Jump to content
GoldMan

Hvilke Papirer? (PUT/PUK)

Recommended Posts

Skatteverket, Forsikringskassan og diverse afdelinger med staten burde have sin egen rubrik i debatten men her er mit spørgsmål Hvilke papirer skal man have med for at ansøge om PUT? Det eneste som står på migrationsverket's hjemmeside er at man skal møde op på migrationsverket og søge om PUT. Jeg ville gerne have det hele forberedt så jeg ikke behøver samle papirerne over flere dage? Til info har min kone tyrkisk statsborgerskab med opholdskort (5årigt Ess tror jeg nok det hedder) Jeg er selv dansk statsborger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skatteverket' date=' Forsikringskassan og diverse afdelinger med staten burde have sin egen rubrik i debatten[/quote']Passer fint i "Politik", eftersom det er Sveriges politik på invandrerområdet der er i spil. Så jeg fut'er lige tråden derover.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
... ja, du PUT'ter den jo nærmest herover :laugh: (PUT = Permanent UppehållsTillstånd... for dem der ikke lige vidste det men ikke turde spørge)
God humor, lige til højrebenet! .. og ja jeg var en af dem som skulle til at spørge før jeg googlede :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når EU-retten er i anvendelse, er det ikke PUT, men PUK (permanent uppehållskort). Og det er præcis samme papirer, som I indleverede i sin tid, bare i en opdateret udgave og for hvert år, der er gået, dvs. for de seneste 5 år. Altså årsopgørelser, osv. Det er også samme ansøgningsskema.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når EU-retten er i anvendelse' date=' er det ikke PUT, men PUK (permanent uppehållskort). Og det er præcis samme papirer, som I indleverede i sin tid, bare i en opdateret udgave og for hvert år, der er gået, dvs. for de seneste 5 år. Altså årsopgørelser, osv. Det er også samme ansøgningsskema.[/quote'] Står der noget om, at man skal have årsopgørelserne med for de sidste 5 år, når man søger om PUK, på Migrationsverkets hjemmeside - eller skal man bare vente og se, hvad de forlanger når man søger om PUK ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du bare venter, så kommer sagsbehandlingen nok til at tage lidt længere tid, for så skal de jo først opdage, hvad de mangler, og derefter kontakte dig. Det er jo præcis samme papirer, som I anvendte ved første ansøgning, bare opdateret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Jeg er ny her på forum, men har læst med i et stykke tid nu og finder mange af debatterne spændende. Har boet her i Sverige i en del år nu. Mht. PUK: EU opholdskort og PUK har IKKE de samme ansøgningspapirer hvilket man også kan se på mirgationverket.se For EU opholdskort skal man bruge Blankett nr 144011. For PUK certificate skal man bruge Blankett nr 142011. Læs også her hvad det kræver for at få PUK: http://www.migrationsverket.se/info/348.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du bare venter, så kommer sagsbehandlingen nok til at tage lidt længere tid, for så skal de jo først opdage, hvad de mangler, og derefter kontakte dig. Det er jo præcis samme papirer, som I anvendte ved første ansøgning, bare opdateret.
Læs det sådan her : vente og se, hvad de forlanger når man afleverer sin PUK ansøgning. Dvs når man møder op på Migrationsverket for at aflevere sin PUK ansøgning og her finde ud af, hvad de kræver af dokumentation. Eller jeg tror måske jeg vil forfine mit spørsgmål. Jeg kan ikke se på migrationsverkets hjemmeside, at man i forbindelse med ansøgning om PUK skal bruge de sidste 5 årsopgørelser. Derfor spørger jeg Findes den info på migrationsverkets hjemmeside ? Jeg kan ikke finde den info. Et er, hvad man kan gætte sig til er rigtigt ud fra den info man kan få her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Passer fint i "Politik", eftersom det er Sveriges politik på invandrerområdet der er i spil. Så jeg fut'er lige tråden derover.
Har vist ikke meget med politik at gøre, da GoldMan spørger til nogle beukratiske processedurer, så skulle dagis, csn og alt mulig andet jo også over i "politik".. Vil mere mene dette indlæg høre til i kategorien "immigration" eller noget i den retning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når EU-retten er i anvendelse' date=' er det ikke PUT, men PUK (permanent uppehållskort). Og det er præcis samme papirer, som I indleverede i sin tid, bare i en opdateret udgave og for hvert år, der er gået, dvs. for de seneste 5 år. Altså årsopgørelser, osv. Det er også samme ansøgningsskema.[/quote'] Hej Jakriborg, hvilken dokumentation skal folk der søger om dette gemme fra de 5 år?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har vist ikke meget med politik at gøre' date=' da GoldMan spørger til nogle beukratiske processedurer, så skulle dagis, csn og alt mulig andet jo også over i "politik".. Vil mere mene dette indlæg høre til i kategorien "immigration" eller noget i den retning.[/quote']Sådan en kategori har vi ikke - derfor placeret under "Politik". Dagis o.l. passer fint ind i "Børn, forældre og skole". Flere fantastiske idéer? (udover at lave 76 nye kategorier) ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er forskel på, hvad man skal dokumentere, alt efter hvilken status man har, fx om man er person med tilstrækkelige midler, studerende eller arbejdstager i Sverige. Men egentlig handler det jo bare om, at man skal dokumentere, at man fortsat bor i Sverige, fortsat har rede og lovlige penge, man kan leve af, og fortsat er gift med samme person. Så det vil typisk være årsopgørelser eller ansættelseskontrakter, man skal vise kopier af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites