Sakhi 10 Anmeld indhold Skrevet April 16, 2010 ------------------- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
7eren 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2010 Jeg læser det lidt som om at du er en ung mand der har købt en bil til 649k med 70k på lommen. Min erfaring siger mig at ingen kredit instituitioner i disse krise tider kan/vil låne dig 579000kr uden sikkerhed. De smider familier ud på røv og albuer fra deres hjem for meget mindre uden at blinke, så jeg tror ikke dine chancer er gode. Men jeg ønsker dig held og lykke i dit forehavende, håber du får udlevet din drengedrøm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sakhi 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2010 tror du har misforstået? ------------ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2010 Hvis du oprindeligt skulle lægge 30% ud, så forstår jeg ikke dit regnestykke... Fra den må du jo så have 194.700 kontant... Hvoraf de 20.000 kommer fra din nuværende bil og de 50.000 har du allerede overført til forhandler... Dvs. du skulle have 124.700 "til overs" for at honorere den oprindelige aftale... Så drejer det sig vel "kun" om 64.900 ekstra du skal lægge pga. Nordeas fuck-up... Ikke at det ikke er slemt nok, men det er da noget mindre end 189.600... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2010 tror du har misforstået? 60% bliver finanseret af Nordea. De 40% jeg selv skal fremskaffe, mangler jeg 189600SEK/145000DKK af. Mvh Jeg tror han mener at de sidste 40 % som bliver lånt til dig er de penge med størst risiko. Hvis du erklæres fallit eller lign. og bilen ryger på tvangsauktion, så bliver den jo ikke solgt til 100% af dens original værdi. I tilfælde af tvang ville Nordeas krav på 60 % af original værdien prioriteres først, mens dem som har lånt dig de sidste 40% ville få hvad der var tilbage (hvis der er noget). Ergo større risiko og i disse tider ... =( Men held og lykke .... Dog er det klart noget svineri at de skifter fra 30 % til 40 % når I har en mundtlig aftale ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sakhi 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2010 ---------- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2010 Bare lige så jeg er med; Vil det sige at du har lagt kr. 50.000 ud hos en forhandler på en bil som depositum, uden at have sikret fuld finansiering af bilen på forhånd? (uanset om det så var 30% eller 40% i udbetaling) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2010 Hvis du har lagt 50 jern, så gør dig forberedt på at miste dem - hvis du ikke aftager bilen. Eller en meget lang og sej kamp, for at få dem retur - hvis du ikke aftager bilen. Underligt forhandleren vil hente bilen hjem, før financiering er på plads - har jeg ikke været ude for før. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sakhi 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2010 ------------- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2010 tror du har misforstået? 60% bliver finanseret af Nordea. Finansieret betyder bare at de vil give dig et lån. Du vil i mine øjne stadig købe en bil, du langt fra har pengene til. (Du har ca. 70.000 ud af 649.000). Det er uanset hvordan men vender det et risikabelt foretagende - for dig og for den, der skal låne dig pengene. Som verden ser ud, kan du ikke på nogen måde føle dig sikker på at kunne betale de penge tilbage. En tid med arbejdsløshed, sygdom eller lignende, kan betyde du sidder med en livslang gæld. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2010 Det lyder utroligt - hvis du kan få dette kørt i gennem.. I mine øjne er det alt for risikabelt! Men ønsker dig selvfølgelig det bedste og held og lykke med det! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mskov 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2010 Hvis det var mig, ville jeg sørge for at have finansieringen 100 % på plads inden jeg gjorde noget, samt have diverse løfter fra bank og lignende på skrift. Måske er det bare mig, men jeg synes at købe en bil til ca. 650k skr er mange penge, mener altså man kan få rigtig meget bil for ca. det halve i SE. Men held og lykke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2010 Var det en ordentlig forhandler, tror jeg han ville have sikret sig finansieringen var gået igennem inden han hentede bilen. Med 70.000 i udbetaling kontant og indbytte, mod en bil til 650.000 sek - det lyder som en rigtig dårlig ide. Det er kun 10% ? Når du skriver under på handlen, så har du mistet mindst 20% af værdien - og så er du allerede bagud med dine 10% reel udbetaling - og hvis dine afdrag så ikke sørger for at hente afskrivningen hjem, havner du i en gang likviditets rod når den skal sælges. Det er ikke fedt at have et lån som er større end salgsværdien på bilen - det er ikke engang fedt at have en salgsværdi som ikke minimum ligger 20% på din næste bil, kontra lånets størrelse. Har du tænkt dig at køre i bilen i rigtig mange år, er det selvfølgelig ikke så vigtig med salgsværdi og lånets størrelse - men skal den sælges inden for de magiske 2-3 år, så har du et problem af en vis proportion. Og med den økonomi du skriver her - tvivler jeg lidt på du har tænkt dig at smide nogle hæftige månedlige afdrag på bilen :-) Men jeg kan tage fejl. Mit råd er, find en bil der matcher din økonomi her og nu. Der er seriøs mange fede biler til mindre penge, og er man ok med at bilen er 1-3 år gammel, så er mulighederne uendelige jo. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2010 Var det en ordentlig forhandler, tror jeg han ville have sikret sig finansieringen var gået igennem inden han hentede bilen. Med 70.000 i udbetaling kontant og indbytte, mod en bil til 650.000 sek - det lyder som en rigtig dårlig ide. Det er kun 10% ? Når du skriver under på handlen, så har du mistet mindst 20% af værdien - og så er du allerede bagud med dine 10% reel udbetaling - og hvis dine afdrag så ikke sørger for at hente afskrivningen hjem, havner du i en gang likviditets rod når den skal sælges. Det er ikke fedt at have et lån som er større end salgsværdien på bilen - det er ikke engang fedt at have en salgsværdi som ikke minimum ligger 20% på din næste bil, kontra lånets størrelse. Har du tænkt dig at køre i bilen i rigtig mange år, er det selvfølgelig ikke så vigtig med salgsværdi og lånets størrelse - men skal den sælges inden for de magiske 2-3 år, så har du et problem af en vis proportion. Og med den økonomi du skriver her - tvivler jeg lidt på du har tænkt dig at smide nogle hæftige månedlige afdrag på bilen :-) Men jeg kan tage fejl. Mit råd er, find en bil der matcher din økonomi her og nu. Der er seriøs mange fede biler til mindre penge, og er man ok med at bilen er 1-3 år gammel, så er mulighederne uendelige jo. :thumbup: Helt enig i alt der bliver skrevet her... man bliver heller ikke lykkeligere af at have en stor bil med tilsvarende stor gæld. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2010 Hvis du oprindeligt skulle lægge 30% ud, så forstår jeg ikke dit regnestykke... Fra den må du jo så have 194.700 kontant... Hvoraf de 20.000 kommer fra din nuværende bil og de 50.000 har du allerede overført til forhandler... Dvs. du skulle have 124.700 "til overs" for at honorere den oprindelige aftale... Så drejer det sig vel "kun" om 64.900 ekstra du skal lægge pga. Nordeas fuck-up... Ikke at det ikke er slemt nok, men det er da noget mindre end 189.600... Helt enig. Du måste ju haft de ursprungliga 30% cash från början? Eller hur har du tänkt? Vad är det för bil förresten, till det priset? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites