Jump to content
al-masry

købe svensk bil med sit svenske person nr. bor i DK

Recommended Posts

ja jeg har tidligere boet i Sverige og derfor har jeg svensk personnummer. nu har jeg fundet mig en bil i det svenske som jeg overvejer at købe og indregistere i DK. kan jeg købe bil med svensk person nummer fra en privat og skrive mit person nr på reg.attesten med min danske adresse, for derefter når den står i mit navn, indregistere den i danmark. da jeg har læst mig frem til at det en kæmpe hovedpine at afmelde bilen i sverige før man har søgt indregistering i det nye land, er det overhovedet muligt? er der ellers andre alternativer hvis ikke bilen skal afmeldes først? på forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hovedpinen bliver den svenske sælgers, ikke din :-) Så burde ikke være et problem at købe en svensk bil, og indreg. den i DK for dig. Bilen skal bare fragtes på lad eller danske prøveplader hjem. Er ikke helt sikker på om danske prøveplader er lovlige at køre på i SE dog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
men... udfylder man ikke bare med sit danske navn og cpr og så sätter kryds i "export" mere er der vel ikke i det eller?
Det er nemlig det man gør. Og når bilen så er indreg i DK, så skal den svenske sælger have kopi af told papirene som han kan sende ind med nummer pladerne. Hvis han ikke får de papirer så hænger han på 65 sek om året for pladerne også selv om at man sender dem ind. Danske faste prøveplader duer i SE, men ikke klistermærke varianten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mit spørgsmål går på' date=' kan det lade sig gøre? altså om det overhovedet er muligt at de sender til mig reg.attest i DK ved at bruge mit svenske personnummer?[/quote'] nej det kan det nok ikke eftersom dit svenske pnr. er ikke-aktivt når du er fraflyttet samt du ikke har en svensk adresse... men hvorfor overhovedet bryde sig om om det kan lade sig göre når der på den svenske registreringsattest er et felt hvor der står "export" så skriver du dit danske pnr og adresse og krydser af i export ... vupti

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kan du fortælle mig det med export på reg.attest hvordan det så forgår? sender de ny attest til dk? tager det hele ikk meget længere tid den vej?
Du importere Bilen til Danmark ikk ? Hvis du så vil indregistrere den i Danmark, så skal de vurderes af skat, så de kan fastsætte registreringsafgiften, når afgiften er betalt og bilen er godkendt (Syned) ja så få du en Registrerings attest Fra Danmark (og nye nummer plader)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

... til orientering...det KAN være at klister pladerne fra DK er gyldige i sverige, da skat har ændret reglerne. MEN det er ikke noget problem at køre til DK med de svenske plader...så få den toldsynet og reg.synet og så sende en kopi af det hele til sælger. Så skulle det kunne lade sig gøre. Hvis du skal have told og reg.syn, så kom forbi mit job...er nemlig synsmand i DK (tåstrup) :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tror i har misforstået mit spørgsmål. jeg spørger om selve processen, hvis jeg sætter kryds på "export" i den svenske reg.attest og skriver min danske adresse. hvad sker der dernæst? jeg kører vel ikk bare en papirløs bil til synsmand og skat?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tror i har misforstået mit spørgsmål. jeg spørger om selve processen, hvis jeg sætter kryds på "export" i den svenske reg.attest og skriver min danske adresse. hvad sker der dernæst? jeg kører vel ikk bare en papirløs bil til synsmand og skat?
det siger vel sig selv at de så sender dig de fornödne papirer.. det er jo ikke et uland... ikke helt ihvertfald du har fået at vide at du ikke kan göre det på "din måde" og fået links hvor der trin for trin står beskrevet präcis hvordan du gör...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det siger vel sig selv at de så sender dig de fornödne papirer.. det er jo ikke et uland... ikke helt ihvertfald du har fået at vide at du ikke kan göre det på "din måde" og fået links hvor der trin for trin står beskrevet präcis hvordan du gör...
Sådan foregår det ikke medmindre du søger tilfällig registrering... Har lige været møllen igennem... Du skal gøre som der står i det link jeg postede... Vælger du export og avregistrering skal du sammen med del 2 af registreringsbeviset hvor du afkrydser export indsende begge bilens nummerplader og bevis på at bilen at bilen er under indregistrering i andet land... Alternativt søger du tilfällig registrering samtidig og så kan du få den flyttet i dit navn med det samme... Læs lidt på det link jeg sendte, der står i detaljer hvordan man gør med de 2 måder som Transportstyrelsen tillader...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har nu snakket med transportstyrelsen, forklarede min situation og fik svar med det samme. det kan sagtens lade sig gøre på "min" måde dog skal jeg skrive en vens svenske adresse på reg.attest da de ikke sender til udlandet. inden længe skulle den komme med mit navn på. derefter kan jeg selv exportere den som ejermand. personnummer bliver ikke ugyldigt hvis man er flyttet til udlandet. tak for jeres hjælp

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg har nu snakket med transportstyrelsen, forklarede min situation og fik svar med det samme. det kan sagtens lade sig gøre på "min" måde dog skal jeg skrive en vens svenske adresse på reg.attest da de ikke sender til udlandet. inden længe skulle den komme med mit navn på. derefter kan jeg selv exportere den som ejermand. personnummer bliver ikke ugyldigt hvis man er flyttet til udlandet. tak for jeres hjælp
det er jo så heller ikke "din måde" som jeg skrev kräver det svensk pnr og adresse.. og nej det bliver ikke ugyldigt og det er der aldrig nogen der har sagt men når du som ikke svensk statsborger flytter fra sverige bliverdit personnummer "ikke-aktivt" men det ved transportstyrelsen jo intet om ring til skattevärket hvis du er i tvivl om det.. men gör som du vil i et så skrenkepaveagtigt et land som sverige vil dubare löbe ind i en masse bövl hvis du ikke gör det på den måde de vil... så det kommer nästen med garanti at tage endnu längere tid og endnu mere arbejde at forsöge på andre måder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites