvågningsmateriale igennem, før du aflevere det til politiet - det er privat ejendom. Og ganske lovligt, så længe diverse regler for området er overholdt. Man må selvfølgelig ikke selv gå ud og antaste tyvene og forsøge at "anholde" dem - men der er ingen der forbyder dig at finde ud af hvor de bor eller opholder sig - hvor de er kørt hen mv. Så længe du kan gøre det uden at begå selvtægt eller bryde loven. Du har sikkert ment din post på anden måde, men det du skriver er sludder :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sikke engang sludder - Man må selvfølgelig ikke selv gå ud og antaste tyvene og forsøge at "anholde" dem - men der er ingen der forbyder dig at finde ud af hvor de bor eller opholder sig - hvor de er kørt hen mv. Så længe du kan gøre det uden at begå selvtægt eller bryde loven. Jo da, selvfølgelig må man lave en civil anholdelse, det har man faktisk pligt til, hvis det er muligt. Selvfølgelig må man ikke banke synderen sønder og sammen, eller andet voldeligt, som man godt kunne få lyst til. Men fastholde gutten indtil politiet når frem, må man da godt. Sikkert osse i Sverige Hilsener Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Civil anholdelse skal gøres i gerningsøjeblikket, ikke en rum tid efter- som er det vi formentlig snakker om, når man skal kigge videoovervågning igennem først :-) Hvis jeg husker korrekt :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må ikke kigge logs og overvågning igennem hvis man ved der er sket en forbrydelse, dette skal overladelse til politiet. Det er dog klart at man skal hvis optagelsen er en optagelse på uger eller måneder må man gerne finde sekvensken frem, men må ikke nærstudere billederne Dvs at man må finde sekvensen, men ikke kigge den igennem.... det er en gråzone (og altså ikke sludder, men lovgivning...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen. Jeg ville sætte pris på, hvis i ser denne slags fælg på en anden 7-serie, evt. tager nummer pladen og pm'er mig. Jeg går ud fra de dæk størrelser kun passer på en 7 serie. Det er en 20" original fælg, jeg er ikke helt klar over dens navn, men det er også p.t. ligegyldigt. På forhånd tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min første plads, var offentlig. En p malmø plads - Der var små 100 vinduer og altid lys dernede, men de var da ligeglade. Er enig i kældre osv måske er en tom sikkerhed, samt at video overvågning er ligegyldig når ingen er intr. i at se den. Hvad er en Tikka 300? Lige umiddelbart lyder det som en super mikroovn.... men ved googling et gevær, har du et gevær liggende i din bil?
En TIkka er et riffelmærke...mente soveværelses vinduet....og nej kunne aldrig finde på at lade den ligge i bilen!! Ligger altid i våbenskabet!! Var en joke.....man må jo ikke skyde på tyve...vel.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites