Jump to content
Maria83

Flytte til Sverige har dansk opholdstillades..

Recommended Posts

Hej... Kan min mor og lille søster flytte til Sverige, de er tyrkisk statsborger og mor har dansk opholdstillladese.Mor er førtidspension og kan hun få den udbetalt af DK eller Sverige...Jeg bor selv i Sverige og har boet her i 6 år snart har gift og børn.Er selv Dk borger...Nogen der kan hjælpe:new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej... Kan min mor og lille søster flytte til Sverige, de er tyrkisk statsborger og mor har dansk opholdstillladese.Mor er førtidspension og kan hun få den udbetalt af DK eller Sverige...Jeg bor selv i Sverige og har boet her i 6 år snart har gift og børn.Er selv Dk borger...Nogen der kan hjælpe:new:
Hej. Nej det kan de ikke, i det øjeblik de flytter til Sverige ryger deres danske opholdstilladelse, samt pension. De skal så søge om at få opholdstilladelse i Sverige, og din mor skal søge om førtidspension i Sverige, og igennem diverse undersøgelser. Så det er rigtig dårlig ide.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Danmark tillader i øvrigt ikke dobbelt statsborgerskab ved naturalisation, så hvis din mor og søster bliver danskere, afsiger de sig også deres tyrkiske statsborgerskab og vil derfor ikke længere uden videre kunne bosætte sig i Tyrkiet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...eller i Tyrkiet hvor de jo allerede har statsborgerskab. Der er desuden også meget varmere end i sydsverige:rolleyes:
Nu spurgte han om de kan flytte til Sverige, og ikke Tyrkiet... Man burde tænke sig om inden man skriver en ligegyldig kommentar. Men igen, det kræver at man har noget man kan tænke med! /Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er en HUN der spør... Men igen, det kræver jo at man kan læse :lol: Tak for bidraget til de "Ligegyldige Kommentares Klub" :th2:

Nu spurgte han om de kan flytte til Sverige, og ikke Tyrkiet... Man burde tænke sig om inden man skriver en ligegyldig kommentar. Men igen, det kræver at man har noget man kan tænke med! /Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...eller i Tyrkiet hvor de jo allerede har statsborgerskab. Der er desuden også meget varmere end i sydsverige:rolleyes:
At de som tyrkiske statsborgere kan rejse til Tyrkiet for at bo, overrasker ingen! Men at de som danskere uden videre kan bosætte sig i Tyrkiet overrasker mig meget! Godt nok, er vi danskere super seje og Fogh sagde engang at vi kunne købe hele verden, men nu har vi fået både Muhammedkrise og Finanskrise på nakken! Selvom tyrkerne historisk holder os vikinger i høj agt, så har de nu fundet ud af at en viking bevæbnet med papir, blyant og hang til satire er en særdeles ondskabsfuld størrelse! Men Samson, det kan være at du kender en smutvej ned til Tyrkiet, som du selv kan tage, når du nu fremhæver varmen som noget positivt? Måske en billig flybillet til Alanya? Og ved du hvad? Du kan virkelig bevise dit heroiske mod, ved at moppe tyrkere i deres eget land. Det giver jo ikke samme kredit, at moppe dem på et lille nordisk forum vel? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ved DU hvad, Markowitch.... Jeg havde forventet en langt højere standard udi dansk retstavning af en så ellers velformuleret og velfunderet debattør som dig. Jeg "mopper" ikke tyrkere - jeg mopper allerhøjest mit køkkengulv med en opvredet klud. Hvis du derimod mener, at min slet skjulte sarkasme mod, hvad jeg syntes lugter lidt for meget af at skimme fløden, er at mobbe tyrkere tager du fejl. Og om Fogh kan man sige meget dårligt, men jeg tager dog hatten af for Fogh Jr, som har valgt at tage konsekvensen af at føle sig bedre hjemme i USA, at han nu har opgivet sit danske statsborgerskab til fordel for et ditto amerikansk. Hvis nu det var tilfældet i dette her eksempel, var der jo slet ingen problemer for TS, der gerne vil have sin mor og lillesøster med til sverige. Kan du virkelig slet ikke følge mig lidt af vejen....?

Men Samson, det kan være at du kender en smutvej ned til Tyrkiet, som du selv kan tage, når du nu fremhæver varmen som noget positivt? Måske en billig flybillet til Alanya? Og ved du hvad? Du kan virkelig bevise dit heroiske mod, ved at moppe tyrkere i deres eget land. Det giver jo ikke samme kredit, at moppe dem på et lille nordisk forum vel? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg "mopper" ikke tyrkere - jeg mopper allerhøjest mit køkkengulv med en opvredet klud.
Hmm... Ser man det. Jeg kan godt forestille mig at "moppe" en tyrker må virke underligt! :D Når sandheden skal frem, er jeg dybt afhængig af min automatiske ordbog, der desværre ikke rigtig bryder sig om konteksten ordet er skrevet i. Den lille djævel advarede mig ikke engang! Jeg må hellere lade mit forrige indlæg stå uredigeret hen, til skræk og advarsel!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og om Fogh kan man sige meget dårligt, men jeg tager dog hatten af for Fogh Jr, som har valgt at tage konsekvensen af at føle sig bedre hjemme i USA, at han nu har opgivet sit danske statsborgerskab til fordel for et ditto amerikansk.
Ja, Fogh Jr. har virkelig været glad for USA, så det virkede naturligt at han tog springet! Dog var det lidt specielt at det var en statsministers søn. Mon om han med denne handling ville sige en ting eller to til sin far? Nuvel, man kommer vel næppe uden om, at et bekvemmelighedsaspekt gør sig gældende i slige sager. Det er jo lidt svært at håndhæve at man kun må få statsborgerskab hvis man virkelig, virkelig føler for det dybt i hjertekulen, når det i sidste ende blot gør livet administrativt lettere. Men jo, jeg kan godt følge idealismen... den burde have meget mere at sige i sådanne sager, men folk og fæ er jo pokkers pragmatiske når det kommer til stykket :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må være skæbnen at din ordbog svigtede lige netop dér - til min fordel. Jeg har nemlig ingen idé om hvordan jeg ellers, med lidt god humor skulle få afvæbnet din ret så hårde ristning, af den idealistiske problemstilling jeg til at starte med reagerede på...med lidt humor. Ja, jeg rettede jo så mit indlæg for de værste stavefejl, men udviste dog heroisk mod ved at lade en passende beskrivelse følge med ;) Tak for i aften....

Hmm... Ser man det. Jeg kan godt forestille mig at "moppe" en tyrker må virke underligt! :D Når sandheden skal frem' date=' er jeg dybt afhængig af min automatiske ordbog, der desværre ikke rigtig bryder sig om konteksten ordet er skrevet i. Den lille djævel advarede mig ikke engang! Jeg må hellere lade mit forrige indlæg stå uredigeret hen, til skræk og advarsel![/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites