Jump to content
Carlos santos

flytte tilbage

Recommended Posts

Såfremt foreningen tillader det, så burde der ikke være problemer med det. Undersøg dog reglerne om udlejning i Sverige grundigt, da der er visse ting du skal være opmærksom på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og sælge den senere når marked bliver måske lidt bedre:scared:
Vi er i en periode med historiske lave renter og lav inflation, så hvad er det lige der får dig til at tro at markedet bliver bedre end det er nu?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er i en periode med historiske lave renter og lav inflation' date=' så hvad er det lige der får dig til at tro at markedet bliver bedre end det er nu?[/quote'] Et gæt er, at han hentyder til at værdien af hans SE bolig er meget lav lige nu og at han ikke ønsker at realisere den værdi boligen har idag. Hvad han har tænkt sig at gøre med hensyn til investering eller leje af anden ejendom i DK gætter jeg ikke på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men du må bare ikke køre svensk bil i dk osv....
I Danmark - men udenfor landet DK skulle det være uproblematisk. Der er jo f.eks. de danskere, som har en ødegård i Sverige som fritidshus og kører en svensk bil - dels når de ér i sommerhuset i Sverige, men også når de skal på sommerferie sydpå. Et par af vore venner gør det samme (har et sommerhus i Frankrig), ligesom en bekendt ofte har praktiseret at købe en "ny" bil på vej ned på sommerferie for efterfølgende at tage den med hjem til DK og indregistrere den - i den mellemligende tid kører han så på de tyske exportplader :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er i en periode med historiske lave renter og lav inflation' date=' så hvad er det lige der får dig til at tro at markedet bliver bedre end det er nu?[/quote'] Enig, man kommer til at vente længe hvis man tror priserne stiger væsentligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Enig, man kommer til at vente længe hvis man tror priserne stiger væsentligt.
Priserne er iflg. "Bostad" stigende, men det afhænger naturligvis af boligområdet. Desuden arbejder kursstigninger jo for overskudet tilsvarende...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I Danmark - men udenfor landet DK skulle det være uproblematisk. Der er jo f.eks. de danskere, som har en ødegård i Sverige som fritidshus og kører en svensk bil - dels når de ér i sommerhuset i Sverige, men også når de skal på sommerferie sydpå. Et par af vore venner gør det samme (har et sommerhus i Frankrig), ligesom en bekendt ofte har praktiseret at købe en "ny" bil på vej ned på sommerferie for efterfølgende at tage den med hjem til DK og indregistrere den - i den mellemligende tid kører han så på de tyske exportplader :th2:
jeg mener de tyske exportplader er ugyldige i danmark mht forsikring. jeg så udsendelse om toldere i rødbyhavn, og her blev en normand der havde hentet en bil i tyskland med disse plader afvist, og bedt om at tage færgen tilbage til tyskland.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg mener de tyske exportplader er ugyldige i danmark mht forsikring. jeg så udsendelse om toldere i rødbyhavn, og her blev en normand der havde hentet en bil i tyskland med disse plader afvist, og bedt om at tage færgen tilbage til tyskland.
Er du helt sikker på, at der var tale om de tyske prøveplader med rød kant (export) og ikke de tyske prøvepladerne med gul kant (indenrigs)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, tyske export plader er ikke gyldige i Danmark overhovdet, i Sverige må man dog køre lige hjem med dem på fra færgen og så ikke mere, ellers skal man ringet til sit forsikrings selskab og få lavet en forsikring på köretöjet med henblik på indregistrering så kan man komme uden om det på den måde men gälder kun i Sverige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er du helt sikker på' date=' at der var tale om de tyske prøveplader med rød kant (export) og ikke de tyske prøvepladerne med gul kant (indenrigs)[/quote']jeg var ikke klar over at der var forskellige slags tyske prøveplader, men jeg har dog set flere biler køre i dk med dem med gul kant på. oprindelig troede jeg faktisk at danske prøveplader var gyldige i hele EU (hvilket min svoger sagde) så jeg har hentet ialt hentet 3 biler langt nede i tyskland og kørt dem hele vejen hjem kun med danske prøveplader fra motorkontoret på før jeg blev opmærksom på at de faktisk kun er gyldige i dk. ikke skide smart...:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites