Jump to content
jmdk

Registrering af DK virksomhed - Hjælpe jeg giver op!

Recommended Posts

Hej! Jeg flyttede til Sverige i 2006 og i 2008 oprettede jeg et dansk enkeltmandsfirma med adresse i Danmark. I februar 2010 modtog jeg pludselig et brev fra SKAT, hvor de uden videre forklaring skrev at de havde modtaget meddelelsen om lukning af mit firma, samt at jeg skulle destruere mit registreringsbevis. Jeg ringede straks til dem og de sagde at jeg skulle ringe videre til E&O (Erhvervs - og Selskabsstyrelsen). Det gjorde jeg så. Her fik jeg at vide at da jeg ikke havde et gyldigt dansk CPR-nummer lægere og boede i Sverige kunne jeg ikke være ejer af en dansk virksomhed. Det undrede mig meget, da min situation siden jeg oprettede min virksomhed ikke havde ændret sig en millimeter. Til det svarede de at en kollega på E&S i 2008 havde lavet en fejl ved at lade mig få oprettet et firma, og at der desværre ikke var noget at gøre ved det, andet end at jeg måtte lave en ny ansøgning om CVR nummer udfra blanket 40.110 (opstart af udenlandsk virksomhed i Danmark). Det gjorde jeg så, men fik kort tid efter et brev fra SKAT om at de skulle bruge en kopi af mit svenske F-skattebevis. Et sådan har jeg jo ikke, da jeg blot vil starte en dansk virksomhed op. Dermed måtte SKAT afvise min ansøgning. Jeg ringede tilbage til E&S og de sagde at SKAT havde misforstået noget. De bad mig om at ansøge igen. Det gjorde jeg så. Denne gang ringede SKAT mig op, og sagde at alt var ok. Dagen efter ringede de til mig, og sagde at de desværre alligevel ikke kunne oprette en virksomhed ud fra min ansøgning, men at jeg derimod skulle udfylde en helt almindelig formular til opstart af virksomhed (mener den hedder 33.110) og sende den til dem. Så skulle de nok sørge for at E&S ville godkende den og alt ville komme på plads. Det gjorde jeg så..... Idag har jeg fået en email fra hende fra SKAT som lovede mig at fikse det, som fortæller at de desværre alligevel ikke kan hjælpe mig efter at have talt med E&S, men at jeg skal skaffe mig et svensk F-skattebevis og derefter ansøge via en blanket 40.110 endnu engang. Det er vel unødigt at fortælle at jeg nu er ved at få meget lange no...er af dem. Jeg vil jo bare gerne have lov at få et CVR nummer igen og betale skat og moms. Er der én herinde, som kan fortælle mig hvordan jeg kommer igennem med det og ikke længere skal bruge kræfter og tid på SKAT og E&S?? Tak for tålmodigheden med mit lange indlæg!:) Mvh Jesper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Slet ikke nødvendigt og gør det kompliceret..... Du skal ha en adresse (evt. familie eller andet) i DK og så er det intet problem....alternativt skal du registreres via SKAT i Sønderborg som en dansk virksomhed med udenlandsk adresse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Slet ikke nødvendigt og gør det kompliceret..... Du skal ha en adresse (evt. familie eller andet) i DK og så er det intet problem....alternativt skal du registreres via SKAT i Sønderborg som en dansk virksomhed med udenlandsk adresse.
Ja, det burde jo også kunne lade sig gøre, og jeg har hele tiden haft en firmaadresse i DK. Men jeg har nu sendt 4 ansøgninger og også været igennem SKAT i Tønder. Hverken SKAT eller E&S vil lade mig registrere i DK. Jeg er ved at blive sindsyg....:-( Man skulle tro at det er mig som person de har noget imod, men jeg har altså aldrig lavet fusk eller blevet lukket eller på andre måder gjort mig upopulær hos dem:-) Jeg vil bare gerne have lov at betale skat og moms! Jeg må ringe igen, igen, og nægte at lægge på indtil de løser problemet. Det er helt sort.... Mvh Jesper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gør det nemt for dig selv....Få en adresse i .dk INDEN du gør noget som helst. Så er det MEGET lettere.....
Vores svar er nok krydset hinanden. Jeg har en firmaadresse i DK og det har jeg haft i flere år. Mvh Jesper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tog til Skattecenteeret ved Sydhavnen' date=' der oprettede jeg mit mit malerfirma med c/o adresse i min svenske adr. Der var ingen problemer, det var igår.[/quote'] Det lyder lækker og nemt...for dig:-) Gider du ikke lige give besked når det er gået helt iorden og du har fået dit registreringsbevis med posten? Bare så jeg ved at det KAN lade sig gøre i virkeligheden! Mvh Jesper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg fik brev fra Skattecenter Tønder. De skulle have nogle info så som - 1 Momsnr i hjemland el F- skattebevis og anmeldelse til registrering 2. Bank infomationer (Navn, adr., Iban-kode og swift-kode) 3. Kopi af afgivne tilbud/aftaler/kontakter om arbejde for firmaer i Dk. 4. Kopi af afgivne tilbud/aftaler/kontakter om arbejde for private personer i Dk. 5. Dokumention fra din lokale skattemyndighed, om at virsomheden ikke har skatte- / moms restancer. 6. Budget over virksomhedens aktiviteter i Dk 7. En detaljeret beskrivelse af aktiviteter, som virksomheden vil udføre i Dk Jeg har nogle overvejelser - om at det er besværet værd at lave et firma i Dk, da jeg også arbejder fuldtid som maler i Dk. - Da jeg var arbejdsløs fik jeg af vide at der ikke skulle være nogle problemer at arbejde fuldtid i Dk for en dansk firma og have en svensk firma samtidlig. Det vil jeg så undersøge yderligere mere om. - Hvis jeg opretter en svensk firma vil mine svenske kunder evt. få fordel af rötfradraget, da det er en malervirksomhed. De danske ja, fakturaer uden moms. - Min kone skal føde til september. Men en dag vil jeg starte mit eget! Selvfølgelig hvis der er kunder nok. Har i nogle gode råd så skriv venligst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej jeg fik brev fra Skattecenter Tønder. De skulle have nogle info så som - 1 Momsnr i hjemland el F- skattebevis og anmeldelse til registrering 2. Bank infomationer (Navn, adr., Iban-kode og swift-kode) 3. Kopi af afgivne tilbud/aftaler/kontakter om arbejde for firmaer i Dk. 4. Kopi af afgivne tilbud/aftaler/kontakter om arbejde for private personer i Dk. 5. Dokumention fra din lokale skattemyndighed, om at virsomheden ikke har skatte- / moms restancer. 6. Budget over virksomhedens aktiviteter i Dk 7. En detaljeret beskrivelse af aktiviteter, som virksomheden vil udføre i Dk Jeg har nogle overvejelser - om at det er besværet værd at lave et firma i Dk, da jeg også arbejder fuldtid som maler i Dk. - Da jeg var arbejdsløs fik jeg af vide at der ikke skulle være nogle problemer at arbejde fuldtid i Dk for en dansk firma og have en svensk firma samtidlig. Det vil jeg så undersøge yderligere mere om. - Hvis jeg opretter en svensk firma vil mine svenske kunder evt. få fordel af rötfradraget, da det er en malervirksomhed. De danske ja, fakturaer uden moms. - Min kone skal føde til september. Men en dag vil jeg starte mit eget! Selvfølgelig hvis der er kunder nok. Har i nogle gode råd så skriv venligst.
OK, det lyder som præcis det samme brev jeg har fået alle 4 gange fra SKAT. Øv....havde håbet at du måske havde fundet en nem løsning:-( Nå, men jeg tror også at jeg opretter et svensk firma istedet. Blot utroligt at den danske stat ikke er interesseret i at jeg kan komme til at betale skat i Danmark. Men sådan er det bare... Mvh Jesper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i ca marts måned startet et enkeltmandsfirma i DK, selvom jeg bor i Sverige. Ved ikke om det er noget andet med selskaber. Gjorde det hele på nettet, og fik først en afvisning fordi jeg ikke havde boede på den adresse jeg havde angivet, men jeg skulle bare udfylde en blanket om min danske adresse (som er mine forældre) hvor min far godkendte at jeg måtte drive virksomhed fra deres adresse. Og få dage efter jeg sendte det ind, kom reg-beviset og jeg har da indtil nu fået 2 moms opkrævninger. (jeg er så godt nok ikke begyndt at tjene penge endnu, fordi jeg også har et almindeligt arbejde, men det skulle gerne ske fra næste måned af). Ved ikke om det hjalp

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder også og undrer mig over det her, for jeg har også et enkeltmandsfirma og har ikke oplevet noget problem (endnu). Det blev oprettet marts 2010. Dansk c/o adresse og dk.-hjemmeside .... Gad vide, om det har noget at gøre med, inden for hvilket fagområde, man opretter sin virksomhed? Jeg håber, der er kommet styr på det for dig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er godt nok imponerende!!! Jeg ved ikke hvad der foregår, men der er i hvert tilfælde totalt rod i den hos E&S samt SKAT. De aner ikke hvad de laver og hvad reglerne er. Jeg har givet op og "lukket sagen" ved at oprette svensk firma istedet......orker ikke mere med de danske myndigheder.....

Jeg sidder også og undrer mig over det her, for jeg har også et enkeltmandsfirma og har ikke oplevet noget problem (endnu). Det blev oprettet marts 2010. Dansk c/o adresse og dk.-hjemmeside .... Gad vide, om det har noget at gøre med, inden for hvilket fagområde, man opretter sin virksomhed? Jeg håber, der er kommet styr på det for dig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites