DIana97 10 Anmeld indhold Skrevet May 11, 2010 Jeg vil gerne råde andre bilejere i Sverige til ikke at vælge Folksam. De behandler en virkeligt dårligt. Vi har før haft problemer med at de ikke vil dække en skade selvom bilen var forsikret. Jeg har forsøgt at opsige men man kan kun opsige een gang om året. Derfor har jeg nu været tvunget til at have dem endnu en periode. jeg har autogiro på denne forsikring dvs at de trækket et beløb hver til den første. Hver mdr har jeg så overført således at pengene var på min svenske konto dagen før den første....hver gang!! De sidste 2 mdr har jeg så haft det problem at de ikke har trukket dette beløb selvom pengene var på kontoen dagen før den første. Jeg opdagede det straks den første gang og kontaktede dem for at få betalt pengene. De siger så at dem trækker de næste mdr. Næste gang trækker de så heller ikke og jeg skriver + ringer til dem. De siger så at pludseligt at pengene skal være der 3-4 dage før d1st!! De laver det så om til kvartalvis betaling via giro...fint tænker jeg. Igår fandt jeg så ud af de har opsagt forsikringen UDEN at informere mig med den begrundelse at jeg ikke havde betalt!!! På trods af jeg havde kontaktet dem gentagende gange samt har betalt deres girokort de havde sendt!! Jeg fandt kun ud af det fordi man så får et brev fra Trafik forsäkring foreningen at man ikke har forsikring. Dette koster mere end 100 kr pr dag!!! Så fik lige en regning på 2200 sek for lidt mindre end en mdr. Det er hvad det koster for et halvt års forsikring normalt. Jeg er DYBT skuffet over Folksam og føler det er uretfærdigt når jeg har gjort hvad jeg kunne for at komme til at betale. Brug IKKE Folksam..... Et meget godt råd! Vi har nu skiftet til Solid/svedala forsikring som godt kan finde ud af at trække det beløb de skal som aftalt Mvh Diana Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2010 jeg havde også en lorteforsikring som jeg ikke kunne opsige midt i perioden ... så jeg ringede og sagde at de kunne beholde restbelöbet men at jeg ikke ville väre kunde der längere ... og det gik .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DKSEFR 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2010 Er det ikke bare at afställe bilen så ophører forsikringen vel automatisk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2010 I forhold til problemet med afmeldning og lignende, så vil jeg anbefale Länsforsäkring Skåne. Da jeg købte bil nr. 2 var de meget forstående da jeg havde misforstået nogle detajler omkring hvad der skulle gøres. De reddede mig for en større dummebøde fra TFF :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2010 Er det ikke bare at afställe bilen så ophører forsikringen vel automatisk? nej ikke hvis du ikke beder om det hvilket så ik er muligt her en bil kan sagtens väre avställt og forsikret det er först ved ejerbytte den automatisk ophörer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites