Jump to content
gika1234

Billeder, hylder og TV "ophænger" søger.

Recommended Posts

Hej :) Elendigt øjemål og ingen boremaskine haves ... Tv, hylder og billeder som hænger pænt og lige ønskes ... Er der en venlig sjæl med en boremaskine, som kan bore i hårde beton vægge, som vil hjælpe mig ? Det drejer sig om et 42" tommer Tv, ca. 10 billeder og cirka 3 hylder = cirka 1 times arbejde ? Betaler gerne i svenske pesatas eller danske kroner Dumme kommentarer modtages gerne ... bare de kombineres med praktik hjælp. :) En god dag til jer alle Gitte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
et vatterpas til 30kr i harald nyborg löser det med öjemålet og på den anden side af vejen i bauhaus kan du leje en slagboremaskine
Hvis hun skal leje, skal hun leje en "borrhammare" når hun har beton af god kvalitet, ikke sikkert hun kommer särlig langt med en "slagborrmaskin" (ved ikke hvad de rigtige betegnelser er på dansk:o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis hun skal leje' date=' skal hun leje en "borrhammare" når hun har beton af god kvalitet, ikke sikkert hun kommer särlig langt med en "slagborrmaskin" (ved ikke hvad de rigtige betegnelser er på dansk:o)[/quote'] en borehammer er ikke det samme som en slagboremaskine en borehammer er en stor maskine hvor en slagboremaskine er en alm boremaskine med slagfunktion og det hedder slagborrmaskin på svensk så det skal hun nok komme langt med EDIT: misforstod dig sanne... så se bort fra det ovenstående... men en slagboremaskine af et ok märke er mere end rigeligt og lettere at håndtere jeg har stadig ikke mödt noget beton min batteridrevne makita slagboremaskine ikke har kunnet bore i ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
men en slagboremaskine af et ok märke er mere end rigeligt og lettere at håndtere jeg har stadig ikke mödt noget beton min batteridrevne makita slagboremaskine ikke har kunnet bore i ...
Det har jeg -i min gamle lejlighed i Lindeborg, derfor min kommentar:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det har jeg -i min gamle lejlighed i Lindeborg' date=' derfor min kommentar:)[/quote'] du har prövet beton som min akkumaskine ikke kunne bore i? enhver nogenlunde ordentlig märkeslagboremaskine kan bore igennem den slags beton man bygger huse af ... eneste rigtige forskelle på en slagboremaskine og en borehammer er : en borehammer klarer en del mere täv , bore flere huller på kort tid osv en borehammer kan der påmonteres mejsler... rent boremässigt er der ikke nogen egentlig forskel på en god slagboremaskine og en borehammer jeg har helt droppet at tage borehammer med når jeg sätter varmepumper op medmindre der skal laves huller större end 25mm og det er udelukkende fordi der ik er STS kobling på min akkumaskine og alle mine bor over 25mm er med STS kobling da det lader til Gika ikke er vant til värktöj er det langt svärer at håndtere en borehammer da den vejer mere og er större derved er chancen for at bore skävt eller få boret hullerne for store langt större derfor en god kvalitets slagboremaskine er hvad der er brug for her...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
da det lader til Gika ikke er vant til värktöj er det langt svärer at håndtere en borehammer da den vejer mere og er större derved er chancen for at bore skävt eller få boret hullerne for store langt större derfor en god kvalitets slagboremaskine er hvad der er brug for her...
Ikke enig! Jeg er heller ikke vant til hverken det ene eller det andet borevärktöj, men jeg synes personligt det var meget nemmere at anvende borehammer, da boret gik igennem väggen som smör, hvilket ikke var tilfäldet med en slagboremaskine. Kvaliteten der i så fald har väret på sidstnävnte er du så velkommen til at kommentere, men vi kender vidst svaret, fortäller bare min erfaring som pige:p Den slags beton man bygger huse af kaldes som oftest armeret beton:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke enig! Jeg er heller ikke vant til hverken det ene eller det andet borevärktöj, men jeg synes personligt det var meget nemmere at anvende borehammer, da boret gik igennem väggen som smör, hvilket ikke var tilfäldet med en slagboremaskine. Kvaliteten der i så fald har väret på sidstnävnte er du så velkommen til at kommentere, men vi kender vidst svaret, fortäller bare min erfaring som pige:p Den slags beton man bygger huse af kaldes som oftest armeret beton:laugh:
armeret beton siger så intet om betontypen... at det er ameret betyder bare at der er armeringsnet/jern/fiber i det og jern kommer du heller ikke igennem med en borehammer... ihvertfald ikke en borehammer med stenbor... en god kvalitet slagboremaskine er mere end rigeligt medmindre vi snakker beton med store granitsten og det stöder man nästen kun på i gamle fundamenter... jeg laver hultagning flere gange om ugen i alle slags vägge og en borehammer er fuldständig unödvendig... medmindre du skal lave meget store huller 25mm+ i 300mm+ tykke vägge skal man bare bore til lidt plugs er en slagboremaskine mere end rigeligt og langt nemmere at håndtere... vejer meget mindre og i tilfälde af at du rammer skävt på et armeringsjern så er risikoen for at lave hullet skävt eller for stort ikke ligeså stor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En god kvalitet slagboremaskine kan sikkert sagtens gøre jobbet. Men koster en formue. I Harald Nyborg kan du købe en borehammer der går igennem de der vægge i beton byggeri(og de kan satme være noget djævelskab) som en varm kniv gennem smør. Og den koster 300-400 SEK. Stort grimt monster, men for satan det dur. Sorry 299 SEK, også kan alle(der kan løfte den) satme bore huller. http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=6842&Grp=210010&n=20100

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En god kvalitet slagboremaskine kan sikkert sagtens gøre jobbet. Men koster en formue. I Harald Nyborg kan du købe en borehammer der går igennem de der vægge i beton byggeri(og de kan satme være noget djævelskab) som en varm kniv gennem smør. Og den koster 300-400 SEK. Stort grimt monster, men for satan det dur. Sorry 299 SEK, også kan alle(der kan løfte den) satme bore huller. http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=6842&Grp=210010&n=20100
japp derfor jeg sagde "lej en slagboremaskine" og ja som sagt er det lettere med en mindre maskine da den er lettere att håndtere og derfor ikke er ligeså let at lave fejl med ... så undgår man en masse unödige huller

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
japp derfor jeg sagde "lej en slagboremaskine" og ja som sagt er det lettere med en mindre maskine da den er lettere att håndtere og derfor ikke er ligeså let at lave fejl med ... så undgår man en masse unödige huller
Jeps det er også en mulighed, gav som bare tråd starter én mulighed mere. Kunne jo være at man om 2 år skulle sætte noget andet op også slipper man for at leje igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er Du jo den rette person til opgaven som tråden starter med !!! go arbejdslyst..
er jeg den rette fordi design4bath har et godt produkt? eller hvad mener du med det citat? jeg havde gerne hjulpet hvis jeg havde tid ... men skulle jeg finde tid skulle jeg sige nej til andet og jeg tror ikke gika vil betale så meget så det bliver attraktivt for mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg laver rigtigt mange ting selv - lige fra at anlægge græsplæne til at skifte olie på bilen. Jeg er ikke altid god til det - men jeg forsøger, indtil jeg bliver bedre. Jeg plejer også selv at hænge billeder m.m. - jeg er bare elendig til det og lige nu har jeg lige fået bredspartlet væggene og har rigtigt meget lyst til passe på dem ved at lade en som er bedre end mig bore i dem. ... og så er det på en eller anden måde også nemmere at være 2, som hjælpes ad og nogle gange må det godt være nemmere :) Ps. Jeg har fået hjælp - tusind tak :thumbup: Pss. Når I er færdige med boremaskine-borehammer debatten - er I så søde at debattere, hvordan jeg kommer på genbrugspladsen med en trailer affald uden trailer og uden træk på bilen :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pss. Når I er færdige med boremaskine-borehammer debatten - er I så søde at debattere, hvordan jeg kommer på genbrugspladsen med en trailer affald uden trailer og uden træk på bilen :lol:
lejer en bil med krog og derefter en trailer... du har jo lejet bil för så man i den anden tråd:) alternativt betaler nogen for at köre det väk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites