Gr8 10 Anmeld indhold Skrevet May 27, 2010 Hej Vi er en familie på 4 pers. som kigger på radhuse i Oxie og har set et hus på Råtegelvägen, Oxie. Er her nogen som ved hvordan området er mht. kriminalitet, tyveri, skoler, Dagis, handle muligheder (netto) osv. Vi bor i Almvik og vil derfor lige sikre at området er lige så fedt som det vi vant til..... Hvad skal et radhus på 134 m2 med 5 vær ca. koste i området? nogen der bor i området som kan svare på det? Nogen som kan hjælpe? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johnzie 12 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2010 Netto ligger i svedala og i malmø begge steder ca. 10-12 km afstand - i Oxie Centrum ligger Coop og et andet Supermarked, og i oxie kyrkeby ligger der en nærica, ret dyr. Maxi (ica) ligger vel 6 km fra området, på ystadvejen. Ikea og andre butikker ligger i svogerstorp også ca. 6 km væk Johnzie Der har været en del ballade i oxie centrum. rækkehuse koster ca. 2.295 og opefter... dagis er derr mange af i området, skoler ligeså Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gr8 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2010 Hej Johnzie tak for oplysningerne. Nogen her som bor på Råtegelvägen, Oxie ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2010 Hej Gr8, Vi bor ikke i centrum, men oppe i "kirkebyen", som er den rolige og fredelige del af Oxie. Det kommer jo altsammen an på hvad I vil have: Et rækkehus på Råtegelvägen er lige ved centrum, Coop og stationen. Men der følger også uro med, når man er i et centrum. Der er dog mest tale om unge mennesker, som keder sig. Det er jo begrænset hvor underholdende Coop, bibilioteket og video-kiosken er. Ønsker I fred og ro, og lidt landlig hygge så vil jeg anbefale et hus i Oxies Kirkeby, der er et til salg lige nu ved Ica. Ved Ica er der også busstoppested, hvorimod der er 15-20 minutters gang til togstationen. Dette hus er også 5 værelser, og koster lige under 1.7 mio. sek. Og superhyggeligt (hvis vi ikke selv lige havde købt hus her for et år siden var vi nok faldet for dette) : http://hakanskold.capitex.se/usercontrols/popup.aspx?activepage=objbesk.ascx&OBJGUID=3P1JOKC2LU5487RV&OBJTYPE=CMVilla Under alle omstændigheder håber jeg I finder et godt sted her. Der er rigtigt mange danskere her, 8% af befolkningen. Mine naboer er dog fra hhv. Frankrig og Albanien :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alexzuz 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2010 Hej vi bor også i Oxie, oppe for enden af Tegelbruksvägen. Vi har to unger i Dagis her og er fuldt tilfreds. Jeg ville dog ikke kigge på rækkehus lige op ad Centrum/torget.. fordi ja, det er samlingsstedet for byenes unge, der hænger ud der... med den larm der følger med. Af handlemuligheder er der som før nævnt Coop oppe på torget, men den bruger vi mest hvis man lige mangler en mælk. Ellers så kører vi de 3-4 min op til ICA maxi hvor vi handler stort. (Ellers er der jo altid Netto ved lufthavnen;-)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gr8 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2010 Hay der Tak for jeres indlæg, det er super at få hjælp. Jeg har kigge på rækkehuse ved krydset Tegelbruksvägen & Råtegelvägen. Jeg har snakket med beboere i området og de siger at det er børnefamilier og ældre der bor der. Som jeg kan se det så er rækkehuset tættere på Tegelbruksvägen end centrum, men så er spørgsmålet, er det unge der bare snakker højt eller smadre biler, laver indbrud osv. :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2010 Hej GR 8 Oxie er en fredlig by så kom bare hid. Hilsen Kim fra Oxie honningsyp laug http://www.skysite.dk/honningsyplaug Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alexzuz 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2010 I så fald tror jeg ikke du har noget at være nervøs for. Vi er som sagt rigtigt glade for at bo her og stor trives.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2010 Hej Jeg har boet i Oxie i 5 1/2år og har väret rigtig glad for det. Jeg må da indrömme at der har väret en del ballade igennem årene, men hold jer fra centrum, for det er der det meste var. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2010 Vi bor lige ved centrum, og ønsker at flytte herfra. Det skyldes nok mest at vi ønsker en villa og ingen vicevært der ikke kan findes ord for... Der er en del ballade ved centrum, men det er ikke hærværk på privat ejendom. Ruderne i busskuret bliver ofte smadret og ind imellem ryger der også ruder i lægebygningen. Mest er de højlydte og vi benytter sjældent terasen mod centrum, men holder os omme bagved. Men vi er ikke så trætte af centrum at vi har sat lejligheden til salg endnu :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites