Liam´s 10 Anmeld indhold Skrevet May 15, 2010 Min kone har termin om 3mdr, og vi prøver at finde ud af hvordan vi gør når lillemanden kommer til verden. Det skal siges vi begge arbejder i DK og han også skal komme til verden på Rigshospitalet. Hvis man bor i DK skal man jo aflevere en fødselsmeddelse til kirkekontoret i det sogn man bor indenfor 3 dage tror jeg nok. Men hvad gør vi når vi bor i Sverige, hvilket sogn hører vi til og hvordan får vi meldt hans ankomst så han kan få sit danske personnnummer. Vi vil gerne have ham døbt i Danmark men kan vi selv vælge hvilken kirke?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2010 Det sker i det sogn han er født.... Så nej det skulle jeg ikke mene. Vi har ikke døbt Signe, men bare navngivet hende.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2010 Der ligger en kirke ca. 100 meter fra Rigshospitalet hvor du går hen med de papir du får fra hospitalet... kan gøres samme dag hvis de har åbent Det gjorde vi for ca. 1½ år siden og igen i uge 31 hvor konen er sat til at føde på riget ,-) Så har i navneattest og cprnummer I kan selv vælge hvilken kirke I så gerne vil have den lille døbt i, kontakt præsten i den kirke og hør ad hvordan...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites