Thage Løbner 10 Anmeld indhold Skrevet May 20, 2010 Hej Jeg trænger lige til at blive beroliget/oplyst. Kølerblæseren på min CLK fra 2003 kører konstant når der er tænding på. Min ( ikke særlig autoriserede) mercedes mekaniker har testet dytten, og fortæller at computeren sender konstant 10 volt til blæseren. Han har konfereret med Mercedes Malmø og de er nået frem til at der skal en ny motorstyrecomputer til, pris 16700 + det løse = vel omkring 22-25ooo,- skr, men min mekaniker indrømmer at diagnosen ikke er helt klar. Han kan iøvrigt ikke selv skifte computeren, så han henviser til Mercedes Malmø. Jeg er jo en stor pessimist, så jeg er sikker på at Mercedes Malmø bare siger - "Skift computer og lad os se" Jeg kan - uden iøvrigt uden nogen som helst forudsætninger, gætte mig til minimum 3 fejlkilder. der kan give det nævnte udslag, nemlig 1. defekt temperaturføler 2 computeren har fået en bit galt i halsen 3. computer defekt De to første er vistnok til at betale, men den sidste kræver min søsters sommeløn (hvis hun kommer ud af spjældet. Er der nogen af bilfolket der har lidt erfaring med ovennævnte, kan berolige mig eller give mig et par kloge spørgsmål før jeg futter ud til Mercedes Malmø? Jer er på forhånd taknemmelig. Hilsener Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2010 Kør den til Ystabilcenter.se og lad dem se på skidtet :-) Væsentlig bedre kvalitet af arbejde og pris i forhold til MB Malmø, og formentlig din mekker-ven (no offence meant). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2010 nu ved jeg ikke meget om MB, men kan det ikke være en defekt termostat?? så hvis den er stået af så køre blæser hele tiden ( indbygget sikkerhed ) vil jeg kalde det. :-) eller?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2010 Der sidder en seperat enhed som styrer kølerblæseren på langt de fleste M-B af den årgang, tror at have hørt de går på 15-1600 SEK, håber det også er tilfældet på din bil! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2010 Hej Venner. Tak for medfølelsen. Jeg er faktisk osse enig i at det næppe kan være motorstyringscomputeren. Jeg tror mere på at det 1. er et relæ der hænger. Blæseren bruger så meget strøm, så det næppe kommer direkte fra komputeren 2. er en trykføler, der er gået. Blæseren søger derfor at sætte trykket ned ved at køle. Ku være noget af det TNI henviser til 3. Måske er softwarefejl - hvem ved. Nu vil jeg smutte en tur til Ystad og høre deres mening der og evt osse til en expert jeg har fået anbefalet på Amager. Jeg har snakket lidt med Merceds gutter worldwide på mercedes fora. De siger enstemmigt at jeg skal skifte mekker, diagnosen er fejl. Men allerførst vil jeg have lidt ferie, så kan Merceren jo tænke lidt over om den skal være så dyrt et bekendtskab indtil jeg kommer hjem igen. MEN, det er altså en dejlig bil!!! Fortsat god pinse til alle. Hilsener Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pakwhan 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2010 Hej Thage Jeg kan anbefale http://www.mercedia.se/index.htm Hvis du nu ikke vælger Ystad De er experter i bla. Mercedes og kører selv race i Mercedes. De er meget billige og laver kun det der nødvendigt Meget professionelle P/S de tager ingen penge for at se på/fejlsøge din bil Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites