carlsen 10 Anmeld indhold Skrevet April 27, 2010 Jeg skal starte en enkeltmandsvirksomhed op men er meget i tvivl om det skal være i danmark eller sverige. Arbejdet består i at jeg skal lave service på forskellige maskiner i malmø, de levere reservedele og alt der skal bruges til de forskellige opgaver. Så det eneste jeg skal fakturere dem er min arbejdsløn. Firmaet som jeg skal arbejde for kræver at jeg er selvstændig så de slipper for alle personale omkostninger osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2010 Hvad ligger til grund for din tvivl? (hvad er egentlig spørgsmålet?) Er firmaet du skal fakturere svensk eller dansk? Smider lige indlægget over i "Virksomhedsejere". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
carlsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2010 Jeg vil selvfølgelig helst have så meget af overskuddet ud til mig selv, og ved jeg kun har meget få udgifter vil det sige det meste af beløbet. Derfor skal min virksomhed være placeret i det land hvor jeg skal betale mindst i skal og sociale ydelser. Syntes det svenske system er svært at gennemskue. Firmaet jeg skal fakturere er Belgisk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2010 Vær opmærksom på at har du kun 1 kunde (eller stort set kun 1) så vil SKAT ihvertfald i DK betragte det som et ansættelsesforhold og ikke et leverandør-forhold... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2010 Vær opmærksom på at har du kun 1 kunde (eller stort set kun 1) så vil SKAT ihvertfald i DK betragte det som et ansættelsesforhold og ikke et leverandør-forhold... Ja ja og julemanden er blå.. ;) Det er altså ikke altid det er sådan.. Jeg er også konsulent og har også kun en kunde.. jeg har haft samme kunde i 3 år.. Det der nok er mere afgørende er at lave kontrakter af kortere varighed og dermed få fornyet kontrakten fordi, de altså lige skulle bruge dig lidt længere.. Min virksomhed er I Danmark og jeg arbejder kun i Danmark indtil videre.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2010 Ja ja og julemanden er blå.. ;) Det er altså ikke altid det er sådan.. Jeg er også konsulent og har også kun en kunde.. jeg har haft samme kunde i 3 år.. Det der nok er mere afgørende er at lave kontrakter af kortere varighed og dermed få fornyet kontrakten fordi, de altså lige skulle bruge dig lidt længere.. Min virksomhed er I Danmark og jeg arbejder kun i Danmark indtil videre.. Jeg ville bare gøre opmærksom på at risikoen er tilstede ;) Ryger man til torskegilde, og er skattemedarbejderen i sit onde lune kan man jo blive knaldet på den... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites