Jump to content
homer132

Gennemstrømningsvandvarmer i stedet for el-vandvarmer

Recommended Posts

Skal have renoveret baderum, bryggers osv. I den forbindelse skal den gamle el-vandvarmer udskiftes. Nogen som har erfaring med gennemstrømningsvandvarmere? de store modeller kan levere +20 KW så tænker at de burde kunne følge med. Det vil godt nok være smart ift. pladsbesparing, samt at det varme vand blot produceres i samme øjeblik det skal bruges. Men er ikke klar over om der er ulemper ved disse gennemstrømningsvandvarmere, og om de kan klare en hel husholdning? Erfaringer/viden modtages med kyshånd (har googlet rundt, og der står ikke meget info om gennemstrømningsvandvarmere)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Strøm til den! Jeg kan finde en stor ulempe! Den skal op og have 3 gange 35 Ampere som forsikring! (ved 20 KW) Det kræver efter Danske standard (og svensk er ikke meget anderledes) at du minimum har 56 Ampere som forsikring ude fra vejen! Det er der næsen ingen huse der har! Hele problemet kommer først når sikringen ude ved vejen "går", ikke at det sker men overvej det lige!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan finde en stor ulempe! Den skal op og have 3 gange 35 Ampere som forsikring! (ved 20 KW) Det kræver efter Danske standard (og svensk er ikke meget anderledes) at du minimum har 56 Ampere som forsikring ude fra vejen! Det er der næsen ingen huse der har! Hele problemet kommer først når sikringen ude ved vejen "går", ikke at det sker men overvej det lige!
hva? jeg ved godt du er elektriker men... 3x25A burde vel räkke rigeligt for 20kw når jeg trykker på "jeg vil ha meget varmt vand"-knappen til fyret hiver jeg 15kw på 3x16A(1x9kw+1x6kw) uden at automatsikringerne går og jeg har kun 20A i facadeskabet og 35A i vejskabet .. og fyret körer sådan i 2 timer hver gang jeg trykker på knappen det gör en gennemmströmningsvandvarmer jo ikke når sikringerne på vejen går så bytter man dem jo bare det er derfor man har en fladtang ... hehe jeg byttede mine flere gange da jeg byggede inden elselskabet opgradrede dem fra 20a til 35a for byggetavlen var koblet direkte på födekablet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for ampere input. Valgte en 300l varmvandsbehokder i stedet. Så løber vi da ikke tør lige med det samme. Gennemløbsvarmer kunne også kun levere 12 liter ved 37 grader i minuttet (den største model) hvilket ikke er nok til to brusebads på samme tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites