Jump to content
tReaX

Skift af forbinding på en helligdag

Recommended Posts

Lige pt befinder jeg mig i den herlige sol på Malta, men var desværre nød til at tage en tur på hospitalet hernede og det har betydet 4-5 sting i min finger. Jeg rejser så hjem i morgen, men skal have skiftet forbinding søndag eller mandag (og det er jo ligefedt med hensyn til åbningstider). Er det noget jeg dribler på UMAS og får klaret eller hvordan? Og vil de overhovedet se mig nu når jeg er blevet skåret i i det store farlige udland med mindre de har taget prøver fra mig? Og er der nogen der ved hvor længe det tager før de kan se nogle resultater af de prøver (for jeg skulle gerne en planlagt tur under kniven i slutnigen af april).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

men ... du kan vel skifte den selv? det er jo ikke et stort operationssår i maven eller lign... altså skifte forbinding på en finger .. come on hvorfor overhovedet ulejlige de i forvejen belastede sygehuse osv med den slags..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jag fattar heller inte varför du måste till sjukhuset för att lägga om såret? Men kolla din vårdcentral, har inte de öppet? Givetvis kommer de att ta hand om dig, utan "prøver" - vad skulle det vara? Du ska väl ta stygnen en dag snart, hade du tänkt göra det själv? Sålänge du inte blivit biten av en hund (rabies) eller liknande så tror jag inte att du behöver bekymra dig så mycket. Du är nog inte den första som komemr hem från Thailand med en skada.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gik du glip af geografi-timen i skolen, Mohlin...? Malta ligger sgu da ikke i Thailand.. :D

Sålänge du inte blivit biten av en hund (rabies) eller liknande så tror jag inte att du behöver bekymra dig så mycket. Du är nog inte den första som komemr hem från Thailand med en skada.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gik du glip af geografi-timen i skolen' date=' Mohlin...? Malta ligger sgu da ikke i Thailand.. :D[/quote'] Nädå, jag var klarvaken på geografitimmarna, däremot snorksov jag mig igenom läsförståelse!! :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik bare besked på at jeg skulle til lægen/sundhedspersonale og have den skiftet (derfor fik jeg heller ikke bandage til slv at skifte med). Men jeg må se om jeg kan få fat i remedierne på apoteket, for det er ikke bare et plaster eller noget gaze der skal skiftes. Og med hensyn til bakterier er det jo de små sjove multiresistente de ikke er glade for i Sverige, og dem finder man jo ofte på sygehuse. Og min egen vårdcentral har ikke åben i weekender eller på helligdage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ring till sjukvårdsoplysningen 1177 tror jeg det er. Jeg ville ikke gå med det til de åbner igen
Takker. Vi var en tur på apoteket og fik noget jeg tror der fungerer. Men får fat i sjukvårdsoplysningen hvis der er noget der ser forkert ud.
Lidt off-topic...: Mellieha Holiday Centre? Vi har selv lige nydt en fantastisk uge dernede med familien. :thumbup: Held og lykke med fingeren. ;)
Nej, Sliema på Bayview Hotel og halvdelen af tiden på Marsa stadion (desværre de sidste dage som tilskuer.. Grrr.. ) Og takker..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites