larsk 14 Anmeld indhold Skrevet May 4, 2010 http://nyhederne.tv2.dk/article/30313205/ Lige mange flytter hver vej over broen, men andelen af ikke-skandinaver, som flytter fra skåne til danmark er stærkt stigende, hvilket vel handler om 24-års regel og ægteskab uden grænser? Men efter udvandringen fra dk til skåne konstant er steget siden broen åbende, så er stigningen udjævnet og der er åbenbart rimeligt stabilt, mens 'tilbagevandringen' først nu er på samme niveau, og udgøres af både svenskere og folk fra 3. lande, og altså ikke kun de udvandrede danskere Men hvis man ser på gruppen af danskere, der udvandrer, så er der vel en del , som hele tiden har vidst at det var midlertidigt (studerende og 24-års-regel-ramte), samt andre som flytter med job etc. Der er naturligvis en del som finder at de trods ønsket om at flytte varigt, så ikke finder sig til rette, men de er altså tydeligvis ikke så mange som udvandrer hvert år :th2: Men det skal pressen nok få noget andet ud af Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2011 Indvandringen til Skåne er vendt - folk flytter nu til DK... http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1389370/Flyttstrommen-over-Sundet-har-vant.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2011 Indvandringen til Skåne er vendt - folk flytter nu til DK... http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1389370/Flyttstrommen-over-Sundet-har-vant.html Dejligt, fortsæt endelig! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2011 Dejligt' date=' fortsæt endelig![/quote'] Kan kun sige: Hørt! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2011 Kan kun sige: Hørt! :) Ku allerede mærke det på trafikken i den forløbne uge, hvor der var halvtomt på motorvejen ;) Nuvel, færre danskere kan måske præge boligmarkedet negativt - færre købere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2011 Måske pga vinterferie? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2011 Måske pga vinterferie? Naturligvis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2011 Billiger boliger til os - top nice. Og jeg ser umådelig frem til at kunne give broen fingeren om 4 arbejdsdage :D I hvert fald som daglig pendler hehe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2011 Billiger boliger til os - top nice. Og jeg ser umådelig frem til at kunne give broen fingeren om 4 arbejdsdage :D I hvert fald som daglig pendler hehe. Hvad lykkedes det dig egentlig at lande for noget arbejde herovre på den svenske side? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2011 Det er vel ikke så underligt at der er flere der flytter tilbage og færre der flytter herover. 1. Boligpriserne udviklet sig sådan at der nu ikke længere er stor rabat i Skåne i forhold til Danmark. 2. Øresundsbroen har sat priserne op. 3. Dem der ikke kører over broen i bil er blevet drevet til vanvid af Skånetrafikken og DSB First i togene. 4. Der har været snak om at også togpriserne skal stige markant. 5. Problemerne med dagpenge på tværs af sundet betyder nu langt mere eftersom der er krise og sandsynligheden for at miste sit job er steget markant 6. Den svenske krone er steget til et historisk højt niveau - og den svinger nu lagt mere end førhen, hvormed at usikkerheden ved at få løn i en valuta og have sine udgifter i en anden valuta er steget voldsomt - nu er det ikke længere utænkeligt at man en gang i fremtiden alene af den grund kan blive tvunget ud af sit hjem af økonomiske årsager selvom man har opført sig bundfornuftigt. Deudover kan det også være, at der nu er nogen unge svenskerne som forsøger sig med at flytte fra Malmø til København, hvis de allerede arbejder i København. Tidligere hen var det jo næsten økonomisk umuligt, men det er vel blevet lidt lettere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2011 Folk som vil flytte til sverige, spørger nogen gange omkring tips og tricks og her fortæller jeg dem at det sværeste de vil opleve er: TRANSPORTEN - Den vil være dyr uanset hvad. Enten kan du tage bilen og være på arbejde på 30 min (men dyrere på grund af broen) - Eller du kan tage toget på 1 time og 30 min hvor du sparer lidt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nattalie 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2011 Det er vel ikke så underligt at der er flere der flytter tilbage og færre der flytter herover. 1. Boligpriserne udviklet sig sådan at der nu ikke længere er stor rabat i Skåne i forhold til Danmark. 2. Øresundsbroen har sat priserne op. 3. Dem der ikke kører over broen i bil er blevet drevet til vanvid af Skånetrafikken og DSB First i togene. 4. Der har været snak om at også togpriserne skal stige markant. 5. Problemerne med dagpenge på tværs af sundet betyder nu langt mere eftersom der er krise og sandsynligheden for at miste sit job er steget markant 6. Den svenske krone er steget til et historisk højt niveau - og den svinger nu lagt mere end førhen, hvormed at usikkerheden ved at få løn i en valuta og have sine udgifter i en anden valuta er steget voldsomt - nu er det ikke længere utænkeligt at man en gang i fremtiden alene af den grund kan blive tvunget ud af sit hjem af økonomiske årsager selvom man har opført sig bundfornuftigt. Deudover kan det også være, at der nu er nogen unge svenskerne som forsøger sig med at flytte fra Malmø til København, hvis de allerede arbejder i København. Tidligere hen var det jo næsten økonomisk umuligt, men det er vel blevet lidt lettere. Jeg har ikke så meget at tilføje, jeg vil bare sige 'hørt', og godt sagt. Og fair nok, man kan jo ikke være herre over alle de ting der spiller ind, men det er godt nok ikke blevet lettere. Skal ærligt indrømme at jeg overvejede om det var det hele værd efter at have brugt min halve dag på transport frem og tilbage nogle dage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2011 Hvis vi flytter bliver det til Dk igen....det kan slet ikke betale sig for os at flytte til noget hus længere.... Vi har sat en grænse på maks 1 time frem og tilbage i transport og det kan man ikke i myldretiden hvis man kommer ret meget længere ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2011 Så er huspriserne på vej op i Hovedstaden, så nu flytter folk vel tilbage til Sverige igen Spøg til side, så kan prishoppet i hovedstadsområdet, som i artiklen nævnes på op til 10% sagtens være foranlediget af, at en del er flyttet fra Sverige tilbage til Danmark og sandsynligvis Hovedstadsområdet. http://www.dinepenge.dk/bolig/uholdbar-prisfest-i-hovedstaden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2011 Eller du kan tage toget på 1 time og 30 min hvor du sparer lidt Hvis du nu regner lidt på det, vil du opleve, at du kan udskifte dit "lidt" med "meget" :) At ta toget koster kun en brøkdel af udgiften til biltransport: Tog, pendlerkort til Hellerup for 1 mdr / 30 dage = ca. 1.700 DKK Bil, 22 arbejdsdage -> 100 km (10 l benzin = 120 kr) x 22 plus bro = ca. 6.000 DKK (dog 1.500 billigere i en TDI) Men kører du i en Renault Fluence ZE begynder det måske at ligne noget :) www.renault-ze.com/da-dk/z.e.-serien/fluence-z.e./prasentation-520.html - http://danmark.betterplace.com Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites