IMN 10 Anmeld indhold Skrevet May 6, 2010 Hej Jeg er desværre kommet i en rigtig uheldig situation hos Förenade Bil Malmö og påtænker enten at sætte en advokat på sagen eller gå gennem Allmänna reklamationsnämndens. Jeg kan læse mig til, at der er andre, som har haft dårlig erfaring med Förenade Bil - er der nogen som har benyttet Allmänna reklamationsnämndens og i såfald, hvad er der kommet ud af det? Alle gode råd er meget velkomne.... pft ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2010 Jeg er desværre kommet i en rigtig uheldig situation hos Förenade Bil Malmö og påtænker enten at sætte en advokat på sagen eller gå gennem Allmänna reklamationsnämndens. Jeg kan læse mig til, at der er andre, som har haft dårlig erfaring med Förenade Bil - er der nogen som har benyttet Allmänna reklamationsnämndens og i såfald, hvad er der kommet ud af det? Alle gode råd er meget velkomne.... Konsumvärket har tidligere fortalt mig, at den løsning ("dom"), som Allmänna kommer frem til, kun er en anvisning, som den dømte bilhandler/værksted bør følge (og ikke SKAL følge). Det kan godt ske, at bilhandleren/værkstedet blir blacklistet i den forening, han eventuelt er medlem af, hvis han ikke følger Allmänna, men det er der nogle bilhandlere, som lever fint med. Konsumverket sagde til mig, at hvis man har en rimelig sag (de vurderer den gerne for dig), så er vejen frem at finde sig en advokat, som kan klynge bilhandleren op vha. Rätten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2010 Hej Jeg er desværre kommet i en rigtig uheldig situation hos Förenade Bil Malmö og påtænker enten at sætte en advokat på sagen eller gå gennem Allmänna reklamationsnämndens. Jeg kan læse mig til, at der er andre, som har haft dårlig erfaring med Förenade Bil - er der nogen som har benyttet Allmänna reklamationsnämndens og i såfald, hvad er der kommet ud af det? Alle gode råd er meget velkomne.... pft ;o) Mht. dårlige erfaringer med FB....pas på du ikke får flere svar end du kan håndtere.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
IMN 10 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2010 Tak! Og underligt nok, så har Förenade Bil præcis i dag, efter vi har påpeget, at vi nok ser os nødt til, at gå denne vej. Har deres Servicechef Christina Karlsson, fortalt, at de følger vejledningen fra Allmänna, da de selvfølgelig ikke ønsker, at blive backlistet. Jeg er simpelthen så fortvivlet, de er så ufattelig arrogante. Nu har de altså haft min bil i snart 5 uger, og udsigten for hvornår bilen er klar, kan de ikke sige. Konsumvärket har tidligere fortalt mig' date=' at den løsning ("dom"), som Allmänna kommer frem til, kun er en anvisning, som den dømte bilhandler/værksted bør følge (og ikke SKAL følge). Det kan godt ske, at bilhandleren/værkstedet blir blacklistet i den forening, han eventuelt er medlem af, hvis han ikke følger Allmänna, men det er der nogle bilhandlere, som lever fint med. Konsumverket sagde til mig, at hvis man har en rimelig sag (de vurderer den gerne for dig), så er vejen frem at finde sig en advokat, som kan klynge bilhandleren op vha. Rätten.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
IMN 10 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2010 Det er jo helt vildt, så mange der har haft dårlige oplevelser med dem.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2010 Få den bedste vane nogensinde: Når du skal købe et eller andet så GOOGLE det! Angående förenade bil, synes jeg at man ser flere og flere biler køre med nummerplade rammen fra dem. Ønsker dig held og lykke! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2010 Få den bedste vane nogensinde: Når du skal købe et eller andet så GOOGLE det! Angående förenade bil, synes jeg at man ser flere og flere biler køre med nummerplade rammen fra dem. Ønsker dig held og lykke! Her mener jeg så google butikken... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
IMN 10 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2010 Google is my friend... Tak og ja haha, ja du er evigt ret! Desværre har vi haft en "godt forhold" til en af deres sælgere, og han har solgt os to spritnye biler. Dog er vi blevet klogere på de google-søgninger efterfølgende og må støtte op om, at de godt nok dumper på deres "service" efterfølgende, også i den grad. Få den bedste vane nogensinde: Når du skal købe et eller andet så GOOGLE det! Angående förenade bil, synes jeg at man ser flere og flere biler køre med nummerplade rammen fra dem. Ønsker dig held og lykke! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tyrkis 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2010 Nu skriver du jo ikke noget om, hvad problemet er med bilen, eller hvilken forklaring du har fået på, hvorfor din bil fortsat er hos dem... (det kunne jo være at der var en god forklaring) Ellers kan du vel få transporteret din bil til en anden forhandler som kan ordne dine problemer.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2010 Angående förenade bil' date=' synes jeg at man ser flere og flere biler køre med nummerplade rammen fra dem.[/quote'] Ditto. Det er selvfølgeligt muligt at de har så mange biler igennem at det lyder af meget, men stadig svarer til landsgennemsnittet i forhold til antal reparationer ...... meeen der er sjældent røg uden ild ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
IMN 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2010 Bilen er inde for 3. gang med den samme advarselslampe - 1. gange skiftede de en slange/ventil - 2. gang omprogrammede/testede de bilen - 3. gang har de haft bilen i snart over 5 uger, og konklusionen er, at der skal skiftes både kompresser og turbo. Forklaringen kom så her i torsdag's, Förenade Bil egne mekanikerne ikke er uddannet til at håndtere denne form for reperationer og de skal kommunikere med Tyskland. Nu skriver du jo ikke noget om, hvad problemet er med bilen, eller hvilken forklaring du har fået på, hvorfor din bil fortsat er hos dem... (det kunne jo være at der var en god forklaring) Ellers kan du vel få transporteret din bil til en anden forhandler som kan ordne dine problemer.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2010 Forklaringen kom så her i torsdag's, Förenade Bil egne mekanikerne ikke er uddannet til at håndtere denne form for reperationer og de skal kommunikere med Tyskland. De ha sgu da ellers importørens superman siddende i deres bygning for det samme Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2010 Lad os nu se hvad min kontakt siger i morgen ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2013 Lad os nu se hvad min kontakt siger i morgen ;) Dét vil vi se frem til - hva sagde kontakten? Jeg har lige været en tur gennem møllen hos Förenade Bil i Malmö - hold fingrene LANGT LANGT væk !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2013 Ja jeg har også under 6 mdr gamle dårlige oplevelser hos dem vedr. noget BMW Premium Garantirep. Det holder ikke deres aftaler, spilder kundens tid og er alt i alt bare ikke et sted man ønsker at lægge sine penge eller få bilen serviceret uanset hvad. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2013 En til lille sjov historie om Förenade bil.. "Hade min 320i- 04 inne på rostbehandling i hjulhusen. Förenadebil här i Malmö hade grym service och jobbet blev riktigt snyggt och bra gjort! MEN, efter några dagar med bilen så skulle den städas. I bagaget hittar jag 2 st låsbultar! Kollar på fälgarna och ser att det är i vardera bakdäck de ska sitta. Dem har alltså glömt att sätta dit två st hjulbultar. Att glömma en bult är väll ingen katastrof sådär direkt men ändå. Ringde och påtalade det för dem. Har någon varit med om det tidigare? " (ref http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=267587) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites