Jump to content
matti

Svensk MC forsikring R6 - 06´ -> av!

Recommended Posts

Hejsa. Så var det tid til at kigge på cykel igen. Jeg lurer på en R6 årgang 2006 til 56.000 skr. Da jeg ringer til mit forsikringsselskab får jeg dog et chok, de vil have 12.000 skr. årligt for en hel forsikring. Da jeg er 32 år og har kørt bil/mc i 14 år uden skader, bor i hus med carport og jeg er eneste kører af cyklen, havde jeg ikke regnet med sådan en høj præmie. Nåh, jeg tænker at Folksam måtte være dyre til MC, og ringer så til Tryg Hansa = 29.867 skr. pr. år. :scared: Herefter beder jeg Insplanet.com om hjælp, som undersøger 5 svenske selskaber for mig. Laveste pris, med min alder, anciennitet og bolig/parkeringssituation, taget i betragtning = 32.000 skr. årligt. Tilbage til Folksam og de 12.000 skr. :flov: Jeg synes det virker som rigtig mange penge, taget min alder og anciennitet i betragtning og det faktum at det jo er svenske priser og at det ikke er en liter-superbike, men "kun" en 600ccm jeg kigger efter. Jeg har jo betalt motorcyklens værdi i forsikring alene, efter lidt over 4 år. Jeg ved at det ikke er unormalt i Danmark hvis man er nystartet, men nu er det Sverige og jeg har de 14 års anciennitet. Hvis nogen herinde, har har erfaringer med et svensk selskab der kan lave en billig sportshoj MC forsikring, vil jeg blive lykkelig. På forhånd tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa. Så var det tid til at kigge på cykel igen. Jeg lurer på en R6 årgang 2006 til 56.000 skr. Da jeg ringer til mit forsikringsselskab får jeg dog et chok, de vil have 12.000 skr. årligt for en hel forsikring. Da jeg er 32 år og har kørt bil/mc i 14 år uden skader, bor i hus med carport og jeg er eneste kører af cyklen, havde jeg ikke regnet med sådan en høj præmie. Nåh, jeg tænker at Folksam måtte være dyre til MC, og ringer så til Tryg Hansa = 29.867 skr. pr. år. :scared: Herefter beder jeg Insplanet.com om hjælp, som undersøger 5 svenske selskaber for mig. Laveste pris, med min alder, anciennitet og bolig/parkeringssituation, taget i betragtning = 32.000 skr. årligt. Tilbage til Folksam og de 12.000 skr. :flov: Jeg synes det virker som rigtig mange penge, taget min alder og anciennitet i betragtning og det faktum at det jo er svenske priser og at det ikke er en liter-superbike, men "kun" en 600ccm jeg kigger efter. Jeg har jo betalt motorcyklens værdi i forsikring alene, efter lidt over 4 år. Jeg ved at det ikke er unormalt i Danmark hvis man er nystartet, men nu er det Sverige og jeg har de 14 års anciennitet. Hvis nogen herinde, har har erfaringer med et svensk selskab der kan lave en billig sportshoj MC forsikring, vil jeg blive lykkelig. På forhånd tak.
Jeg har en Honda Blackbird som er forsikret gennem Honda/IF "mærke" forsikring, giver sek 6.500,- om året. Jeg er 39 og har et par biler foruden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Yderst fornuftig pris! En hurtig google søgning gav mig: Yamaha - Bilsport & MC forsäkring. De vil dog have 25.000 skr. årligt for Trafikforsäkring alene fordi det var en sportshoj. Har du hørt om Yamaha har noget tilsvarende dit forsikringsselskab, eller om de tager Yamaha cykler? ;) Kan ikke forestille mig andet end at din cykel også kategoriseres som en "sportshoj"?? EDIT - Tjekkede prisen på en en Honda CBR600 RR hos Honda IF = 24.000 skr. årligt. Hvad går galt? Kan det være rigtig at en CBR600 RR skal koste 4 gange så meget som en Blackbird??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yderst fornuftig pris! En hurtig google søgning gav mig: Yamaha - Bilsport & MC forsäkring. De vil dog have 25.000 skr. årligt for Trafikforsäkring alene fordi det var en sportshoj. Har du hørt om Yamaha har noget tilsvarende dit forsikringsselskab, eller om de tager Yamaha cykler? ;) Kan ikke forestille mig andet end at din cykel også kategoriseres som en "sportshoj"?? EDIT - Tjekkede prisen på en en Honda CBR600 RR hos Honda IF = 24.000 skr. årligt. Hvad går galt? Kan det være rigtig at en CBR600 RR skal koste 4 gange så meget som en Blackbird??
Har du ringet til dem? Ved ikke hvad prisen er hvis man checker på nettet, men det er prisen jeg giver efter jeg pressede dem lidt..... Jeg har en Audi RS6 fra 2003 som jeg kun giver 11.000,- for årligt...hos Audi/IF...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den gav jeg kun 8000sek for hos IF.....så du presser ikke hårdt nok ;)

Har du ringet til dem? Ved ikke hvad prisen er hvis man checker på nettet, men det er prisen jeg giver efter jeg pressede dem lidt..... Jeg har en Audi RS6 fra 2003 som jeg kun giver 11.000,- for årligt...hos Audi/IF...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skal i ikke tage med i beregningerne, at cyklen avställas i vintersæsonen - og dermed trækker prisen en hel del ned? ....bara mina tjugofem örar :D
Som regel bliver det endnu dyrere, hvis du vil avställe den. Giver 5600 hel. For min tt600. Katogori. Supersport hos läns.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skal i ikke tage med i beregningerne, at cyklen avställas i vintersæsonen - og dermed trækker prisen en hel del ned? ....bara mina tjugofem örar :D
Jeg må køre hele året på den.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en Kawazaki Ninja ZX-10R - 1000ccm - årg. 09. Giver 8000,- årligt. Fuld kasko og trafikforsik. Og kan køre på den året rundt. Det er hos Länsforsikringar. Den er inde under kat. Sportshoj. Der mange ting som spiller ind, når man skal have en pris. Såsom hvor den står om natten, alarm, overvågning. oma... Jeg har kun haft MC kort i 2 år. Skal dog siges jeg forsikrer bil samt hus hos dem også. Mit bedste bud, tag ned til nærmeste Länsforsikringar, og mød dem face to face, istedet for ringe derned. Forsikringer på MC og Scooter i sverige er generalt dyre. Efter min bedste overbevisning er det desværre pga. mange tyverier...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har en Kawazaki Ninja ZX-10R - 1000ccm - årg. 09. Giver 8000,- årligt. Fuld kasko og trafikforsik. Og kan køre på den året rundt. Det er hos Länsforsikringar. Den er inde under kat. Sportshoj. Der mange ting som spiller ind, når man skal have en pris. Såsom hvor den står om natten, alarm, overvågning. oma... Jeg har kun haft MC kort i 2 år. Skal dog siges jeg forsikrer bil samt hus hos dem også. Mit bedste bud, tag ned til nærmeste Länsforsikringar, og mød dem face to face, istedet for ringe derned. Forsikringer på MC og Scooter i sverige er generalt dyre. Efter min bedste overbevisning er det desværre pga. mange tyverier...
Fuck hvor latterligt! (altså godt for dig, men hele det her forsikringssystem er LATTERLIGT!) Jeg har de sidste 5 år forsøgt alt hvad jeg kan for at få forsikringen ned på min LILLE Ninja 636CC. Startede inde i Malmö med omkring 10000,- i HALVforsikring hos Folksam (de andre var meget værre...). Blev medlem i SMC og fik 10% på folksamforsikringen. Gik kørekursus og fik yderligere 10%. Flyttede på landet og kom yderligere en lille bid ned. Men har altid måtte nøjes med halvforsikring, jeg er for nærig til hel... Fandt så pigeforsikring hos LF og betalte så omkring 4500,-. Da jeg i starten tjekkede alle pigeforsikringer, ville ingen ha mig, da jeg kørte sportshoj. Nu er den avställt og jeg er kommet ned på omkring 1000,-:o Det er ligemeget om det er en 1000cc eller 600cc. De er kategoriseret som sport og så er det håbløst! Jeg fatter ikke hvordan Loop kan komme så langt ned ved at møde op hos dem, men det er sikkert det sædvanlige fis med dem, jeg ville ønske jeg havde de evner. Når jeg snakker med en forsikringsmand er det altid "det står i vores system, sådan er det". Lorte hobby!:):rolleye: Jeg har haft mc-kort i 10 år, cyklen har altid stået i aflåst garage osv osv men lige meget hjælper det! Forsikringsselskaber gør hvad de kan for at der ikke skal være mc'er på vejene! Matti -undersøg evt. mærkesforsikringerne. Dem der kører Triumph herinde fx. har godt nok MEGET fordelagtige forsikringspræmier på deres maskiner, selvom det er sportskategorien... Gio: Forsikringsselskaberne laver billigere helårsforsikringer, da de sandsynligvis ikke gider bøvlet med at avställe/påställe, så det kan ikke betale sig at have sæsonforsikring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det blive billigere? Det er vildt med den forskel på forsikringer... Vi har en BMW F800ST til 2800,- årligt og en R1200RT til 1800,- årligt, vel at mærke begge to med fuld helårsforsikring og ingen af os er over 65 :) Mærkeforsikring hos IF - og eneste forsikringer hos IF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@SannaJ Jeg har prøvet Yamahas Mærke forsikring der hedder noget med Sportbil och mc.. De forsikre, sjovt nok, ikke sports mc´er;) Eller det skal de gøre, men som den venlige dame sagde, så "gør det ikke" ved at lade præmien være latterlig høj. @Loop Super info. Tror ikke jeg har forsøgt dem endnu FYI har jeg skrevet til Folksam og bedt om en mere fornuftig pris set ud fra omstændighederne. Første svar jeg fik, var et standard svar med "Har du regnummer eller Vægt/Kilowat på cyklen?". Dette har jeg sendt til dem, men har ikke fået svar endnu. Det er 5 dage siden nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@SannaJ Jeg har prøvet Yamahas Mærke forsikring der hedder noget med Sportbil och mc.. De forsikre, sjovt nok, ikke sports mc´er;) Eller det skal de gøre, men som den venlige dame sagde, så "gør det ikke" ved at lade præmien være latterlig høj.
Bilsport og mc;) hähä, dem har jeg også prövet og fået samme svar. Du blir nödt til at acceptere at vil du köre sportscykel -også selvom det er 600cc -så må du bide i det sure äble og betale uforholdsmäsigt meget i forsikring. Med mindre du er 35+ eller hedder Loop:o IF forhöjer også deres mc-prämier i år, også på märkesforsikringer. Men fortäl lige hvad du havner på:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Loop.. Hvor gammel er du? Er Länsforsikringer et firma eller en samling af selskaber? Når jeg søger får jeg ikke noget frem andet end www.lansforsikringar.se som ligner er en liste over nogle reklamer. Undskyld hvis jeg noober den her, men kan ikke finde noget om det. EDIT: Mig der noobede, må have skrevet forkert adresse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er Länsforsikringer et firma eller en samling af selskaber? Når jeg søger får jeg ikke noget frem andet end www.lansforsikringar.se som ligner er en liste over nogle reklamer. Undskyld hvis jeg noober den her, men kan ikke finde noget om det. EDIT: Mig der noobede, må have skrevet forkert adresse
Den svensk' språg är en svær-fisk :th2: www.lansforsakringar.se er stavemåden linkmässigt, og "Länsförsäkringar" i rette ordlyd. Jeg tossede også rundt i det i starten - men man vænner sig til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg tilbud fra Länsförsäkringar: 18.000 kr. årligt og 17.200 kr. årligt, hvis jeg flytter alle mine forsikringer over til dem, inkl. bil, hus, barn, hund osv...:mad: Fatter ik hvordan naboknægten på 19 år kan køre en sprit ny Honda VTR SP1 :rolleyes: Sanne, du har nok ret i jeg må bide i det sure æble ;) Er efterhånden ved at løbe tør for muligheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fatter ik hvordan naboknægten på 19 år kan køre en sprit ny Honda VTR SP1 :rolleyes:.
Hans foräldre står som forsikringstagere:o
Sanne' date=' du har nok ret i jeg må bide i det sure æble ;) Er efterhånden ved at løbe tør for muligheder.[/quote']Du kan spare en del på at köre sports/touringsmaskiner... Og hvis du vil köre sport (det er jo det sjoveste:p) så nöjes med halvforsikring! Og på med crashpads!!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Han bor ikke hjemme. Men det måske np?.
Der er mange der laver det nummer -og det går da også indtil fyren välter, så er det bare at betale ved kasse 1, for forsikringen däkker ikke!
Dækker halvforsikring tyveri? Vil ikke kunne bære at stå med 0 kr. og ingen cykel hvis det skulle ske.
Jep! tyveri og brand som det vigtige:) Men ikke hvis du selv er skyld i at du välter (derfor crashpads på cyklen, så dine kåber bliver mindst muligt skadet -andre skrämmer på cyklen gir jo bare streetcredits:p)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fatter ik hvordan naboknægten på 19 år kan køre en sprit ny Honda VTR SP1 :rolleyes:
Helt sprit-ny kan den vel ikke være - den model gik vist ud af produktion i 2006:rolleyes: Update: SP1 produktionen sluttede sågar allerede i 2001! Hvorefter den så kaldtes SP2....og fik federe farver. Men du er da heldig at have sådan en fin brøler til nabo :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites