Emmi 10 Anmeld indhold Skrevet April 12, 2010 Hey gutter og guttinder, jeg vil høre om nogen kan anbefale en VW forhandler, da jeg var ude og køre min fætters Golf 6 gti R og er du gaaaal den er sjov.. tror sku jeg er forelsket i sådan en.. er der nogen her inde som har sådan en fætter:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
chaospilot 10 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2010 Det er min erfaring, at VW er en rigtig god og stabil bil - MEN deres serviceorganisation har ingen kompetence what so ever når det bliver mere avanceret end at skifte en forlygtepære. Vil du indlemme dig på at have din bil på værksteder flere måneder af gange for små, simple fejl, så vælg endelig VW - hvis ikke, så find et bilmærke, hvor de har styr på værkstederne. Når jeg har købt VW er jeg kun blevet snydt hos Bilcentret Charlottenlund - jeg tror generelt resten er fine nok - men det er kun lykkedes mig at få lavet min bil i første forsøg hos VW i Nykøbing Mors - alle andre (Roskilde, Malmö, Charlottenlund, Hørsholm og Helsingborg) har udelukkende klaphatte på deres værksted der ikke kan finde ud af noget som helst andet end at skrive regninger og sende bilen tilbage med samme fejl som den kom. Min Touareg er nu på værksted siden 8 marts 2010, hvor den kom ind for 4. gang med en "running gear failure" - forventes at være klar med næste forsøg på at afhjælpe problemet medio maj. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2010 Jeg har haft rigtig god erfaring med Motorcenter i Skurup, både ved køb af bil, samt service. De er opmærksomme på, at de skal være serviceminded, eller ryger kunderne. Prøv dem og hold dig langt væk fra DIN BIL!!!!!:mad: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2010 Din Bil i trelleborg er der nu ingen problemer med, har jeg selv brugt :-) Det er vidst primært dem i Malmø som er nogle klaphatte. Jeg har selv den gamle R - en R32 fra 2008, og den er hammer sjov også. Har ikke kørt den nye R, kun den nye GTI. En ting kan du være sikker på, der er forskel på en 3.2L V6'er og en 2.0 T, du får ikke det samme træk konstant i en turbobil, der vil altid være turbolag. Og hvad jeg har hørt, er lyden lidt fesen i den nye R, kontra den gamle R32 :D Men er også fan af deres "gamle" VR6 motor, fremfor den nye stil med en "grønnere" 2.0 T. Men 4motion det funger sq - står bare fast!. Er dog lidt betænksom med hvor meget lyddæmpet de nye Golfer er blevet....super godt til pendling, men os der godt kan lide at høre udstødningen og motoren når man gir den gas, blir lidt skuffet - den nye GTI er i hvert fald kedelig at høre på inden i syns jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2010 Jeg har - indtil videre - kun de allerbedste erfaringer med Michelsens bil i Tomelilla. Se også svar #16 og #18 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=18232&highlight=flemming40&page=2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2010 Jeg har haft rigtig god erfaring med Motorcenter i Skurup, både ved køb af bil, samt service. De er opmærksomme på, at de skal være serviceminded, eller ryger kunderne. Prøv dem og hold dig langt væk fra DIN BIL!!!!!:mad: Dem vil jeg så ikke længere anbefale... Mage til ballade jeg havde med min A8, det tog dem jeg ved ikke hvor mange gange at finde ud af der var fejl på Common Rail systemet og bilen ikke ydede hvad den skulle... Selv ikke foreholdt kurverne fra trykket i turboerne som tydeligt demonstrerede der var noget galt, mente de at bilen kørte som den skulle... Ej heller argumentet om at selv de små VAG 1,9 TDI motorerer trak fra den store V8 TDI kunne de se som noget problem... Da de så endelig fandt fejlen, mente de ikke de skulle dække alle de forgæves fejlsøgningsforsøg jeg havde betalt for... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2010 Jeg vil da gerne lige komme med mine erfaringer med VW Malmö (ja den forretning der ligger på Kabingatan 1). Mest af alt fordi jeg har en dugfrisk historie fra idag af, og jeg er mildest talt FUCKING PISSED OFF!!!!! Kort historie: For små to uger siden, en morgen jeg kørte på arbejde (det var mørkt, så det var tidligt ja) så hører jeg pludselig en lyd alá stenslag på ruden, bortset fra at lyden ikke kom fra ruden og der heller ingen biler var i nærheden af mig. Opdager stort set i samme øjeblik at hele instrumentbrættet og midterkonsolen er gået i sort (altså ingen baggrundsbelysning overhovedet). Fuck, når men det er jo garanteret en sikring tænker jeg, det fixer jeg i eftermiddag når jeg er hjemme igen. Da jeg skal hjem fra arbejde om eftermiddagen og drejer nøglen, ja så lyser lampen "airbag fail" i instrumentbrættet.... Hva fanden!? Nåh jeg kommer hjem og konstaterer at INGEN af sikringerne fejler noget....nedtur... Så må jeg booke tid hos VW Malmö, og ENESTE grund til at det blev dem, det er at (typisk og sjovt nok) er bilen præcis blevet 2 år og nybilsgarantien udløbet.. Men skulle det gå hen og blive en dyrere fornøjelse, så kunne jeg evt høre om de ville skifte noget på "good will". Nåh, jeg fortæller dem at jeg regner med det er et relæ der er stået af, og de får så bilen her til morgen. De ringer så senere og siger at nu er bilen klar, de har skiftet to sikringer, og det bliver 1.878 kr!!!! Noget irriteret over den pris, og overrasket over at de har fixet bilen med to nye sikringer, ja så sætter jeg mig ind i bilen og læser regningen nærmere i gennem, og så kan det nok være jeg ryger helt op i det røde felt!!!!! Jeg citerer lige ordret fra min regning: BYTE AV TVÅ ST SÄKRINGAR, KUND HAR TROLIGTVIS GJORT NGT MED BILEN!!! Hvad helvede har jeg gjort??? INTET!!! Sådan en gang lortemekanikere!!! Nåh, jeg drejer nøglen, og undlader at spilde min tid med at få en forklaring på det pis de har skrevet. Kører væk fra VW og afsted mod E65, konstaterer at "airbag fail" lyset ikke lyser mere, hurra! Synes godt nok at baggrundslyset i instrumentbrættet og midterkonsolen stadig er væk, men ok solen skinner for vildt og så er det svært at se alligevel. Kommer hjem og parkerer i garagen, og kan så endegyldigt konstatere at der INTET baggrundslys er i instrumentbrættet og midterkonsolen, det er fuldstændig som da jeg afleverede bilen i morges Virkelig imponerende!! Vi har skiftet to af de sikringer kunden selv har tjekket, så kunden må selv have fucket sin bil op! Pris 1.878 kr, men så gider vi også kun fixe bilen 50% Så nu bliver jeg den første deres værkstedschef skal snakke i telefon med i morgen, jeg går helt uden om deres "kundeservice"!!!! Én gang tidligere har min bil været til reperation hos dem, og det var lige da jeg fik den fra spritny. Efter bilen kun havde rullet ca. 200 km, så lyste advarselslampen for at batteriet ikke blev ladet, hmmm mandagsbil.... De havde bilen 3 gange inde, hvor jeg bad dem skifte generatoren, da det 99,9% sikkert ikke kunne være andet, men næh nej de kunne ikke måle sig frem til nogle fejl på generatoren, og 3 gange fik jeg bilen tilbage uden de havde gjort andet end at fejlsøge uden at finde nogle fejl. Hver gang jeg kørte der fra fik jeg samme røde advarselslampe lige i skallen efter alt mellem 20 og 50 km kørsel. VW kørte over 300 km i bilen ifm deres "fejlsøgning", ja jeg fik endda en regning af dem på 246 kr fordi de havde været nød til at tanke diesel så de kunne køre så langt i den!! Da jeg 4. gang kørte den til værkstedet med lampen lysende, var jeg så tosset at hele deres stab af folk der betyder noget var samlet for at tage i mod mig da jeg ankom, da jeg ligsom havde ringet og gjort det klart at nu kom jeg for sidste gang med den bil. Vi blev uden problemer enige om, at hvis ikke de én gang for alle fik fjernet den fejl nu, så gik handlen tilbage. De ringede om eftermiddagen og sagde at de havde skiftet generatoren, og jeg kunne hente bilen og teste den. Bilen har så efter at have fået en ny generator ikke fejlet siden, og nu har den da rundet 52.000 km. Skal måske lige nævne at jeg i nu 16 år selv har arbejdet som tekniker med fejlsøgning, dog ikke på biler, men noget lidt mere kompliceret hehe hmm. Så ja, i mine øjne er VW Malmö det klart næstværste sted af alle jeg har stiftet bekendtskab med... De ældre profiler her på sitet vil allerede vide at i min verden er der INGEN der slår Förenade Bil i Malmö, aka BMW..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Emmi 10 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2010 shit bliver sku hel vild bange for at koebe en frabriks ny bil, naar de bar saadan pisser paa folk. der jo grund til man tager til forhandleren fremfor privat. og hvis man ikke faar den service eller garanti de reklamer forl, kan jeg sku ikke se hvorfor man skal kobe af dem og isaer naar der tals om store maerker Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2010 shit bliver sku hel vild bange for at koebe en frabriks ny bil' date=' naar de bar saadan pisser paa folk. der jo grund til man tager til forhandleren fremfor privat. og hvis man ikke faar den service eller garanti de reklamer forl, kan jeg sku ikke se hvorfor man skal kobe af dem og isaer naar der tals om store maerker[/quote'] Prøv at køre en tur til Michelsens Bil i Tomelilla og tal med Anders. Den mand er - efter min mening - indbegrebet af god service :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
chaospilot 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2010 Det er præcist min opfattelse af VW værksteder - man leverer bilen ind med en fejl. De gør ingenting ved den, og leverer bilen tilbage med samme eller flere fejl, og skriver en regning. Det gentager sig så indtil man skriger så højt af direktøren, at han forstår han skal få sparket til hans klamphuggere og få dem til at lave bilen, og ikke blot drikke kaffe ved siden af den. Har prøvet andre mærkeværksteder, hvor de faktisk kan lave biler - undrer mig over, at VW lader stå til overfor deres værksteder, for de kan vitterligt ikke lave biler! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites