Jump to content
Stoney

Vanvidskørsel...

Recommended Posts

Nogen herinde der ejer en hvid Polo med bule bag højre dør? Eller nogen herinde der har oplevet en gut med en hvid polo årgang 03 eller nyere køre som en komplet sindssyg? Han lå og slingrede rundt på vejen i høj fart lige efter betalingsanlægget på Sverige-siden.. fløj ind og ud mellem andre uden at blinke.. til sidst lige inden den afkørsel jeg skal af kører han ind foran.. tæt på (3-4m) og jeg giver et kort blink.. derefter hopper han på bremsen og drejer samtidig i den eneste retning jeg havde som mulighed at køre for at undgå sammenstød.. Vil vove at påstå min erfaring i bil gjorde jeg kunne klemme mig udenom.. men hvis det samme var sket for en ældre dame ville der være alvorligt sammenstød med 110km/t. Jeg er bitter og min kæreste meget chokeret.. hvis nogen oplever noget lign. med en hvid Polo så noter gerne nummerplade og så opfordrer jeg vedkommende kraftigt til at anmelde fjolset. Slut for surt opstød. -Out

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Broen har ikke juridisk ret til at udlevere de data selvom de har det på video...
Nej, de må ikke engang udleverer billeder af dig, hvis du selv beder dem om evt. dokumentation på at du er kørt igennem betalingsanlægget på et given tidspunkt. Kun med en dommerkendelse i hånden sker der måske noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

meningen var heller ikke at det skulle udleveres til os menige men hvis der er foregået noget ulovligt må de vel selv kunne skimme materialet og evt. hvis der er foregået noget ulovligt videregive materialet til politiet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svaret er nej..... Det må de ikke. Det er kun politiet der må bruge disse ting og det skal være på DERES opfordring at de skal udleveres.

meningen var heller ikke at det skulle udleveres til os menige men hvis der er foregået noget ulovligt må de vel selv kunne skimme materialet og evt. hvis der er foregået noget ulovligt videregive materialet til politiet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Riggen siger, så plejer det at være sådan at det kun er politiet der gennemser kameradata, med mindre formålet er live overvågning (f.eks. som i lufthavnen) :) Det hele falder vist ind under Persondataloven, i hvert fald i DK (jeg ved ikke hvad de tilsvarende regler er i S). Men i tilfælde af nok politi anmeldelser og en note om at beviser nok kan findes på brobåndene så ka' det være de kigger. Men jeg tror at snutterne nok er ligeglade.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

... Bilen var på svenske plader, det var først lige efter broanlægget jeg opdagede ham... så hele turen mellem broanlæg til Malmo Syd afkørsel var grotesk.. ja så grotesk at han spærede af så jeg ikke kunne komme af afkørslen jeg skulle af ved. Ja så grotesk at min kæreste slet ikke ville køre bilen i går.. Nå hold øje der ude og kør efter forholdene :fight: ..og nyd vejret! det lover godt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver selv at han på det pågældende stykke kørte meget hurtigt. Det jeg så ikke forstår er hvorfor du ikke satte farten ned så du ikke lå i nærheden af ham fjolset. Altså når du synes han kører hasarderet så er det vel ikke logisk at blive liggende tæt på ham.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bilen var på svenske plader, det var først lige efter broanlægget jeg opdagede ham... så hele turen mellem broanlæg til Malmo Syd afkørsel var grotesk.. ja så grotesk at han spærede af så jeg ikke kunne komme af afkørslen jeg skulle af ved. Ja så grotesk at min kæreste slet ikke ville køre bilen i går.. Nå hold øje der ude og kør efter forholdene :fight: ..og nyd vejret! det lover godt!
Lyder til at du selv har kørt rimelig råddent for at kunne følge ham. Spærret af, du har vel bremser i bilen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes efterhånden der flere og flere der kører som de ejer broenn. synes der skulle laves en liste herinde hvor kan man registre deresb nummerplader, så de kan live udstillet.......er godt træt af folk der kommer med 180 lige op i røven på en selv om ligger på ca 120 på broen og 95 i tunnel.... mænd i deres store biler som tror de ejer malmö og øresundbroen nu de har fået råd til deres drømmeil... MERE KONTROL TAK..........!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes efterhånden der flere og flere der kører som de ejer broenn. synes der skulle laves en liste herinde hvor kan man registre deresb nummerplader, så de kan live udstillet.......er godt træt af folk der kommer med 180 lige op i røven på en selv om ligger på ca 120 på broen og 95 i tunnel.... mænd i deres store biler som tror de ejer malmö og øresundbroen nu de har fået råd til deres drømmeil... MERE KONTROL TAK..........!
Det er desværre det forkerte forum du henvender dig til. Selv de mest fartglade billister herinde sværger til at køre efter forholdene dvs. at de altid holder anbefalet afstand (1 sekunds reaktionstid + bremselængde) og de holder altid selv til højre. Desuden kan jeg ikke forestille mig at de ville stresse en medbillist på broen ved at gøre noget så tåbeligt som at dytte og blinke af dem. For når man kører efter forholdene så venter billisten altid til at foran kørende trækker ind efter endt overhaling hvorved at forholdene ændrer sig mod billistens præferencer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For når man kører efter forholdene så venter billisten altid til at foran kørende trækker ind efter endt overhaling hvorved at forholdene ændrer sig mod billistens præferencer.
Når man kører efter forholdene, trækker man IKKE ud fra inderbanen og foretager en overhaling med 100 Km.t., uden at orientere sig - dette skaber netop en farlig situation. Ovenstående type billist er til større fare, end billisten som kører med klampen i kælderen i overhalingsbanen! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ER nu også sket, at man har overhalet med væsentlig højere fart end 100 km/t og alligevel har fået en i nakken med lys og lygter, som mener, at man skal kaste sig til højre for at give plads, selvom man er igang med at overhale en hel flok (og når jeg siger "man" så mener jeg ikke mig selv, for jeg er som oftest passager over broen og udtaler mig dermed primært i forhold til, hvad jeg sidder og observerer).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når man kører efter forholdene, trækker man IKKE ud fra inderbanen og foretager en overhaling med 100 Km.t., uden at orientere sig - dette skaber netop en farlig situation. Ovenstående type billist er til større fare, end billisten som kører med klampen i kælderen i overhalingsbanen! ;)
Men hvis billisten havde orienteret sig grundigt og stadig foretager overhalingen så er der intet problem? :) Lad os blive enige om rammerne: A) Myldretid - Der er flere biler på motorvejen end der kan være på 1-1½ vejbane B) Ikke-Myldretid - Der er ikke flere biler en der kunne være på 1 vejbane I sidstnævnte tilfælde (B) har du helt og holdent ret, for den lette trafik gør det let at orientere sig 500-1000 meter (eller mere) bagud og bedømme hastigheden af bagved liggende biler. Kun en ignorant eller et gennemført røvhul river bilen ud uden at blinke af i tide. I myldretiden (A) er det nødvendigvis ikke altid let at orientere sig bagud, så når en personbil med 120 km/t skal til at overhale en lastbil med 80-100 km/t så er det bagved liggende billisters ansvar at tilpasse deres kørsel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bestemt bare du skal holde dig til toget.......... Den bagfra kommende bilist der kører i en HELT ANDEN bane, skal ikke tilpasse sin kørsel efter dig....Han skal bare være opmærksom på dig. Du får et klip i kortet såfremt du er til unødig ulempe under en igangværende overhaling. Så NEJ...det skal han ABSOLUT ikke. Tsk tsk..............

I myldretiden (A) er det nødvendigvis ikke altid let at orientere sig bagud' date=' så når en personbil med 120 km/t skal til at overhale en lastbil med 80-100 km/t så er det bagved liggende billisters ansvar at tilpasse deres kørsel.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Synes bestemt bare du skal holde dig til toget.......... Den bagfra kommende bilist der kører i en HELT ANDEN bane, skal ikke tilpasse sin kørsel efter dig....Han skal bare være opmærksom på dig. Du får et klip i kortet såfremt du er til unødig ulempe under en igangværende overhaling. Så NEJ...det skal han ABSOLUT ikke. Tsk tsk..............
GAAAAAAAABBBB - hvor tit skal vi blive ved at høre på det ævl :sick::sick::sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites