Jump to content
lorup

Fastighetsavgift - overførelse til dansk selvangivelse??

Recommended Posts

Hej alle, Har ledt højt og bredt uden at finde et klart svar - findes det overhovedet når man snakker skat? :scared: Kan/skal vores svenske fastighetavgift overføres til vores danske selvangivelse eller er der ingen udvej end at betale den i .se? /lorup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej alle, Har ledt højt og bredt uden at finde et klart svar - findes det overhovedet når man snakker skat? :scared: Kan/skal vores svenske fastighetavgift overføres til vores danske selvangivelse eller er der ingen udvej end at betale den i .se? /lorup
Du skal i princippet betale afgiften i Sverige. Men da du har ret til at fradrage renter i begge lande, såfremt du bor i Sverige og arbejder i Danmark, så er svaret for de fleste herinde at de 6.000 kr. mest er teoretiske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@ Thomas: Selvfølgeligt skal der betales, men som Sune skriver giver det mening at få det modregnet mit rente fradrag. Tak for svarene.
Rentefradrag for fastighetsavgift :confused: Det forstår jeg bare ikke :sad: Er der nogle som vil "bøje det i neon" for mig ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rentefradrag for fastighetsavgift :confused: Det forstår jeg bare ikke :sad: Er der nogle som vil "bøje det i neon" for mig ;)
Uden at være svensk skatteekspert skal jeg prøve. Normalt kan man modregne betalte renter i sin indkomst før man bliver beskattet af indkomsten. Dette er dog ikke tilfældet for mig, da jeg ingen svensk indkomst har. Samtidig ejer jeg et småhus, og skal af dette betale fastighetsavgift (0,75% af takseringsvärde, dog maks 6.000 SEK). Det der så sker er at jeg laver min svenske selvangivelse ud fra devisen; minus mange tusinde for kapitalunderskud og plus 3.000 for min del af hytten. Summen af dette vælger skattevæsenet så at runde af til 0,00..... tada! (i en fuldstændig perfekt verden havde de sendt mig en check, men at forlange dette er vist at stramme den ;-) I praksis sker alt dette dog automatisk, så det eneste jeg rent faktisk gør er at logge på skatteverkets hjemmeside og sige OK til de to beløb de allerede kender - Punkt 5. Underlag för fastighetsavgift (Småhus hel avgift) og 8. Avdrag - Kapital (Ränteutgifter m.m.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites