Paul 26 Anmeld indhold Skrevet April 9, 2010 Da vi hele tiden undersøger markedet for evt. en billigere løsning på vort boligbehov faldt jeg idag over Älvsbyhus. De fremstiller modulbyggede træhuse, og på deres hjemmeside skriver de, at de har solgt mere end 30.000 af dem siden de begyndte i 1960. Jeg søgte nettet for omtale af Älvsbyhus, og må indrømme, at jeg fandt nogle unuancerede indlæg rundt omkring - mest af negativ karakter, men det kan vel næppe afspejle mere end 30.000 kunder gennem tiden? Er der nogen som evt. ved eller kan henvise til nogen som ved om firmaet er i orden og leverer solide produkter? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael P 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2010 .. Älvsbyhus er der meget bøvl med!!. Vi har købt hos Smålandsvillan, som osse er den type som du kigger på, men er langt bedre kvalitet. Vi har dog valgt næsten alt fra og lavet resten selv!!! VH Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2010 Ingen i denne verden kunne få mig til at betale for et svenskbygget modulhus......... Never ever!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2010 Som med alt andet, hører man primært om alt det dårlige, i stedet for alt det gode. Sådan er det jo også herinde. Älvsbyhus laver udmærkede huse, men der vil formodentlig altid være skønhedsfejl som lige skal rettes - sådan var det begge de gange vi fik bygget nyt hus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liam´s 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2010 Købte i af Älvsbyhus Jacob? Det er rigtig fedt deres hus på 165kvm... Findes der en side hvor man kan kigge på grunde til salg? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2010 Jag hade varit försiktig. De är på den sk svarta listan och har varit granskade i ett program som heter Kalla Fakta. Här är en diskussion om dem, med många kommentarer om programmet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2010 Du kan se programmet på TVs sida. Här. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2010 Findes der en side hvor man kan kigge på grunde til salg? Jeg mener at kunne huske, at hemnet.se også inkluderer grunde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2010 Jeg mener at kunne huske' date=' at hemnet.se også inkluderer grunde.[/quote'] jep, har jeg oplevet tit de har Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2010 Ingen i denne verden kunne få mig til at betale for et svenskbygget modulhus......... Never ever!!!Ingen i denne verden kunne få mig til at betale for et træhus! ;) Pas på med billige løsninger til nyt hus Paul! -Prøv fx. at søge på "enstegstätade putsade hus" (/"tunnputs på isolering"), en måde som ufatterligt mange nye hus er byggede på hernede. Det er en metode udviklet for at spare penge! Og det er noget værre lort! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2010 Ingen i denne verden kunne få mig til at betale for et træhus! For mit vedkommende er spørgsmålet altid: pris og kvalitet. I Danmark er træhuse helt klart en meget lille niché på byggemarkedet - med god grund - tømmer har længe været noget man skulle importere og dermed betale forholdsvist dyrt for, hvilket samtidig har gjort kundskaben omkring det at bygge træhus i Danmark ret beskeden. I andre lande, hvor geografien til en stor del netop består af skove, er træhuse en billig og oftest god løsning på boligbehov, hvilket samtidig gør omkostningerne ved at leve og evt. at flytte efter arbejde (mobilitet) væsentlig mindre end i Danmark. Et træhus af god kvalitet kan sagtens holde mere end 100 år med jævnlige overfladebehandlinger, og mange huse i Norden og de baltiske lande vidner om træhuse, som bygget i henhold til den know-how man ligger ind med om god byggeskik, der kan holde i langt mere end 100 år. Det skal lige nævnes, at vi nu på fjerde år bor i et hus med flere lejligheder, der i bund og grund kun består af træplanker, gipsplader og enkelte betonvægge som grundelementer - og de har nu været rigtig fine at bo i siden 1975, hvor de blev opført. Men, man skal da lige vænne sig til, at når man smækker med yderdøren, så kan man høre ydervæggen bevæge sig en anelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2010 Købte i af Älvsbyhus Jacob? Nej (mit indlæg kunne godt opfattes sådan - sorry), vi har fået bygget et hus I DK og et i Sverige, det svenske var et LB-Hus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret April 11, 2010 ...vi har fået bygget et hus I DK og et i Sverige' date=' det svenske var et LB-Hus.[/quote'] Hvad er dine erfaringer med LB-Hus? Hvordan er prislejet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liam´s 10 Anmeld indhold Besvaret April 11, 2010 Ville jeg også gerne vide.... husene ser fine ud men kan ikke finde prisen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2010 Hvad er dine erfaringer med LB-Hus? Hvordan er prislejet? Overvejende gode. Der var nogle småfejl som blev rettet. Dog havde vi en lægte i en af væggene i stuen, som var monteret lidt dårligt. Man så det kun ved bestemt belysning, hvor væggen fik en underlig skygge, men en opretning ville kræve at væggene blev revet ned, så vi valgte at leve med det. Vi gav knap 2,5 mil SEK for vores, men det var inkl. 1000 m2 grund (i Blentarp) samt nogle ekstra tilføjelser til standard. Huset var et "Ugglan 159" som de vidst i dag blot kalder "Ugglan Classic". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liam´s 10 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2010 Ok lyder fint, har bestilt katalog, der må være en pris liste med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2010 Skal du nok ikke regne med - har på fornemmelsen at de opererer med en slags "dagspris". Du kommer nok ikke uden om at kontakte dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
peters 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2012 Min erfaring med deres træhuse er at du får meget for pengene, tilgengæld er det ikke højeste kvalitet, og nogle af deres løsninger mht linolium på gulve og "færdig svejste " toileter falder ikke helt i dansk smag. og det er vist svært at vælge fra. Du kan evt prøve at finde nogle af de hjemmesider der giver oplysninger uden at sælge træhuse eks www.selvbyg-traehuse.dk eller www.atb-huse.dk , eller stille spørgsmål på blogs som denne. held og lykke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2012 Ingen i denne verden kunne få mig til at betale for et træhus! ;) Pas på med billige løsninger til nyt hus Paul! -Prøv fx. at søge på "enstegstätade putsade hus" (/"tunnputs på isolering"), en måde som ufatterligt mange nye hus er byggede på hernede. Det er en metode udviklet for at spare penge! Og det er noget værre lort! Ja det er mildt sagt en bæ-metode at bygge huse på.... Vi har uoverskuelige problemer med vores hus....detsamme har alle vores naboer i området Lorte Derome !!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites