Jump to content
rasmusrene

Min Firste tur med tog :-)

Recommended Posts

Har nu boet her i Malmö i snart 4 år så i går tænkte jeg at det måtte være tid til at prøve at tage på arbejde med det kollektive transportsystem. Ungerne står sent op og er svære at få i tøjet men det lykkedes, ned og aflevere og frem med cykel, skynder sig at smutte over og pumpe den, ind i billetsalget og få et jojokort og en billet til København, ned til centralen, hopper ind i toget 9.01 YES jeg nåede det...... PIS det kører mod Göteborg, ud igen rundt på den anden side og ind og dørene lukker lige bag mig, puha lige til tiden, vi kører så en skøn tur i Malmö på ihvertfald en kilometer da toget stopper, man kan høre på togføreren at det er lidt underligt for vi skal vente på en modkørende tog.... 7min efter triller vi så den skønne vej tilbage til centralen da man åbenbart havde trykket på den forkerte knap så toget var på vej mod Lund og ikke Danmark, man får skiftet spor og vi kører med 17min forsinkelse mod København, jeg hopper af på Hovedbanegården og finder 5A som kører lige til jobbet. Nu bliver klokken så 20 og jeg skal hjem igen efter et par aflyste 5A busser kommer der endelig en, meget charmrende chauffør sur tvær råber og skriger går ud af båsen og ned i bussen og fortæller en dame at skal hun står der og tale i mobil skal hun ikke gøre det så højt, samtidig kaster hun bussen rundt som var hun til trackday. Når men jeg kommer til hovedbanen og skal finde toget hjem, jeg kigger og kigger men kan ikke finde noget der hedder Malmø og vælger toget mod lufthavnen så er jeg da på vej, sidder i toget og kigger ud på Øressundstoget, ud igen og løbe løbe, det kører så for næsen af mig toget til Malmø hedder H-Borg, så ved man det til næste gang, jeg sætter mig og venter, dut dut alle toge fra Helsingør er forsinket grundet personpåkørsel..... Toget er forsinket ca 10 min. Sætter sig og slapper 9min og 30 sek senere alle løber man kigger rundt er det en bombe er der en der har trukket en pistol, næ man har over højtaleren her 30 sek før toget kommer valgt at det skal køre til en anden perron, så op af trapperne og ned af trapperne, kender jo vejen, nu. Malmö C og her står cyklen stadig og den holder luft så dag et med kollektiv trafik kunne jo have været endt meget værre. Men har man prøvet det og det var da vældigt spas, men tror jeg venter 4 år igen før jeg prøver igen......... :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Halvdelen af fornøjelsen ved at benytte hovedbanen er at løbe fra perron til perron. Ofte kan kan faktisk se det lang tid i forvejen når f.eks 2 toge skal køre fra spor 5 med 2-3 minutters mellemrum. så VED man bare at det ene tog ender på et andet spor - og informationen kommer først max 2 minutter før det kører. Elegant service for turisterne der skal til lufthavnen med al deres bagage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe sjov historie set fra en der ikke er vant til at køre med det offentlige :-) Meeen, burde du ikke vide at et tog til H-borg kører via Malmö? DU har trods alt boet i Malmö i 4 år hehe. Hvis du skal til Odense kan du jo også tage toget mod Aalborg :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det samme kan siges om toget til Delhi fra Mumbay??? Det er jo helt logisk det kører via Jaipur og ikke Kanpur...... Kan du se pointen??? :love2:

Hehe sjov historie set fra en der ikke er vant til at køre med det offentlige :-) Meeen, burde du ikke vide at et tog til H-borg kører via Malmö? DU har trods alt boet i Malmö i 4 år hehe. Hvis du skal til Odense kan du jo også tage toget mod Aalborg :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig ved man det Brian - især fordi Malmø C er en "blind" station, så selvfølgelig ved alle at togene kører ind til endestationen, for at kører tilbage igen ud på S-togs nettet, når de skal til H.borg,G.borg etc. :rolleye: Ville nok også glo lidt, hvis der stod H.borg første gang jeg skulle tage toget - heldigvis stod der Helsingborg VIA malmø C, på siden af toget. Ellers havde jeg da også med sindsro ventet på toget til malmø C :-) Men nu er min tog-æra heldigvis kun på en måned, den tid det tog mig at blive forsinket 16 ud af 18 dage, og de 3 dage det tog før min brobiz kom :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Selvfølgelig ved man det Brian - især fordi Malmø C er en "blind" station, så selvfølgelig ved alle at togene kører ind til endestationen, for at kører tilbage igen ud på S-togs nettet, når de skal til H.borg,G.borg etc. :rolleye: Ville nok også glo lidt, hvis der stod H.borg første gang jeg skulle tage toget - heldigvis stod der Helsingborg VIA malmø C, på siden af toget. Ellers havde jeg da også med sindsro ventet på toget til malmø C :-) Men nu er min tog-æra heldigvis kun på en måned, den tid det tog mig at blive forsinket 16 ud af 18 dage, og de 3 dage det tog før min brobiz kom :D
Præcis min tanke den ender blindt og jeg kiggede på Hovedbanegården, på Tigtensbroen er der sådan nogle gule tavler med alle tog og der stod 20.23 Malmø C så er det ikke let når der ved sporet står H-Borg..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men nu er min tog-æra heldigvis kun på en måned, den tid det tog mig at blive forsinket 16 ud af 18 dage, og de 3 dage det tog før min brobiz kom :D
http://eod.dk/forsinkelser/ er der kun registreret 9 større forsinkelser i løbet af de sidste 30 dage. Er togkørslen virkelig blevet så meget forbedret den sidste måned, eller er folk simpelthen blevet trætte af at køre tog og har droppet DSB Worst?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Selvfølgelig ved man det Brian - især fordi Malmø C er en "blind" station, så selvfølgelig ved alle at togene kører ind til endestationen, for at kører tilbage igen ud på S-togs nettet, når de skal til H.borg,G.borg etc. :rolleye:
Håber sørme ikke at malmø toget begynder at køre ud på S-togs nettet :D....så havner det sikkert bare i Køge :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skulle hemåt vid 12 tiden idag. Holbæktåget kom i tid, alla ombord. Det skulle gå 12.07, 12.17 kom första meddelandet att det var spårproblem mellan Hvidovre och Glostrup. 10 minuter senare var allt avlyst. Folk till Valby och Høje-Taastrup kunde ta S-tågen. Tack o lov bor vi i H-T, men alla andra sprang runt och undrade var de skulle ta vägen. Varför är informationen så usel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://eod.dk/forsinkelser/ er der kun registreret 9 større forsinkelser i løbet af de sidste 30 dage. Er togkørslen virkelig blevet så meget forbedret den sidste måned' date= eller er folk simpelthen blevet trætte af at køre tog og har droppet DSB Worst?semi-automatiske daglige opdatering har givet op :) Har dog lige kontrolleret, ser ud til at DSBs statistik er oppe igen, så har lige tilføjet 3 (den ene var allerede tilføjet).
DSBs statistik har været nede i en lang periode så de personer der har været så venlige lige at foretage den

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites