Jump to content
KThorup

Hvem er ansvarlig for at informere elselskabet om ejerskifte?

Recommended Posts

I juni 2008 købte min mand og jeg et sommerhus i Ballingslöv af en dansker. I den forbindelse lovede ejendomsmægleren (mundtlig aftale) at tage kontakt til EON og give dem vores oplysninger. Dette skete imidlertid aldrig, så vi har aldrig modtaget nogle elregninger. Har undret mig mange gange, men så har jeg glemt det igen.. Nu er sagen så den, at da vi åbnede sommerhuset efter vinteren i år, er der flere regninger fra inkasso, samt breve fra en delgivningmand (? - indrive gælden?). Alle disse breve er i den tidligere ejers navn og regninger går tilbage til april 2008 (fra før vi købte huset) og frem til nu. Vi vil selvfølgelig betale for den el, som vi har brugt. Men hvem skal betale for april-juni 2008 og inkasso afgifterne? Er det os, ejendomsmægleren eller den tidligere ejer, som hænger på den? Ved ikke om det er relevant, men den tidligere ejer er bosat i Danmark. Vi har haft kontakt til såvel EON, inkasso, ejendomsmægler som delgivningmand, og det er meget svært at få et klart svar, så hvis der er nogle af jer kloge mennesker, der er indsatte i lovgivningen, vil gode råde blive værdsat :th2:!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm - irriterende sag. I princippet har sælger jo udeladt at give el-selskabet besked om at han har solgt og er fraflyttet... Derfor er det jo hans abonnement og hans inkasso sag. Jeg ville kontakte hvem det nu er der har sagen og tilbyde at betale abonnementsafgifter og forbrug fra overtagelsesdagen og dermed afslutte sagen for jeres vedkommende. Så må de tage fat i sælger for at inddrive hvad de ellers mener at have til gode :) DOG er det altså ikke godt at I har forsømt at kontakte el-selskabet når I ikke modtog nogen regninger. Godt nok er el billigere heroppe, men I kan næppe påberåbe jer at I troede det var gratis ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites