lorup 10 Anmeld indhold Skrevet May 18, 2010 Hej alle, Har ledt højt og bredt uden at finde et klart svar - findes det overhovedet når man snakker skat? Kan/skal vores svenske fastighetavgift overføres til vores danske selvangivelse eller er der ingen udvej end at betale den i .se? /lorup Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2010 Hvad mener du med overføre? Selvfølgelig skal du betale, hvad havde du ellers tænkt dig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2010 Hej alle, Har ledt højt og bredt uden at finde et klart svar - findes det overhovedet når man snakker skat? Kan/skal vores svenske fastighetavgift overføres til vores danske selvangivelse eller er der ingen udvej end at betale den i .se? /lorup Du skal i princippet betale afgiften i Sverige. Men da du har ret til at fradrage renter i begge lande, såfremt du bor i Sverige og arbejder i Danmark, så er svaret for de fleste herinde at de 6.000 kr. mest er teoretiske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lorup 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2010 @ Thomas: Selvfølgeligt skal der betales, men som Sune skriver giver det mening at få det modregnet mit rente fradrag. Tak for svarene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2010 @ Thomas: Selvfølgeligt skal der betales, men som Sune skriver giver det mening at få det modregnet mit rente fradrag. Tak for svarene. Rentefradrag for fastighetsavgift Det forstår jeg bare ikke Er der nogle som vil "bøje det i neon" for mig ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2010 Rentefradrag for fastighetsavgift Det forstår jeg bare ikke Er der nogle som vil "bøje det i neon" for mig ;) Uden at være svensk skatteekspert skal jeg prøve. Normalt kan man modregne betalte renter i sin indkomst før man bliver beskattet af indkomsten. Dette er dog ikke tilfældet for mig, da jeg ingen svensk indkomst har. Samtidig ejer jeg et småhus, og skal af dette betale fastighetsavgift (0,75% af takseringsvärde, dog maks 6.000 SEK). Det der så sker er at jeg laver min svenske selvangivelse ud fra devisen; minus mange tusinde for kapitalunderskud og plus 3.000 for min del af hytten. Summen af dette vælger skattevæsenet så at runde af til 0,00..... tada! (i en fuldstændig perfekt verden havde de sendt mig en check, men at forlange dette er vist at stramme den ;-) I praksis sker alt dette dog automatisk, så det eneste jeg rent faktisk gør er at logge på skatteverkets hjemmeside og sige OK til de to beløb de allerede kender - Punkt 5. Underlag för fastighetsavgift (Småhus hel avgift) og 8. Avdrag - Kapital (Ränteutgifter m.m.) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites