flemlot 10 Anmeld indhold Skrevet April 20, 2010 Vi köbte i efteråret et hus med en luft/luft varmepumpe. De ringet i dag fra det firma der installeret den, og sagde det var tid til service. Jeg spurte hvad de gjor på et service, det kunne hun ikke svare på, men på mit spörgsmål til hvad det kostede, det kunne hun svare på. Det kostede 2200 kr. Det syntes jeg er dyrt:confused: . For hvad gör de entlig? Jeg renser selv filterne indvendig en gang i månede. Det service er det noget man selv kan? ( Jeg er elektriker) Men varmepumper det er ikke noget jeg har gjor i. Flemming Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2010 Vi köbte i efteråret et hus med en luft/luft varmepumpe. De ringet i dag fra det firma der installeret den, og sagde det var tid til service. Jeg spurte hvad de gjor på et service, det kunne hun ikke svare på, men på mit spörgsmål til hvad det kostede, det kunne hun svare på. Det kostede 2200 kr. Det syntes jeg er dyrt:confused: . For hvad gör de entlig? Jeg renser selv filterne indvendig en gang i månede. Det service er det noget man selv kan? ( Jeg er elektriker) Men varmepumper det er ikke noget jeg har gjor i. Flemming de tjekker for små läkager , tjekker tryk på systemet, fylder på hvis det er nödvendigt osv .. klart intet jeg ville betale for hvis den varmer som den skal Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2010 Vi köbte i efteråret et hus med en luft/luft varmepumpe. De ringet i dag fra det firma der installeret den, og sagde det var tid til service. Jeg spurte hvad de gjor på et service, det kunne hun ikke svare på, men på mit spörgsmål til hvad det kostede, det kunne hun svare på. Det kostede 2200 kr. Det syntes jeg er dyrt:confused: . For hvad gör de entlig? Jeg renser selv filterne indvendig en gang i månede. Det service er det noget man selv kan? ( Jeg er elektriker) Men varmepumper det er ikke noget jeg har gjor i. Flemming Det ringede i dag på min dør og en flink mand fra et varmepumpe servicefirma spurgte til mine luft/luft-varmepumper som han kunne se jeg har monteret på huset og konkluderede hurtigt at det var tid til service da jeg ikke havde haft det i 3 år, men dog renset den selv jævnligt. Jeg spurgte til prisen og han sagde at det ville blive 1500 kr stykket (jeg har to stk) inkl 2 timers arbejde. Begge er placeret i entreen mellem etagerne lige ved siden af hoveddøren hvor vi stod og snakkede, derfor kunne han høre varmepumpen og sagde han at han var sikker på at en dims var i stykker inde i den, da den ellers ikke ville lyde sådan. Jeg spurgte hvordan de så skulle lyde, da den/de altid havde lydt sådan, hvorefter han svarede at de ville være komplet tyste når han var færdig, men at en ny dims ville koste 1500 kr af fikse dimsen. Jeg er lidt loren på at bruge 4500 kr på noget som jeg ikke rigtigt kan se nødvendigheden af, og varmepumperne varmer i øvrigt fint ligesom el-regningen er ligeså dejlig lav som den plejer at være. Det virker specielt fjollet at bruge 4500 kr og en halv fridag, taget i betragtning af at en ny varmepumpe alligevel jo efterhånden kan fås for kun 15 000 kr, skulle de gamle mod forventning brænde sammen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2010 Det er lejerne der larmer i de "gamle" pumper. Nyere pumper har keramiske lejer i motoren, og holder længere/larmer meget mindre. Nye koster typisk 13-1500. Renoverede (brugte motorer med nye lejer) kan fås til 7-800 på Blocket. En del af Panasonics er lette at skifte selv, hvis man ved hvordan man slukker for strømmen og bruger en skruetrækker - og ikke har mere end tre tommelfingre :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2010 Det er lejerne der larmer : Når de er i stykker mener du eller, mener du bare den sædvanlige blæse-summen skyldes lejerne. Det er lejerne der larmer i de "gamle" pumper. Hvor gammel er gammel...er 5 år en gammel pumpe? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2010 Når de er i stykker mener du eller' date=' mener du bare den sædvanlige blæse-summen skyldes lejerne.[/quote']En hvislen og en summen lyder ikke som slidte lejer, enig.Jeg har en Panasonic luft/luft fra 2005 - og på denne lyder inderdelen helt åndssvagt. Jeg har så bestilt en renoveret motor, og vil selv skifte denne inden længe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites