larsk 14 Anmeld indhold Skrevet May 2, 2010 Bare en reminder. Jeg var selv ved at glemme det Indsendes eller godkendes senest 3.maj (mandag). Kan gøres over internet eller telefon. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2010 Hvad nu om man ingen svensk indkomst har overhovedet??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2010 Hvad nu om man ingen svensk indkomst har overhovedet??? du skal stadigvæk godkende den Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2010 Min bedre halvdel har slet ikke modtaget en selvangivelse, andre der er udsat for det samme, og hvad gør man i så fald? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2010 Jeg har heller ingen ting fået. Fik jeg heller ikke sidste år... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2010 Min bedre halvdel har slet ikke modtaget en selvangivelse' date=' andre der er udsat for det samme, og hvad gør man i så fald?[/quote'] De første fem år, jeg boede her, fik jeg ingen. De første tre af de år afleverede jeg heller ingen og har aldrig hørt noget for det. Var så på et møde for danskere i Sverige på Skatteverket, hvor de sagde, at man skulle aflevere, men skrive 0 for indkomst. Det gjorde jeg så de næste to år. Når man ikke har nogen lønindkomst i Sverige, sender de ikke en selvangivelse til en og man kan heller ikke deklarere på nettet. Man skal selv hente en papirudgave på det lokale Skatteverket. Sidste år havde jeg så svensk indkomst, og nu kom jeg "ind i varmen". Man skal egentlig skrive renteindtægter på den svenske, også fra danske konti, men som en dame på øresundsskat sagde til mig: "når de ikke ved det, så er det ikke noget stort problem". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tim_pedersen_ 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2010 Jeg har heller ikke fået nogen i år. Mærkeligt. Mvh Tim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2010 Typisk svenk bureaukrati Man farer efter folk med bål og brand, hvis de ikke indberetter til tiden. Og hvad sker der så når man prøver den elektroniske metode: Skatteverket elektronisk inkomstdeklaration 1 2010 Fullt för ögonblicket! Felkod: 1004. Just nu är det många som använder denna tjänst. Var god försök igen om 15 minuter! Välkomstsidan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Emmi 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2010 lige et hurtigt spørgsmål. vi har ingen indkomst i se. og når jeg så prøver at rette det i "Resor till och från arbetet, ruta 01" til 0 (null) får jeg flg fejl... "totalbelopp är noll. Du måste fylla i nytt totalbelopp som är större än noll (i hela kronor)" What? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2010 Tja - jeg har på intet tidspunkt haft indkomst i Sverige, men jeg har fået den tilsendt - og har godkendt den - hvert år. Så der må være forskel på folk...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2010 Der står vel ikke noget Men der står vel ikke noget i det felt, så der er vel ikke noget at rette?lige et hurtigt spørgsmål. vi har ingen indkomst i se. og når jeg så prøver at rette det i "Resor till och från arbetet, ruta 01" til 0 (null) får jeg flg fejl... "totalbelopp är noll. Du måste fylla i nytt totalbelopp som är större än noll (i hela kronor)" What? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Storken 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2010 Jeg har fået min selvangivelse hvert år, og har heller ikke indkomst i Sv. Til gengæld har jeg ikke fået en opkrævning på ejendomsskat i år!?! Hmmm.... Man skal egentlig skrive renteindtægter på den svenske' date=' også fra danske konti, men som en dame på øresundsskat sagde til mig: "når de ikke ved det, så er det ikke noget stort problem".[/quote'] Nææ, men jeg kunne da forestille mig at hvis man ikke laver en svensk selvangivelse, og har penge stående i Sverige, så får man ikke det man har betalt i skat af renteindtægterne, tilbage...?!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2010 Lars, for fanden... tak for reminderen. Men nu sidder jeg så og glor på det stykke gule papir, og jeg har fået at vide at jeg skal angive tab ved salg af hus.... men hvor??! Jeg kan tænke mig at vi er nede i "Afsnit 8: Avdrag - Kapital" et sted, men jeg synes ikke det fremgår hvor jeg angiver beløbet. Har også været på Skatteverkets hjemmeside og kigge på de forsk. blanketter (Kx) men synes ikke nogen af dem har med salg af hus at gøre..? EDITH!!!!!!!!!!!! Never friggin mind.... jeg troede at "Småhus" var alt andet end det jeg skulle bruge... så rubrik 85 og blanket K5 er hvad jeg manglede! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret May 18, 2010 Er det rigtigt man kan trække renteudgifter fra på begge selvangivelser hvis man beskattes efter grænsegængerreglen. Jeg mener at have læst det her, selvom jeg ikke kan finde linket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites