cd75 10 Anmeld indhold Skrevet April 23, 2010 Hejsa Da der er gået ret meget ged i at få et personnummer/samordningsnummer herovre - og det derfor har længere udsigter end planlagt - bliver jeg nødt til at finde ud af om jeg kan forsikre en bil, uden at have det - når de kan se jeg er bosat i Sverige? (Her tænker jeg lejekontrakt, danske dagpenge udbetalt herovre osv). Jeg kan ikke ret godt undvære en bil så meget længere, og da det godt kan gå hen og blive sommer før jeg får et sådant nummer, så er det jo lidt ærgerligt! En anden løsning kunne være - hvis det er muligt herovre - at lade kæresten købe og forsikre bilen midlertidigt (og jeg så overtager). Han er dog betalningsanmærket, så ved ikke om de vil beslaglægge bilen??? Vi deler endnu ikke adresse heller. (Det bliver fra ca juni, når hans lejlighed er helt opsagt). Er der nogen der har nogle forslag/svar til hvordan jeg kan løse den her problematik, så hører jeg meget meget gerne fra jer! /G Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2010 Kort og godt, Nej. Enten skal du have et personnummer eller et samordningsnummer. Hvad mener du med at du først kan få et samordningsnummer til sommer? Jeg fik mit på 5 min hos skatteverket i malmö. Jeg viste mit danske pas ved ekspeditionen og vupti så gik jeg derfra med et gyldigt svensk personnummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2010 Danske dagpenge ? Danske dagpenge, i Sverige?? ?Hejsa Da der er gået ret meget ged i at få et personnummer/samordningsnummer herovre - og det derfor har længere udsigter end planlagt - bliver jeg nødt til at finde ud af om jeg kan forsikre en bil, uden at have det - når de kan se jeg er bosat i Sverige? (Her tænker jeg lejekontrakt, danske dagpenge udbetalt herovre osv). Jeg kan ikke ret godt undvære en bil så meget længere, og da det godt kan gå hen og blive sommer før jeg får et sådant nummer, så er det jo lidt ærgerligt! En anden løsning kunne være - hvis det er muligt herovre - at lade kæresten købe og forsikre bilen midlertidigt (og jeg så overtager). Han er dog betalningsanmærket, så ved ikke om de vil beslaglægge bilen??? Vi deler endnu ikke adresse heller. (Det bliver fra ca juni, når hans lejlighed er helt opsagt). Er der nogen der har nogle forslag/svar til hvordan jeg kan løse den her problematik, så hører jeg meget meget gerne fra jer! /G Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites