Molash 10 Anmeld indhold Skrevet May 28, 2010 Hej. Vi har brug for en el-vandvarmer på 10 ltr. Er der nogen der kan hjælpe med, hvor vi kan købe en sådan i Skåne/Blekinge (skal helst være i en fysisk forretning). Hilsen Molash Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2010 Det var en bette jen. Jeg ville tjekke Biltema. Hedder en varmvattenberedare. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2010 Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge: Hvad bruger man en SÅ lille vandvarmer til?? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2010 Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge: Hvad bruger man en SÅ lille vandvarmer til?? :)Hurtigt varmt vand til opvask/køkken, er mit gæt. Alternativt varmt vand til gæstehus/udhus. Jeg kunne nok finde flere praktiske muligheder - men nu er det jo ikke mig der skal bruge sådan en drønnert :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2010 Hvad med den her - er dog kun på 5 liter: http://www.oso.no/default.asp?uid=96 Sådan en har jeg monteret under køkkenvasken - resultat er "instant" varmt vand på 70°C, det er altså super smart - specielt fordi jeg har ret langt rørtræk fra fyret til køkkenet og fordi det varme vand i fyret så kan være noget lavere i temperaturen. Købte den dog på nettet - så jeg kan ikke anvise en fysisk butik. Men den kan bestemt anbefales, den er hurtig til at varme op (den svenske model varmer med cirka 2kW så vidt jeg husker, ikke de 3kW der står på oso.no) - og kan monteres stort set hvor som helst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2010 (den svenske model varmer med cirka 2kW så vidt jeg husker' date=' ikke de 3kW der står på oso.no) - og kan monteres stort set hvor som helst.[/quote'] Det er nok rigtigt at dan kan monteres stort set hvor som helst, MEN din 230V installation skal der bestemt ikke være overbelastet i forvejen for en 2KW bruger ca. 8,7 Ampære og en 3KW bruger ca 13 Ampære! Og god fornøjelse med at lave en kop kaffe samtidige med at vandvarmeren skal varme lidt vand op! ( Det er lige med en sprunget sikring, hvis det sidder på samme gruppe!) Bare så man lige tænker over det inden man tror "det er bare lige"! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2010 Korrekt - den skal ikke sidde på en overbelastet gruppe.... :) Den bør faktisk have mere eller mindre sin egen sikring hvis man vil undgå at risikere at sikringen slår fra... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Molash 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2010 Hej. Ja, vi skal bruge den under køkkenvasken til opvarmning af vand til opvask. Den gamle kan ikke mere, så da vi allerede har haft én installeret, vil jeg tro, at vi ikke får problemer i.f.t. at springe sikringer. Til Niels: den biltema har er med tilslutning på undersiden af vandvarmeren, men da den skal installeres i køkkenskabe under vasken, skal vi bruge en, hvor rørtilslutningen er øverst, så den kan vi ikke rigtigt bruge. Den var ellers billig. Til Larscph: den ser fin ud, hvor har du købt den? Hvad var prisen, hvis du kan huske det? Tak for jeres svar. Hilsen Molash Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2010 Den er også fin - og kan monteres både stående og liggende efter behov. Jeg købte den her: http://www.byggherren.se/product_info.php?cPath=67_280&products_id=829 - desværre er prisen så tilsyneladende steget en sjat siden jeg købte den. Jeg købte den hos dem i maj 2008 for 3.469 sek, nu står den på tilbud til 4.090 sek. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Molash 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2010 Den er også fin - og kan monteres både stående og liggende efter behov. Jeg købte den her: http://www.byggherren.se/product_info.php?cPath=67_280&products_id=829 - desværre er prisen så tilsyneladende steget en sjat siden jeg købte den. Jeg købte den hos dem i maj 2008 for 3.469 sek' date= nu står den på tilbud til 4.090 sek. Vi vil tænke lidt over, hvad vi vil. Synes det er lidt dyrt. Vi kan købe en metro-vandvarmer via en dansk hjemmeside til ca. 1450,- , men jeg ved ikke, hvor god den er. Er der nogen, der har erfaring med metro-vandvarmere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites