Pag1000 10 Anmeld indhold Skrevet April 5, 2010 Efter at have kigget mig lidt omkring, og ikke blevet klogere. Vil jeg lige høre hvad I har gjort ang. det gule sygesikringskort. Nu har jeg boet i malmö i lidt over et år og har stadig mit gamle sygesikringskort fra min gamle kommune (Juelsminde). Er det ikke noget med at jeg skal have et specielt kort når jeg er boende i Sverige? Og hvor skal jeg henvende mig? :) Sagen er den at jeg skal have nogle recept orienteret piller til min ryg, og er lidt træt af at køre 330km hver gang. Håber i kan hjælpe /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2010 Du skal sende en lønseddel til din fraflytter-kommune og få et grænsegænger-sygesikringbevis.... Dette gøres årligt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gika1234 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2010 Jeg får sygesikringsbevis fra den kommune, hvor jeg arbejder. Jeg møder bare op på kommunen med en kopi af en lønseddel og så får jeg udstedt et bevis gældende for et år ad gangen. Det er det gammeldags bevis af papir. Gitte Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2010 Det er det gammeldags bevis af papir. Gitte En lille tilføjelse til ovenstående: Kommunerne er gået over til, at vi - som er bosiddende i Sverige - får sygesikringsbeviset i plastudgaven igen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2010 og det er nok at sende en mail med f.eks den pdf af din lønseddel som ender i eboks... Man kan jo lige ringe og høre sin kommune om hvem man skal sende den til :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2010 Og så gælder de nye plast kort i op til 2 år .... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2010 Og så gælder de nye plast kort i op til 2 år .... Ja det kan det, men ikke alle kommuner der vil lade det gælde så længe;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2010 På mit "sygesikringsbevis" står der "Det særlige sundhedskort. Det ligner det gamle danske sygesikringskort. Herudover fik jeg også et EU-sygesikringskort gennem henvendelse til folkeregistret. Det er sådan et blåt kort, der giver ret til lægebehandling i et EU land. Hvis man er medlem af danmark og har ret til tilskud ved køb af medicin og briller, fik jeg at vide, at man skal man have et identifikationskort for personer uden dansk CPR-nummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2010 Det specielle identikationskort er kun nødvendigt ved køb af briller/medicin i Danmark. Er der nogen der ved, om der er tilskud fra "danmark" når man handler på svensk apotek? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pag1000 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2010 Tak for svarene :) Det må jeg lige få fikset. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gika1234 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2010 En lille tilføjelse til ovenstående: Kommunerne er gået over til' date=' at vi - som er bosiddende i Sverige - får sygesikringsbeviset i plastudgaven igen :th2:[/quote'] Sejt - vi er blevet opgraderet :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2010 Kommune I Dragør kommune skal man ikke længere vise lønsedler. Skatteregistre og borgerservice kører sammen nu. Men er man helt ny flyttet fungerer det måske ikke lige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites