Jump to content
Bigbird

Flytte tilbage til DK. Hvor hurtigt skal den svenske bil sælges ?

Recommended Posts

Hejsa Jeg har søgt en del herinde, men syntes ikke at jeg kan finde et direkte svar. Jeg har boet herovre i 2½ år, og vil flytte tilbage til DK, da jeg har fået arbejde lidt længere væk, og køretiden bliver for lang. Skal den svenske bil sælges samme dag som får solgt min lejlighed, eller er det noget med en 3 måneders regel, hvor man kan benytte bilen i DK, indtil at salget af lejligheden er gået igennem og jeg har fundet en køber til bilen. Eller skal den svenske bil være solgt samme dag som lejligheden sælges ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa Jeg har søgt en del herinde, men syntes ikke at jeg kan finde et direkte svar. Jeg har boet herovre i 2½ år, og vil flytte tilbage til DK, da jeg har fået arbejde lidt længere væk, og køretiden bliver for lang. Skal den svenske bil sælges samme dag som får solgt min lejlighed, eller er det noget med en 3 måneders regel, hvor man kan benytte bilen i DK, indtil at salget af lejligheden er gået igennem og jeg har fundet en køber til bilen. Eller skal den svenske bil være solgt samme dag som lejligheden sælges ?
Du må køre i bilen max 14 dage efter din adresse er flyttet til DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men du behøver ikke at sælge bilen indenfor 14 dage efter du er fraflyttet. Du må bare ikke køre i den i DK. Du kan have den stående i SE og sælge den senere.
Ja, selvfølgelig. Der er ingen problemer i at have bilen stående et sted i Sverige, så evt. købere kan prøve den (og man selv kan køre i den, med undtagelse af i DK efter de nævnte 14 dage). Den skal jo så bare være forsikret og indregistreret stadig - medmindre den står hos en forhandler og/eller man har adgang til prøveplader.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så løber jeg bare ind i problem nummer 2. At den skal sælges hurtigt' date=' da jeg uden svensk bopæl, nok ikke må have mit billån....[/quote']Mon ikke banken er til at tale med? Uden svensk bopæl, så oprettes folk oftest bare på et samordningsnummer. Men nu har du jo et svensk personnummer allerede - så mon ikke dette fortsat kan bruges på en allerede oprettet aftale? Du må have fat i din bank - forudsat det er der du har lånt pengene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites